Unele service-uri auto refuză să mai facă reparații celor care prezintă polițe RCA de la City Insurance, companie de asigurări intrată recent în faliment. Șoferii care și-au făcut RCA la City Insurance se tem că nu-și vor mai recupera banii și că vor fi puși în mare dificulate în caz de accident.
Din fericire, Fondul de Garantare a Asiguraților vine cu o veste bună. FGA a anunțat că primeşte, de luni, cereri de deschidere a dosarelor de daună din partea potenţialilor creditori de asigurare ai City Insurance.
„Fondul de garantare a asiguraţilor a luat act de Decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii de Asigurare Reasigurare City Insurance S.A şi constatarea stării de insolvenţă a societăţii, urmând ca Autoritatea de Supraveghere Financiară să promoveze, în instanţă, cererea de deschidere a procedurii de faliment împotriva asigurătorului. Astfel, începând de astăzi (luni, n.r.), FGA poate proceda, la cererea posibililor creditori de asigurări ai Societăţii de Asigurare Reasigurare City Insurance S.A, la deschiderea dosarelor de daună”, se arată într-un comunicat al Fondului.
Cererile de plată pot fi depuse doar după publicarea deciziei ASF în Monitorul Oficial
Din cauza pandemiei, cererile se vor putea depune doar online ori prin poșta, au precizat reprezentanții FGA. Cererea de deschidere a dosarului de daună (Anexa 7) se poate completa în situația în care s-a produs un eveniment asigurat acoperit de o poliță de asigurare în vigoare, în perioada cuprinsă între data retragerii autorizației de funcționare şi data denunţării contractelor de asigurare, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, în instanță.
Potrivit legii, doar de la data publicării deciziei ASF în Monitorul Oficial al României creditorii de asigurări ai Societăţii de Asigurare Reasigurare City Insurance S.A pot depune cereri de plată la FGA (Anexa nr 10) sau cereri de restituire primă (Anexa nr 9).
Cererile de plată se pot depune începând cu data publicării deciziei Autorității de Supraveghere Financiară de retragere a autorizatiei asiguratorului și până la maximum 90 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii de faliment. Pentru creanţele de asigurări născute ulterior rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti de deschidere a procedurii de faliment, cererile de plată poate fi depuse în maximum 90 de zile de la data naşterii dreptului de creanţă al creditorului de asigurări.
Conform Deciziei Autorității de Supraveghere Financiară, Fondul de garantare a asiguraților va prelua evidențele complete ale dosarelor de daună, precum și evidențele tehnico-operative și contabile aferente acestora, în termen de 30 de zile de la data retragerii autorizației de funcționare a societății. După preluarea acestora, FGA va proceda la publicarea listelor potențialilor creditori de asigurare.