Cauta

E oficial. Transporturile militare și exporturile ucrainene ne-au distrus șoselele

E oficial. Transporturile militare și exporturile ucrainene ne-au distrus șoselele - Ziarul National

Ministerul Transporturilor taie din greutatea încărcăturilor militare

Ministerul Transporturilor a decis să schimbe legislația în domeniul transporturilor mărfurilor și să reducă greutatea maximă admisă, în contextul intensificării transporturilor cu tonaj depășit, care au degradat autostrăzile și drumurile expres din România. Cele mai multe dintre acestea sunt transporturi militare NATO și cele care vin din Ucraina, țara noastră devenind principala rută de tranzit pentru exporturile produselor din această țară.

Excepția de masă totală maximă admisă, care este, în acest moment de 60 de tone pentru încărcătura indivizibilă, a devenit o regulă în ultimele luni, în contextul în care autorizația se obține foarte ușor, atrage atenția Ministerul Transporturilor. Acesta arată că traficul  intern și internațional al vehiculelor care transportă mărfuri care nu sunt indivizibile cu depășiri ale maselor maxime admise în circulație pe drumurile publice s-a intensificat.

Încărcătura indivizibilă nu poate fi divizată în două sau mai multe încărcături, fără cheltuieli nejustificate sau fără riscul deteriorării. Din cauza dimensiunilor și masei sale, aceasta nu poate fi transportată de un autovehicul, o remorca, un tren rutier sau un vehicul articulat astfel încât să se respecte masele și/sau dimensiunile maxime admise.

”Având în vedere ca principalul factor de degradare a drumurilor îl constituie circulația vehiculelor cu depășiri ale maselor maxime admise, așa cum sunt ele prevăzute în anexele nr. 2 și 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se impune reducerea masei totale până la care circulația acestor vehicule poate fi autorizată”, se precizează în referatul de aprobare al unui proiect de ordonanță de urgență elaborat de Ministerul Transporturilor.

Autovehiculele NATO nu pot fi interzise

Circulația vehiculelor care transportă mărfuri ce nu sunt indivizibile, cu depășiri ale masei totale peste limitele maxime admise nu poate fi interzisă, ținând cont de angajamentele asumate pe plan internațional de România, pe baza de reciprocitate, în susținerea obiectivelor de apărare națională, susține Ministerul Transporturilor. Astfel, România este obligată să faciliteze circulația vehiculelor care aparţin forţelor NATO/SOFA, în temeiul Legii nr. 362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele părţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor și care aparţin (aflate în proprietate), sunt folosite de către ori pentru forţele Statelor Unite ale Americii, în interesul forţei, şi vehiculele care aparţin unei terţe părţi care efectuează transporturi în interesul forţei, în temeiul Legii nr. 260/2002 pentru ratificarea Acordului dintre România şi Statele Unite ale Americii privind statutul forţelor Statelor Unite ale Americii în România, semnat la Washington la 30 octombrie 2001, cu modificările şi completările ulterioare. Totodată, țara noastră este obligată să faciliteze și circulația vehiculelor cu încărcături indivizibile care aparţin unei forţe armate, numai pe bază de reciprocitate, în temeiul Legii nr. 291/2007 privind intrarea, staţionarea, desfăşurarea de operaţiuni sau tranzitul forţelor armate străine pe teritoriul României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Degradare accelerată

Potrivit Ministerului Transporturilor, menținerea masei totale de cel mult 60 de tone va conduce la  degradarea accelerată a rețelei de drumuri publice, cu impact în reducerea duratei normale de  exploatare, ceea ce va genera costuri suplimentare pentru întreținerea și repararea infrastructurii rutiere. ”În acest sens, se impune reducerea masei totale până la care circulația acestor vehicule poate fi autorizată. Astfel, transportul mărfurilor care nu sunt indivizibile vor fi autorizate prin aplicarea procentului de 25% la masa totală maximă admisă prevăzută în OUG 43/1997”, se precizează în proiectul de act normativ al Ministerului Transportului. Modificarea va scădea greutatea maximă admisă de la 60 de tone, la 50 de tone, a proteja șoselele încă nedistruse de aceste transporturi.

Ultimele stiri

  • Sesizarea CCR, din nou la îndemâna președintelui: Nicușor Dan anunță o schimbare majoră de jurisprudență
  • Citrice destinate furajării animalelor, vândute în România ca produse de calitatea I: avertisment dur al ANPC FOTO
  • Taxa turistică de 10 lei, miza bugetară a Capitalei: Primăria estimează venituri de 15 milioane de lei
  • Știai că stomacul produce 90% din serotonina corpului? – Intestinul ca „al doilea creier”
  • Viagra, soluția neașteptată pentru bradul de Crăciun: metoda care face pomul să rămână verde mai mult timp
  • Mesele de sărbători fără excese: cum să te bucuri de preparate tradiționale fără disconfort
  • Previziunile Babei Vanga pentru 2026. Ce a prezis vestita clarvăzătoare despre un nou Război Mondial
  • Taxă „de horoscop”, introdusă la Spitalul Clinic din Suceava. Pentru ce se cere, de fapt, 100 de lei
  • Cele mai frumoase 9 târguri de Crăciun din Europa
  • Vești proaste pentru bugetari! Premierul Bolojan refuză să facă punte între Anul Nou şi Bobotează
  • Exit mobile version