AcasăSOCIALGara de Nord intră în reparații capitale. Urmează 4 ani de coșmar...

Gara de Nord intră în reparații capitale. Urmează 4 ani de coșmar pentru călători

Ministerul Transporturilor creează condiții pentru europenii aflați în tranzit la gara de Nord

Timp de cel puțin patru ani, Gara de Nord a Capitalei va intra în reparații capitale, fapt care va crea un disconfort uriaș pentru călători. Finanțarea, de peste 600 milioane de lei, vine de la UE, dar nu pentru că ar muri cineva de grija românilor, ci pentru că, potrivit unui Regulament al Uniunii Europene, Municipiul București este nod al Rețelei centrale TEN-T și parte a Coridorului Rin-Dunăre și trebuie transformat în nod urban multimodal al rețelei transeuropene de transport.

Ministerul Transporturilor a anunțat demararea proiectului de modernizare, consolidare și reabilitare a Gării de Nord din București, finanțat din Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027, care prevede îmbunătățirea conectivității prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport pe calea ferată. Lucrările vor dura, teoretic, patru ani doar pentru faza I a proiectului și vor costa peste 631 milioane de lei.

Stația de cale ferată Gara de Nord București se află în stare avansată de degradare datorită uzurii fizice și morale, susține Ministerul Transporturilor. Fondul construit existent este rezultatul unor adaosuri consecutive de corpuri de clădire, a modernizării celor existente şi a reconstruirii celor bombardate, în jurul unui pachet de linii ce a evoluat de la 5 la 14, ca număr. Clădirea a fost ţinta bombardamentelor din timpul războiului și a suportat toate marile cutremure fără consolidări de fond, iar dotarea tehnico-sanitară este veche şi necorespunzătoare. La acestea se adaugă carenţe funcţionale privind exploatarea feroviară, lipsa spaţiilor pentru călători, lipsa spaţiilor de parcare, circulaţia dezordonată în perimetrul gării şi condiţiile dezolante igienico-sanitare în cadrul ansamblului. Expertizele tehnice au concluzionat necesitatea consolidării ansamblului, starea instalațiilor sanitare și termotehnologice reflectă neasigurarea cerinţelor de utilizare, exploatare, întreţinere și reparații, iar instalaţiile electrice sunt vechi şi se află într-un grad avansat de uzură.

Finalizarea obiectivului ar putea dura peste 10 ani

Proiectul a fost împărțit în trei faze, ceea ce înseamnă că finalizarea obiectivului ar putea dura mai mult de 10 ani. ”Având în vedere importanța arhitecturală și urbanistică a Complexului Gara de Nord, începând cu ianuarie 2020 s-au demarat o serie de demersuri pentru realizarea unui proiect fezabil în concordanţă cu solicitările şi recomandările entităţilor în drept din cadrul Primăriei conform legii. Prin analizarea documentației aferente Planului de Urbanism Zonal, având în vedere și concluziile Studiului istoric și ale expertizelor tehnice efectuate, pentru deblocarea proiectului, s-a propus fazarea lucrărilor după cum urmează: faza 1 – consolidare, fațade, instalații, acoperiș și finisaje spații publice zona Corp A+B+C – Corp A (clădiri b-dul Dinicu Golescu) + Corp B (central, coloane, casele de bilete cls. 1) + Corp C (casele de bilete cls. 2, Calea Griviței); faza 2 – linii, peroane, copertine, instalații aferente și faza 3 – zona Corp Nou + parcaj (34073+13363mp)”, se arată în nota de fundamentare a proiectului emis de Ministerul Transporturilor.

Risc de prăbușire ridicat

Autoritățile susțin că toate corpurile de clădire au închiderile superioare degradate profund de acţiunea apelor meteorice, pe alocuri prăbuşite, și prezintă grad avansat de uzură cu multe degradări ale finisajelor, netratate corespunzător, sau vicii ascunse de intervenţiile locale, care au redus semnificativ nivelul de asigurare, situat sub minimul cerut de normele actuale. Totodată gradul de risc seismic este ridicat, cu pericol de prăbuşire. Printre obiectivele urmărite de proiect se numără și asigurarea cu sisteme noi de ventilaţie/încălzire, înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare, termice etc., precum și modernizarea sistemului de iluminat și a echipamentului de telecomunicaţii, inclusiv informare a publicului călător. De asemenea, proiectul mai prevede și crearea unor spaţii verzi centrale, o zonă agreabilă de aşteptare sau petrecere plăcută a timpului pentru publicul aflat în tranzit, potrivit Ministerului Transporturilor.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
8.632 afisari

9 COMENTARII

  1. Sa dea dracu sa distrugeti gara si sa faceti vreo hidosenie ca nici in mormint nu veti scapa neajunsi.
    Grindeanule, atentie mare ca nu te-am uitat cind tu ei cu ponta erati guvernul baricadat in Palatul Victoria.
    Si tu, Ciolacule, vezi ce-ti face ciracul, fiindca, oricum, nu te va mai vota cineva in Tara asta, exceptind, poate, rezervistii de la Bobocu !!!

  2. Stați liniștiti ca deja se știe și cine va lua lucrarea de reabilitare!
    Domnul
    Petre Ungureanu, dir gen GEIP și Pușculița sau Săgeata lui Simu stiu exact ce fac. Acest Petre in cârdășie cu Ungurean care este dir la regională București deja pregătesc caietul de sarcini pt lucrare!
    De menționat este ca Ungurean de la regionala București este pus in funcție și susținut pe bani grei chiar de Petre Ungureanu.
    Numele nu sunt la fel ca sa nu existe discuții

  3. ZIARE.COM UN SITE DE SPURCACIUNI NAZISTE CE VA AMENINTA SI VA INSULTA PORCOS LA RUBRICA COMENTARIILOR

    stanchi rank 2
    MAPS Ma kàc in viata ta de jeg de analfabet
    sluga , sùgi pùlá zilnic pentru o zama haurista putinista.

    Bizon , sa-mi bórasc pùlla in gura mätii si a familiei tale vierme de cäcát si cadavru ambulant.
    Fùté pe sculamentista de mätta in gura jegule romanii sa-si slobozeasca malahia in gura ta si a cùrvéi sifilitice de mätta

    Sa-ti dau käcatul sa-l mananci fomistule.

    Bizon si trolli rusi toti romanii sa-si bòrasca pùllile in gura voastra de gunoaie si déjectii rusesti imputzite.
    Romanii se càcä in gura rusilor de bóraturi si zdrente rapanoase.
    Jègurilor fùtù-va in gura de déjectii ruse si hoituri perimate sa-i sugéti pùlà la Zelensky lábàgiilor pedérasti mùisti rusi Acest text a fost copiat de pe Ziare.com Klaus Iohannis: „Războiul irațional pornit de Rusia este un asalt frontal împotriva valorilor noastre”. Principalele concluzii subliniate de președinte https://ziare.com/klaus-iohannis/klaus-iohannis-razboiul-irational-pornit-rusia-asalt-frontal-impotriva-valorilor-noastre-1774842?utm_source=Ziare.com&utm_medium=copy-paste

  4. Tot ministerul știe ca Ungureanu Petre este numai pe combinații! El face și desface in numele lui Simu fiind ai prieten cu acesta!
    Inainte el vorbea și încasa in numele lui Gavrila, fost dir gen unde e Simu acum. L a turnat pe Maraloi la DNA deși Ungureanu ii dicta ce sa facă ! Dacă nu se stingea și se apuca Maraloi sa vb Petre ne vedea din spatele zabralelor!
    Un jeg și o scursura ordinara , combinatoare, și denunțătoare!!!
    Are curaj sa spună ca nu e sifon??? Mai și spune in cercuri ca s a dus el primul…
    Marș la pușcărie Ungureanu si nevinovatul de Ungurean de la regională București cu Gașca voastră de combinatori
    Nenorociți destine si voi va încărcați din șpăgi!
    Mai face case boss din bănuții de șpagă? Dar mașini mai ai date pe știi u unde ma Petrica!
    O sa te devoalam cu tot ce faci u ma ! Doar tu crezi ca stai in umbra si ești păpușar! Ce ai făcut u asta o sa primesti!!!

  5. Ungurean Marian-Cristian numit la regională București de Petre Ungureanu. Ungurean este cel care se va ocupa de procedura de reabilitare! Caietul de sarcini a venit pe stick de la Petre și acum se pune presiune pe angajați sa și l asume! Toată lumea știe de aceasta cârdășie și corupție!
    Tot ce se întâmpla se întâmpla cu Știrea lui Simu pt ca Ungureanu se lauda peste tot ca Simu e fratele lui!
    Asta ca sa nu mai vb de achizițiile directe care se fac la regională cu firmele lui Petre !
    Cei de la achiziții sunt efectiv terorizați!

  6. Toate spațiile comerciale au fost închiriate printr o procedura demnă de DNA.
    Petre le a luat pe toate prin interpuși împreuna cu Ungurean. Cei interesați sa cotească caietul de sarcini și o sa înțeleagă…
    Acum se pregătește un tun și mai mare… cedarea spațiilor către firma Legardere pt 10 ani! Ar trebui intrat pe fir de către procurori deoarce parandărătul aici se calculează in milioane și nu de RON.
    Domnul Petre umbla prin oraș cu un proiect scos de la naftalina și licitează combinatia!
    Am auzit ca îți place pe la restaurante tradiționale Petrisor!:)
    Acum câteva săptămâni ai vb cam mult și nu ci cine trebuie!
    Succes bai Petre ca o sa ai nevoie! De fapt Noroc!

  7. Nu am făcut una de un leu! Sa Mor dacă va mint! Și cu Simu mai mult am cheltuit pe mese decât am făcut din salariul de 7000 RON la GEIP. Am milioane dar stau pe salariul de 7000 RON ca mi place sa muncesc pt țara! Și sa mor mașinile nu sunt ale mele și nici firmele! Nu stiu de unde atâtea vorbe! Pantofii lui Mindrescu și cureaua nu eu i am luat, am trimis pe cineva!
    Și fata de la regională e o nepoata de a mea! Pe Ungurean nici nu îl cunosc!
    Mie nu mi trebuie nimic de la nimeni ca îmi iau eu ! Și dac nu pot îl dau in gât și tot iau!
    Și spațiile nu sunt prost ca alții sa iau parandărăt lunar!
    Le am luat eu și le închiriez legal!!!

  8. Gara trebuia mutată de mult că a ajuns in mijlocul Bucureștiului. Așa a procedat toate marile capitale europene. Ceaușescu voia să o mute la Chitila.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger