Tramvaiele pe care Nicuşor Dan plănuia să le folosească pentru linia 41 s-au dovedit a fi un dezastru. Nu tehnic, ci din punct de vedere al proiectprii. Garniturile sunt prea mari pentru liniile din Capitală.
Tramvaiele sunt construite la Astra Arad. Întregul lot costă 840 de milioane de lei.
Tramvaiele – prea late, peroanele – prea mici
Autoritățile nu sunt descurajate, au început deja să facă modificări pe traseu și speră că bucureștenii vor circula în 10 din cele 100 de garnituri noi, din toamnă. Pentru ca garniturile să poată circula fără probleme, acoperișurile celor două intrări ale pasajului subteran, care ține de Administrația Străzilor, vor trebui modificate.
În stația Crângași, noile tramvaie nu pot trece decât cu oglinda rabată pe lângă intrările la metrou. Pentru că sunt mai late decât cele care sunt în circulație, trec la limită pe lângă pasajul Metrorex din zonă.
În timpul testelor s-a mai descoperit un obstacol. Tot pe lățime și aici: în calea noilor garnituri stau și semafoarele de pe cele două peroane din stația Agronomie. Ca să poată circula pe aici, tramvaiele trebuie să aibă, din nou, oglinda rabatată.
Peroanele trebuie reconfigurate
Lucrările de reconfigurare pentru toate cele 14 peroane costă Primăria Capitalei 8,6 milioane de lei. Autoritățile promit că vom vedea în septembrie 10 din cele 100 de garnituri circulând pe linia 41. Pe măsură ce vor fi livrate, vor fi introduse și pe alte rute.
Stația „Brașov”, de pe traseul liniei de tramvai 41, va fi suspendată temporar pe ambele sensuri, începând de luni, 25 iulie 2022. Măsură este luată pentru ca Trustul de Clădiri Metropolitane București să poată efectua lucrările de modernizare a peroanelor, în vederea adaptării acestora la dimensiunile noilor tramvaie Imperio care vor înlocui treptat flota actuală.