AcasăSOCIALElevii cer desfiinţarea examenului de Bacalaureat. Ce motive au invocat

Elevii cer desfiinţarea examenului de Bacalaureat. Ce motive au invocat

sursa foto: Facebook/Ministerul Educației - România

Asociația Elevilor din Constanța cere desființarea examenului de Bacalaureat. Ei critică modul în care tinerii sunt evaluaţi după 12 ani în învăţământ.

„Sistemul de învăţământ liceal trebuie regândit”, spun reprezentanții AEC, care transmit și că, după simulările naționale ale examenului de Bacalaureat de săptămâna trecută, elevii au fost dezamăgiți de subiecte și le-au catalogat ca fiind ineficiente.

De ce ar fi decăzut BAC-ul atât de mult?

Se pare că elevii au fost dezamăgiți de subiecte, spunând că sunt „ineficiente”, iar profesorii încearcă să înțeleagă noul mod de corectare digitală a examenelor.

Examenul de Bacalaureat a ajuns o mare îngrijorare pentru toți elevii. În timpul liceului, elevii sunt învățați să tocească, nu să și înțeleagă ce li se predă, iar după examen tot ce au memorat va fi uitat, acesta nefiind folositor pentru viitorul lor.

Elevii ajung să învețe doar ca să ia examenul și să scape de o grijă, nu ca să își testeze cunoștințele, deoarece acesta nu face asta”, arată AEC.

Discipline „exotice” la BAC?

Elevii mai acuză că reprezentanții Parlamentului nu au luat în serios acest examen, ba chiar au introdus tot felul de discipline „exotice” la care elevii sunt testați.

În trecut, Ministerul Educației a echivalat probele examenului cu rezultatele dobândite în liceu, astfel i-am văzut inutilitatea, chiar din partea reprezentanților educației. Din păcate, în România a crescut rata analfabeților funcționali. 42% dintre elevii din țară nu pot interpreta o informație și nu pot avea propriile idei, din cauza faptului că au fost învățați să tocească pentru a trece de un examen.

Examenul de Bacalaureat este inutil, având în vedere că multe facultăți au examen de admitere, iar cunoștințele de bază ale elevului au fost deja testate înainte de admiterea la liceu.

În plus, nu testează adecvat competențele reale ale elevilor, iar aceștia rămân cu o înțelegere superficială a conceptelor importante. Solicităm crearea unei comisii de experți care să regândească parcursul liceal, astfel încât cunoștințele elevilor să fie cu adevărat testate, nu capacitatea de a memora„, cer elevii din cadrul AEC, continuând:

„Este total absurd ca o țară membră Uniunii Europene să rămână într-o continuă buclă temporală! Suntem în anul 2024, iar elevii încă sunt forțați să învețe comentarii kilometrice ale operelor literare din anii 1800, pe care oricum le uită după ce ies din sala de examen”.

author avatar
Andrei Ștefan
607 afisari

9 COMENTARII

  1. Cum pest 45% dintre elevi sunt deja analfabeți funcționali, eu propun să se desființeze școală de tot, fără întârziere, pentru ca, în timp record, să creștem procentul la 100%!

    • Sustin aceasta propunere dar numai in tandem cu o alta: sa se acorde GRATUIT, fiecarui elev care doreste, drogurile preferate.
      Trebuie respectate drepturile celor care nu au miscat un pai pentru societatea in care traiesc !
      Asadar, JOS BACALAUREATUL; SUS DRAOGURILE GRATUITE !!!

  2. Iar pun o porcarie in discutie? Da reforma, dar pozitiva! Asa cum e legea educatiei propusa de prof.Colceag !
    Scolile sunt pline de dascali fara chef de munca. Structura anului se tot schimba. De manualele alternative ….De harurul didactic si pedagocic….se tot spune degeaba.

  3. Desfiintati urgent bacalaureatul ! Invatamant obligatoriu de 10 clase in care sa te invete sa scrii, sa citesti si sa socotesti, sa numeri bani, oi, etc., iar dupa cele 10 clase neaparat scoli profesionale axate pe diverse meserii. Avem acum in tara jdemii de tineri prosti care au facut facultatea de „managimenta” si nu stiu absolut nimic, dar se dau cu studii superioare. Nouazeci la suta din sclavii de la Mecdonald sau de la salile de pacanele au studii de managiment dar sterg mesele dupa ce scuipa suedejii pe ele. Faceti oameni care sa stie dverse meserii, nu „managimentul turismului”, ca de astia din urma nu are nimeni nevoie, sunt o povara pentru lipsa lor de cunostinte si lipsa de experienta in a face ceva concret.

  4. Ca să terminăm o dată cu atâtea mofturi, critici, pretenții, etc. eu aș desființa cu totul școala, măcar de la gimnaziu în sus. Ce ne mai trebuie să pierdem vremea pe la cursuri, mai bine să ne petrecem în baruri, cluburi, maidane, și alte locuri plăcute multora. Știm o treabă, elevii nu mai au pe cine să se răzbune, nu mai trebuie să-ți pună neuronii care mai sunt, la treabă, iar profesorii nu mai au de ce să ridice pretenții, ba de salariu, de condiții de muncă, de pregătire. Ce mai toată lista de avantaje poate fi folosită. Nici statul nu mai trebuie să cheltuiască atâția bani cu educația, mai bine îi direcționează spre armată, satisfăcând astfel pretențiile jandarmului mondial de a contribui și România la golirea depozitelor americane de fier vechi, la preț de oțeluri speciale. Atunci să tot fi la guvernare. Bașca dacă se aplică și la oameni noua găselniță UE, ca mașinile de peste 15 ani să fie scoase din circulație, și la pensionari, aceștia să aibă soarta mașinilor vechi, de peste 15 ani, la fier vechi, în acest caz la cimitir sau crematoriu. O asemenea guvernare este ideală pentru unul ca Iohannis, chiar nu mai trebuie să facă nimic.

  5. Nu examenele sunt de vină, fii moșului. De vină sunt cadrele didactice care nu au practică pedagogică, nu manifestă pasiune pentru meserie și care fac tot posibilul să crească numărul orelor de meditație. Totodată, bomboana pe coliva învățământului sunt aceste manuale alternative, pornind chiar de la ABCDAR, a căror conținut este foarte îndoielnic și creează un haos în cunoștințele elevilor. Un exemplu îl avem în conținutul manualelor de Limba și literatura română, unde predomină scriitorii străini și texte din literatura universală. De ce îi mai spunem „limba și literatura română”, și nu europeană? De matematică nu mai vorbesc. Cum este posibil la clasele I-IV să umblăm cu necunoscute, fracții etc., în loc să fundamentăm cele patru operații de bază?

  6. Hai sa vedem si cealalta parte a monedei. Intr-un fel au dreptate. La scoala jumatate din lucrurile invatate nu iti folosesc in viata. Hai sa facem altfel: 4 clase obligatorii si REINFIINTAREA SCOLILOR DE MESERII; ar fi un real progres al societatii. Trebuie sa contrazic comentariul cu 45% sunt analfabeti; procentul real este mult mai mare (spre 70%). Stiti cum motiveaza picarea bacalaureatului? ,,profesorii nu m-au invatat lucrurile astea”.

  7. Ok. Desfiintam bacalaureatul. Dar , in multe tari -chiar din UE si o sa fie si la noi curand- fara bacalaureat nu poti lua permis de conducere auto. Ori, daca ai permis fara bacalaureat, trebuie sa plaresti o asigurare colosala ( in multe tari asigurarea se plateste in functie de studiile soferului). Sunt pregatiti, oare, elevii din Constanta sa traiasca fara sa conduca bemveuri?

  8. Ca sa susții un examen trebuie sa te pregătești. Ca sa te pregătești, trebuie sa știi sa scrii și să citești , ori fiind analfabet, concluzia e clara. Foarte bune comentariile tuturor la articol. Bravo!!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger