AcasăSOCIALE oficial. Transporturile militare și exporturile ucrainene ne-au distrus șoselele

E oficial. Transporturile militare și exporturile ucrainene ne-au distrus șoselele

Ministerul Transporturilor taie din greutatea încărcăturilor militare

Ministerul Transporturilor a decis să schimbe legislația în domeniul transporturilor mărfurilor și să reducă greutatea maximă admisă, în contextul intensificării transporturilor cu tonaj depășit, care au degradat autostrăzile și drumurile expres din România. Cele mai multe dintre acestea sunt transporturi militare NATO și cele care vin din Ucraina, țara noastră devenind principala rută de tranzit pentru exporturile produselor din această țară.

Excepția de masă totală maximă admisă, care este, în acest moment de 60 de tone pentru încărcătura indivizibilă, a devenit o regulă în ultimele luni, în contextul în care autorizația se obține foarte ușor, atrage atenția Ministerul Transporturilor. Acesta arată că traficul  intern și internațional al vehiculelor care transportă mărfuri care nu sunt indivizibile cu depășiri ale maselor maxime admise în circulație pe drumurile publice s-a intensificat.

Încărcătura indivizibilă nu poate fi divizată în două sau mai multe încărcături, fără cheltuieli nejustificate sau fără riscul deteriorării. Din cauza dimensiunilor și masei sale, aceasta nu poate fi transportată de un autovehicul, o remorca, un tren rutier sau un vehicul articulat astfel încât să se respecte masele și/sau dimensiunile maxime admise.

”Având în vedere ca principalul factor de degradare a drumurilor îl constituie circulația vehiculelor cu depășiri ale maselor maxime admise, așa cum sunt ele prevăzute în anexele nr. 2 și 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se impune reducerea masei totale până la care circulația acestor vehicule poate fi autorizată”, se precizează în referatul de aprobare al unui proiect de ordonanță de urgență elaborat de Ministerul Transporturilor.

Autovehiculele NATO nu pot fi interzise

Circulația vehiculelor care transportă mărfuri ce nu sunt indivizibile, cu depășiri ale masei totale peste limitele maxime admise nu poate fi interzisă, ținând cont de angajamentele asumate pe plan internațional de România, pe baza de reciprocitate, în susținerea obiectivelor de apărare națională, susține Ministerul Transporturilor. Astfel, România este obligată să faciliteze circulația vehiculelor care aparţin forţelor NATO/SOFA, în temeiul Legii nr. 362/2004 pentru aderarea României la Acordul dintre statele părţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor și care aparţin (aflate în proprietate), sunt folosite de către ori pentru forţele Statelor Unite ale Americii, în interesul forţei, şi vehiculele care aparţin unei terţe părţi care efectuează transporturi în interesul forţei, în temeiul Legii nr. 260/2002 pentru ratificarea Acordului dintre România şi Statele Unite ale Americii privind statutul forţelor Statelor Unite ale Americii în România, semnat la Washington la 30 octombrie 2001, cu modificările şi completările ulterioare. Totodată, țara noastră este obligată să faciliteze și circulația vehiculelor cu încărcături indivizibile care aparţin unei forţe armate, numai pe bază de reciprocitate, în temeiul Legii nr. 291/2007 privind intrarea, staţionarea, desfăşurarea de operaţiuni sau tranzitul forţelor armate străine pe teritoriul României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Degradare accelerată

Potrivit Ministerului Transporturilor, menținerea masei totale de cel mult 60 de tone va conduce la  degradarea accelerată a rețelei de drumuri publice, cu impact în reducerea duratei normale de  exploatare, ceea ce va genera costuri suplimentare pentru întreținerea și repararea infrastructurii rutiere. ”În acest sens, se impune reducerea masei totale până la care circulația acestor vehicule poate fi autorizată. Astfel, transportul mărfurilor care nu sunt indivizibile vor fi autorizate prin aplicarea procentului de 25% la masa totală maximă admisă prevăzută în OUG 43/1997”, se precizează în proiectul de act normativ al Ministerului Transportului. Modificarea va scădea greutatea maximă admisă de la 60 de tone, la 50 de tone, a proteja șoselele încă nedistruse de aceste transporturi.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
12.461 afisari

30 COMENTARII

    • Sa mearga la Drajna sa vada ce santuri au lasat in asfalt camioanele ucrainiene. Nici interdictia de a circula cand temperaturile erau mari nu le-au respectat. In general porcii ucrainieni nu respecta nimic. Va f ut!

    • Românu’ plateste oricum o armata de incompetenti care nu fac nimic, asa ca lasati galgara cu ,,Uite ce beneficii au copiii ucraineni refugiati in Romania,sau de ce-i noi pe ucraineni ca suntem saraci si noi” ,ce poate sa fie mai urat decat razboiul,sa vina rusu sa-ti violeze copiii,sa taiesti prin beciuri mai rau ca in evul mediu,sa nu stii ve rau poate sa mai aduca ziua de maine..
      Slava Ucraina !!!!

  1. nasol! asta plus scandaluri cu primarita frantuzoaica si alte boabe sunt test ptr intrarea in SCHENGEN. rezolvarea? rezolvarea amiabila!!!
    in cazul soselelelor sa se explice fenomenul reprezentantilor ue(uzura excesiva +criza generalizata,continuata post covid si marginalizare economica din cauza razboiului) si sa ceara fonduri de sprijin ptr materiale mult mai eficiente care costa si pot suporta uzura neprevazuta.
    domnul presedinte va poate invata cum sa actionati mai putin agresiv! altfel veti fi vazuti ca niste ocupanti de plantatie ,intr-o tara bananiera!
    actiunile diplomatice la modul presedintelui sau a unor diplomati neagresivi pot conduce la rezolvarea situatiei(asa demonstrati ca sunteti partea rezolvarii unei probleme si nu parte a problemei)

    • Soluția este ca drumurile sa fie construite sau reparate în asa fel încât sa susțină fără probleme greutatea vehiculelor militare sau ale celor cu cereale. E simplu. Sa se reducă șpaga și drumurile sa fie construite sau reabilitate mai bine.

    • Corect!de parcă am fi avut drumuri se mare viteza nenumărate😂.Drumurile noastre sunt praf de 25 de ani nu de 25 de luni stimabililor🤦‍♀️

  2. Bai postacilor tam-piti si tef-elisti, veniti cu pluta de pe g4media lui tap-alaba, inapoi la naz-istul -sef de acolo !! Bai, de vine Comandor Gherghisan, va da dansul niste pu-lane intre ochi de va adunati numai intr-o saptamana de pe jos 🙂 Ha ha ha 🙂 Oricum, drumurile din romanistan sunt majoritatea praf si pulbere, tradatorii astia ai lui maciuca ordinarul dinadins o tin asa, in caz ca vin in ceva vizita ne-anuntata niste rusnaci salbatici, sa nu poata ajunge departe 🙂 Dar rusnacii salbatici cand o sa vada care-i treaba, oricum o sa dea cu niste rachete simpatice chiar in Palatul Sparlamentului, macar o sa ii invete pe umflatii aia de acolo sa zboare si fara avion 🙂 Bai tefeleilor de drone corporatiste, adunareeeeaaa, mars, culcat, stang, drept, stang, drept, incolonareeeaaa, iar de maine mars fortat pana in Ukro-na-zia, intr-o excursie tematica in Donbass, numai cu one way ticket 🙂 Sieg Heil, Sieg Heil, Stoltenberg ist eine kleine na-zi polizei 🙂

  3. Du-te la Balaceanca!!! Doar un cretin poate spune asta…

  4. Aia care e comisar roman la ue pe transporturi de ce nu da bani sa le refacă, ca în Schengen nu ne vor dar sa le care panica și altele de la racheti da!!!Bani sa trăiască și de chirii le da,bani la copiii lor și la ai noștri nici bursele le da,neam de trădători.

  5. Asta nu-i nimic pe langa ce distrugeri ar fi daca Romania s-ar transforma in teatru de razboi tot de dragul Ucrainei, situatie de care deciziile “iubitilor” conducatori ne apropie tot mai mult.

  6. UN GUVERN COMPETENT AR FI FACUT DOCUMENTATIA NECESARA SI AR FI TRANSMIS-O LA UNIUNEA EUROPEANA LA ACEIA CARE AU DAT ORDINUL CA ROMANIA SA DEVINA TARA DE TRANZIT PENTRU TOT CE INTRA SI IESE DIN UCRAINA ,SA CEARA FONDURILE DE REPARATII SAU INLOCUIRI A ZONELOR AFECTATE DE INCARCATURA DE 60 TONE SAU MAI MARE!>
    FAPTUL CA MINISTERUL TRANSPORTURILOR ,CSAT-ul ,CONTROLUL TRAFICULUI CE TINE DE POLITIE NU SI-AU FACUT TREABA SI NU S-AU TREZIT PANA ACUM ESTE FF GRAV.
    REPARATIILE TREBUIE SA FIE SOLICITATE LA CEI CARE AU ORDONAT LIBERUL TRANZIT.
    ROMANIA ,ROMANII NU POT PLATI LA INFINIT ORCE PROSTIE ESTE ORDONATA DE NATO SAU UE .

    • Ti-a iesit haraşo translate-ul!
      Felicitari !
      Mandrii ca suntem parte a puternicei aliante NATO, satui si scarbiti de rusnacii salbatici!

  7. Încă e bine, să vedem când ne va cuprinde răul pe care mai marii lumii vor să-l implementeze.Să ne unim dacă vrem să mai avem ceva. Pace tuturor. N

  8. Normal , tot timpul la noi sunt altii de vina pentru indolenta,furaciune si lipsa de perspectiva.
    Daca nu intrau rusii, cu bocancii murdari in Ucraina, pe cine mai acuzam acum, noroc cu investitiile multinationalelor ,,lacome si decadente”ca altfel eram ca in anii ’90,de fapt eram toti plecati din tara, doar cine ar mai da cu sapa azi, doar ca sa duca un trai la limita saraciei..
    Ucraina e de vina, Klaus,Ciolacu si Ciuca sunt modele demne de urmat,traiasca plagiatorii!

  9. Asta dovedește cât de prost ( pe lângă incet) știm sa facem drumuri. De la caiet de sarcini, la proiectare, execuție și urmărire lucrări. De recepție nimic de zis ( bun). Or fi receptionat comisioanele dar nu le-au consemnat în PV asa ca nu se pun.

  10. Ce chestie, alții sunt de vina pentru mizeria noastră. Cred că ungurii sunt terminați din cauza camioanelor noastre. Avem drumuri bibelou, de pus in vitrina, nu cumva să-și îndeplinească rostul pentru care au fost făcute. Și podurile care au văzut tot ucrainenii sunt de vina ?!?!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger