AcasăSOCIALEterna problemă! Manuale abia în decembrie. Cîmpeanu: ”Nu este deloc bine”

Eterna problemă! Manuale abia în decembrie. Cîmpeanu: ”Nu este deloc bine”

Eterna problemă! Manuale abia în decembrie

Până să se știe exact dacă se vor relua sau nu cursurile pe 8 februarie, în formatul clasic, adică în sălile de clasă, măsura urmând să fie luată la începutul lunii viitoare, raportat la situația generată de noul coronavirus, s-a aflat că nici în acest an nu dispar cu totul problemele ce țin de întârzierea manualelor.

Aflat, miercuri, la Parlament, la o dezbatere pe teme educaționale, ministrul Sorin Cîmpeanu a declarat că manualele şcolare de clasa a IX-a ar putea ajunge la elevi în ultima lună a anului, anunță Agerpres. ”Planuri cadru aprobate la final de ianuarie, cu programe aprobate la final de aprilie, cu licitaţie demarată la începutul lunii mai – manualele, pe baza acelor opt ani de experienţă cu privire la durata licitaţiilor şi vorbesc în cunoştinţă de cauză, ar fi în decembrie. (…) Nu a fost nicio licitaţie cu durată de şapte luni.

Anul trecut, spre exemplu, licitaţia a fost lansată foarte corect, foarte bine în luna decembrie. Manualele au ajuns în luna octombrie, deci 10 luni. Una este să lansezi licitaţia în luna decembrie şi una este să lansezi în luna mai. (…) Manualele, dacă totul merge foarte bine, vor fi în decembrie şi asta nu este deloc bine”, a spus Cîmpeanu, confirm sursei citate.

Mai puțini elevi în clase

Zilele trecute, se aflase că ministrul Educației a decis reducerea numărului de elevi în clasele de început de ciclu, în învăţământul liceal cu frecvență – zi, după cum urmează:

– de la 28 la 24 de elevi în clasă pentru filiera tehnologică și învățământul profesional, inclusiv dual, precum şi pentru filiera vocațională – profil sportiv, teologic, pedagogic şi învățământul liceal de artă;

– de la 28 la 26 de elevi în clasă pentru filiera teoretică.

Totodată, Ministerul Educației a transmis că joi, 21 ianuarie, ”a fost transmis la Monitorul Oficial ordinul de ministru pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, evidența efectivelor de preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular, precum și emiterea avizului conform în vederea organizării rețelei unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2021-2022. Astfel, decizia de astăzi modifică ordinul de ministru nr. 5.599/2020”.

author avatar
Andrei Coman