Ministrul Transporturilor, Grindeanu, a declarat luni, la prezentarea programului de guvernare al PSD pe Transporturi, că în prezent sunt în lucru aproximativ 800 de km de autostradă sau drum expres în România iar până la încheierea mandatului său, la sfârşitul anului, o să ajungem cu numărul de kilometri pe care i-a dat el în circulaţie, cât a fost în funcţie, undeva 300 şi ceva spre 400 de km. Scenariul, într-o zonă mai optimistă, ar trebui să ne ducem pe la 2.300, deci să ne ducem pe la 1.200-1.300 de km în patru ani, a mai anunţat ministrul.
”Am trei ani de când conduc acest minister, dar e un domeniu în care România, şi mai ales oamenii politici, indiferent de guverne sau de miniştri, au rămas datori (..) pe acest domeniu al transportului şi a infrastructurii. Pot să spun că, după trei ani de zile, simt că s-au mişcat lucrurile pe acest domeniu”, a declarat Sorin Grindeanu într-o conferinţă de presă.
Ministrul a arătat că este mulţumit şi se gândeşte şi priveşte din această perspectivă lucrurile care trebuie să se întâmple pentru anul viitor, dincolo de culoarea politică a Guvernului sau a ministrul care vine la conducerea acestui minister. ”Ar trebui să ajungem undeva ca în patru ani să se circule pe încă cam 1.000 de km noi de autostradă şi drum expres. Scenariul, să zicem, într-o zonă mai optimistă ar trebui să ne ducem pe la 2.300, deci să ne ducem pe la 1.200-1.300 de km în patru ani”, a mai spus Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a declarat că ”sunt toate premizele ca anual să dăm în circulaţie în medie cam 250 de km de autostradă şi drum expres”.
”Pot să vă spun că până la sfârşitul anului acesta o să ajungem la ce mi-am propus, la 250 de km. Ba chiar pot să vă spun că, dacă lucrurile se aliniază, putem să ne apropiem chiar de 300”, a completat ministrul Transporturilor. Grindeanu a mai arătat că sunt kilometri importanţi de autostradă pe care putem să-i dăm în circulaţie, afirmând că o parte au fost daţi în circulaţie la începutul săptămânii trecute.
Despre programul de guvernare al PSD, Grindeanu a afirmat că în primul rând PSD îşi propune să conecteze portul Constanţa şi implicit municipiul Bucureşti la reţeaua europeană de autostrăzi. ”Ce înseamnă lucrul ăsta? Înseamnă că vor fi finalizate toate loturile de autostradă din jurul Bucureştiului, adică A0, vor fi finalizate şi cele patru loturi care au rămas în lucru, acum, între Piteşti şi Sibiu, şi va fi finalizat celebrul tronson cu urşi, dar fără urşi, între Marginea şi Oldea, la graniţa dintre Timiş şi Hunedoara”, a anunţat ministrul.
Pe zona feroviară, Grindeanu a spus că avem lucrări de investiţie în infrastructura feroviară. ”În acest moment, sumele pe care le primim sau le accesăm de la Comisia Europeană sunt sensibil egale dacă facem comparaţie între rutier şi feroviar. În timp, procentul va creşte în favoarea feroviarului, fiind un transport verde, aşa cum ştim cu toţii”, a spus Grindeanu, adăugând că în principiu, culoarele sunt cam aceleaşi, şi anume să legăm portul Constanţa pe zona feroviară de centrul şi vestul Europei.
”De asemenea, o prioritate pe care noi am prevăzut-o, de a moderniza magistrala 500, cea care se duce spre Ucraina. Eu sper să se ajungă la pace în Ucraina, să intrăm în zona de reconstrucţie, iar România, prin această infrastructură, când vorbim de cea feroviară, să joace un rol important în ceea ce înseamnă reconstrucţia Ucrainei”, a arătat Grindeanu.
CMF 11240017