AcasăSOCIALEŞEC de 840 de milioane lei a lui Nicuşor Dan. Noile tramvaie...

EŞEC de 840 de milioane lei a lui Nicuşor Dan. Noile tramvaie 41 sunt un DEZASTRU pentru Bucureşti

Tramvaiele pe care Nicuşor Dan plănuia să le folosească pentru linia 41 s-au dovedit a fi un dezastru. Nu tehnic, ci din punct de vedere al proiectprii. Garniturile sunt prea mari pentru liniile din Capitală.

Tramvaiele sunt construite la Astra Arad. Întregul lot costă 840 de milioane de lei.

Tramvaiele – prea late, peroanele – prea mici

Autoritățile nu sunt descurajate, au început deja să facă modificări pe traseu și speră că bucureștenii vor circula în 10 din cele 100 de garnituri noi, din toamnă. Pentru ca garniturile să poată circula fără probleme, acoperișurile celor două intrări ale pasajului subteran, care ține de Administrația Străzilor, vor trebui modificate.

În stația Crângași, noile tramvaie nu pot trece decât cu oglinda rabată pe lângă intrările la metrou. Pentru că sunt mai late decât cele care sunt în circulație, trec la limită pe lângă pasajul Metrorex din zonă.

În timpul testelor s-a mai descoperit un obstacol. Tot pe lățime și aici: în calea noilor garnituri stau și semafoarele de pe cele două peroane din stația Agronomie. Ca să poată circula pe aici, tramvaiele trebuie să aibă, din nou, oglinda rabatată.

Peroanele trebuie reconfigurate

Lucrările de reconfigurare pentru toate cele 14 peroane costă Primăria Capitalei 8,6 milioane de lei. Autoritățile promit că vom vedea în septembrie 10 din cele 100 de garnituri circulând pe linia 41. Pe măsură ce vor fi livrate, vor fi introduse și pe alte rute.

Stația „Brașov”, de pe traseul liniei de tramvai 41, va fi suspendată temporar pe ambele sensuri, începând de luni, 25 iulie 2022. Măsură este luată pentru ca Trustul de Clădiri Metropolitane București să poată efectua lucrările de modernizare a peroanelor, în vederea adaptării acestora la dimensiunile noilor tramvaie Imperio care vor înlocui treptat flota actuală.

author avatar
Andrei Ștefan
10.747 afisari

51 COMENTARII

  1. si? peroanele nu se pot modifica? sunt tot alea din al doilea razboi mondial cumva?
    semafoarele se pot monta cu 1 m mai la dreapta si cu asta basta ce atata vaicareala
    sau vreti sa reveniti la tramvaiele trase de cai care trec mai usor pe acolo?

    • Nu idiotule, nu vrea nimeni să revină la cai dar toate neconformitatțile astea trebuiau rezolvate din proiectarea noilor tramvaie. Ai înțeles, tembelică, nu cred. că ești prea prost ?

      • @zappone,
        În țigănia de Haules-Bucalea nu trebuie metrou și nici tramvai. „Per pedes” este bun, este perfect pentru bronzații miticistanezi.

          • Zap, ce vita de om ești. Reconfigurarea unui tramvai, pai înseamnă de fapt alt tramvai. Ce e mai simplu idiotule, sa modifici niste borduri și niște chioșcuri sau un tramvai? Mintea ta..

      • @zap 2022-07-23 10:42 10:42:19
        DREZINA CU COVILTIR SI MERSUL PE JOS CA IN COREEA DE NORD
        LA MULTI ANI CU EXECUTARE IN FRIG SI FOAME 40 ANI SAU 14.610 ZILE
        ACEST GUNOI DE RUINA DE ORAS NUMIT BUCURESTI NU MERITA NICI METROU.DE FAPT NU MERITA TRANSPORT IN COMUN IN GENERAL.NU VA MAI AVEA.
        NICI HIPOCRATII NU VOR MAI FI PLATITI.ADICA SE PRIVATIZEAZA.
        SI INVATAMANTUL SE PRIVATIZEAZA.
        FOAME-N GAT CU BUCURII.

      • ZAPULE,capul tău se putea gândi și la proasta executie/proiectare a întrăritor la metrou ,a copertinelor dis statiile STB sau a stălpilor purtători de semafoare chestiuni practic NESTARDARIZATE la nou?!

      • Corect,dar avem n departamente tehnice ce au avut destul timp să vadă inadvertențele.Nu mai spun că ar fitrebuit prinse toate dimensiunile maxime in caietul de sarcini.

      • omul de care te iei are dreptate, tu esti aerian sa nu zic prost
        Dupa mintea ta un tramvai nou deci modern trebuie modificat si adus la dimensiunile celui de acum 60 de ani pt ca peroanele din Capitala sunt prea scurte si nu se gaseste un constructor sa lungeasca peronul cu cativa mc de beton Asa e?
        Mars d-aici .acolo de unde ai venit .

      • Mă bag și eu că musca (nu ca și musca), aia e o linie de producție și nu o odifici cînd și cum vrei tu măi isteț de Caracal!

      • Zap baiete,esti ca iliescu cu modelul suedej,adica sa se adapteze modelul oligofrenilor si nu invers.De aia romanica este ciuca batailor ca sunt prea multi oligofreni in tara asta.

    • ia mergi dta pe traseul liniei 41 si incearca sa muti semafoarele cu 1m mai in dreapta.sa ne scrii apoi cum iti iese masuratoarea

    • Vor tramvaie de afară pentru comisioane .marfa românească o refuză. Dar când au luat autobuzele fără aer condiționat și căldură nu se mai vaicareau!

      • Nici măcar o singură dată nu a fost suma anunțată. Vă crește. Bonus, modificările se fac la ceva ce a avut o noimă să fie proiectat optim cumva, lucrările încurcă traficul, vor fi făcute la o calitate inferioară lucrării inițiale, vor fi întârziate…. Probabil exagerăm că ne așteptăm să găsim persoane competente, nu heirupiști cu târnăcopul.

  2. Sa raspunda cine a intocmit caietul de sarcini pentru achizitia publica si cine a semnat receptia pentru plata lor.
    Hai sa-i vedem pe consilierii votati ce fac pentru recuperarea banilor PUBLICI.
    Ca DNA are grija de ex. de fostul primar Tudorache( daca a gresit sa plateasca) dar se face ca nu vede filmarile care o inculpa pe Clocotilda si faimosul USR.

    • Corect! Exista un City manager care se ocupa de tot ce inseamna imbunatatiri in Bucuresti. Ce a pazit de la acceptarea contractului pana acum? Avem un manager de proiect care a urmarit desfasurarea executiei si pregatirea statiilor ? Ca tot vorbim de management modern! Salariile sant ca si cand…sant toti experti! Penalizari pentru neindeplinirea sarcinilor se aplica? Ca noi tot platim taxe ca si cand…

      • Se aduc 100 de tramvaie dar nimeni nu se gandeste la intretinerea liniilor aeriene de retea care sunt intretinut de 5 autoturnuri functionale din 10 dintre care doar doua merg pe linie cf .Nimeni nu a luat in considerare cand se baga masina pe sina cf se duc dracu toate instalatiile de irigatie dintre sine ,care au fost proiectate din birou !

  3. DNA e partinitor, se vede de pe Luna! Iar despre tramvaie, poate aude si Curtea de Conturi… alooooo, Curtea!

  4. Nu-i rau ca s-au luat tramvaie romanesti, dar e strigator la cer diletantismul celor care trebuiau sa tina in mana toata treaba. Adica in caietul ala de sarcini nu era scris cat trebuie sa fie de late? Acelasi lucru s-a intamplat si cu niste garnituri de metrou pentru care a fost necesar sa mai taie din peroane. Nu este normal, cineva trebuie sa raspunda pentru prejudiciul creat si sa il suporte.

  5. Cica tramvaiele sunt luate de astra din china, la arad doar se asamblează. Din cate stiu, cei de la astra se plangeau de lipsa sudorilor inca de acum 10 ani…

      • „Producatorul de vagoane de marfa Astra Rail Industries vrea sa angajeze sudori si lacatusi la fabrica din Arad, pentru a face fata productiei programate in 2014, insa nu gaseste suficienta forta de munca, scrie stirileprotv.ro . Compania a angajat de la inceputul anului, 350 de oameni, dar mai are nevoie de 220 de sudori si lacatusi. Salariile oferite sunt cuprinse intre 1.375 si 2.700 de lei, in functie de experienta.”

        Intrebati pe oricine e in domeniu, cum si daca mai gasesc sudori. Cei mai mulți au plecat afara, sunt f cautati. Iar din urma…nimic. Scolile profesionale sunt ca si inexistente.

        • @Ion, la salariile astea de 1375 -2700 lei, poti trai in Arad? Sudor cu salariu de 277 euro pe luna azi in Romania nu cred ca gasesti,pt.simplu motiv ca in westul UE are 2000 de euro /luna garantati minimum. Si 2700 de lei aprox.sudor supercalificati adica 550 euro/lunar,in westul UE,Anglia fara 4000 euro minim nu discuta! Asa ca sa importe indieni ,vietnamezi,pakistanezi, si chinezi,iar aia dupa maxim 2-3 luni string bani de calauze si hop in jarmania,Franta,UK..

          • Aradul sa mai taie din salariile directorilor si sa mareasca lefurile sudorilor.Asa vor avea si productie.

  6. Primăria Municipiului Bucureşti a trimis marţi către Asocierea Astra Vagoane Călători (România) – CRRC Qingdao Sifang (China) o „Comunicare privind rezultatul procedurii de atribuire «Achiziţionarea a 100 de tramvaie»”.

    • Tot ce fac chinezii este tehnologie albă adică europeană sau nord-americană. Poate au venit să-nvețe meserie, Aradul are tradiție în tramvaie și vagoane.
      Toate trenurile de viteză din China sînt colaborare cu Bombardier, Alstom, Siemens, japoneze.

  7. Nici atat nu a fost in stare, sa masoare niste amarate de sine pe care sa si puna achizitia sute de mil!!! E un sabotor al vietii si finantelor bucurestenilor!!

    • Te-ai gândit ca poate nu se mai fabrica tramvaie pentru garniturile vechi și ca ar fi mai ieftin sa modifici garniturile decât sa faci tramvaie la comanda?

      Nu te-ai gândit ca ești prost și analfabet. Acum poți sa ma injuri

  8. Ok, și unde e problema? Garniturile oricum sunt antice și trebuie schimbate, le ținem pana crapă sau cum? Dacă vorbeați despre Firea, care si-a ajutat toți amicii sa obțină autorizații care de care mai dubioase, sau toată paranghelia cu japca PUZ-urilor de sector, bănuiesc ca o lingeati în cur. Nicușor și Clotilde nu pot da o basina ca vin lUpTaToRiI DeMoCrAtIEi de la fituica National sa critice.

    Hai marș de aici

  9. Se activează vechea echipă condusă pe vremuri de Udrea. Ca de obicei, cu explicații – achiziția e bună, restul planetei e greșit. Cu divagații spre Firea și alții. Doamnelor, domnilor o eroare rămâne o eroare și în articol nu era vorba de Firea. Au fost şi vor mai fi articole despre ea. Acum echipa lui Nicușor a greșit. Punct. Să își repare imaginea prin măsuri în favoarea cetățenilor. Până una alta are altele mult mai grave decât tramvaiele. Clotilde Armand e altă situație. Ea este o eroare.

  10. Și la Arad au fost probleme, chiar pe linia principala a Aradului proaspăt reabilitata cu credit BERD! Și s-a rezolvat: s-a tăiat din persoanele noi pe lățime! Așa că „zat” miticilor, hauristilor, comuniștilor, putinistilor cu comentariile voastre de 2 lei! Se va rezolva și la voi! Mai modernizări-va și voi ca înghițiți prin subvenții cei mai mulți bani din buget! Titlu de rahat în Național, anti Nicușor, ziar comunist! De fapt textul nu are nici o legătură cu titlul! Darrr miticii bolșevici, pesedisti și hsuristi pun botul!!!!

  11. Și mă rog de ce sunt un DEZASTRU pentru București? Mai exagerează omul, dar nici chiar așa…

  12. Brava redactoraș, ti-ai scos shaorma! Dacă mai faci ceva descoperiri jurnalistice primesti si o băutură gratis! Fără zahar! Mulți proști….

  13. Așa, și? Care este relevanța acestui articol??? Unde e eșecul??? Oare nu am putea să ne bucurăm că vom avea un transport public civilizat, în condiții de siguranță și în tramvaie, sper, curate?
    O pierdere de vreme acest articol, și pentru cine l-a scris, dar mai ales pentru cei care l-au citit….

  14. Trebuie verificat caietul de sarcini al comenzii pentru tramvaie cu caietul tehnic al tramvaielor livrate, sau chiar măsurată pe viu lățimea tramvaielor livrate, ca să se vadă cine a greșit: cel care a întocmit caietul de sarcini sau executantul tramvaielor. In orice proiect, trebuie să se țină seama de toate aspectele tehnice. Executantul de la Arad putea să facă mai întâi un prototip de tramvai, să îl aducă în București, să îl probeze, să vadă ce nu merge și ce trebuie ajustat, apoi să realizeze toate cele 100 de tramvaie. Nu sa ajungem să dărâmăm Bucureștiul, pentru că niște tramvaie nu au loc pe șine. Eu zic că cei de la Arad sunt de vină. Le-a fost lene să trimită un inginer in București, să facă niște măsurători mai serioase… Când ai o asemenea comandă, de 100 de bucăți, nu te joci cu banii clientului.

  15. A cumpărat tramvaie cu 1 mil de euro mai ieftin pe bucata, cand un peron modificat costa 60.000 de E, nu il suport pe mucusor dar teoretic e o afacere bună

  16. Deci vreti sa ziceti ca Nicusor a mers cu ruleta si nu a masurat bine? Sau ca o mana de specialisti de la primarie si de la Astea vagoane nu ai fost in stare sa faca verificarile in mod corespunzator?

    In momentul asta primarul poate doar sa constate ca lucreaza cu niste incompetenti, cei din care ne lovim zilnic in interactiunile noastre si cu statul si cu privatul

  17. Este o clica Nicusor-Adrian Crit care fura,si directorasul general politruc al stb executa ce vor sefii lui din PNL .Traiasca hotia

  18. Mancati rahat!! Se stiau de la inceput problemele de pe traseul liniei 41. Sunteti un ziar de tot rahatul

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger