Cauta

După un an de scumpiri, românii mai primesc o lovitură! Ce prețuri vor crește de la 1 ianuarie 2026

După un an de scumpiri, românii mai primesc o lovitură! Ce prețuri vor crește de la 1 ianuarie 2026

Cât costă rovinieta în 2026. Anul viitor va fi aplicată o nouă structură de taxare

Anul 2026 va aduce o serie de scumpiri începând cu 1 ianuarie, în urma măsurilor fiscale și a majorărilor de taxe și impozite adoptate de Guvern.

Românii vor resimți creșteri de prețuri la transport, carburanți, alcool și țigări, dar și taxe mai mari pentru locuințe și autovehicule.

Scumpiri la carburanți și țigări

Accizele cresc la 1 ianuarie cu încă 10% pentru benzină și motorină, dar și pentru alcool și băuturi alcoolice. Țigaretele vor avea accize mai mari, iar vinurile, cidrul și hidromelul intră și ele pe lista produselor accizate. Biletele de tren care s-au scumpit deja din 2025 cu până la 4,5 lei, în urma creșterii TVA la 21%, se vor scumpi din nou peste 2 luni.

Și taxa de drum pentru autoturisme va crește semnificativ. Dacă în prezent rovinieta anuală costă 28 de euro (141 lei), de la 1 ianuarie 2026 prețul ar putea ajunge la 50–56 de euro, conform discuțiilor guvernamentale, ceea ce ar aduce la buget aproximativ 400 milioane lei suplimentar.

Impozite și taxe locale mai mari

Impozitele pentru locuințe vor fi calculate la valoarea de piață, prin noul sistem e-Proprietatea. În marile orașe (București, Cluj, Iași), acestea se pot dubla sau chiar tripla. Pentru mașinile de capacitate mică, impozitul anual va crește de la circa 70–80 lei la aproximativ 150 lei. Pentru mașinile mari, impozitul poate depăși 3.000–4.000 lei. Chiriile ar putea crește cu până la 9% pe fondul inflației, ceea ce va duce și la majorarea prețurilor apartamentelor.

Premierul Ilie Bolojan a declarat că TVA-ul sau alte taxe nu vor creşte anul viitor, condiţia de bază, însă, este ca Guvernul să construiască un buget serios care să se bazeze pe realitate. El a precizat că, indiferent cine este în guvernare, cine ar fi premier, nu poţi fugi de deficitul enorm pe care îl avem.

„Nu avem altă posibilitate, doar în felul acesta putem să avem un buget echilibrat, să ne asigurăm fondurile pentru investiţii, atât cele care sunt pe fonduri europene, unde trebuie să asigurăm cofinanţări importante, dar şi cele din bugetele naţionale, atât în plan guvernamental, pentru infrastructura mare, autostrăzi, drumuri naţionale şi aşa mai departe, dar şi pentru autorităţile locale, pentru că avem foarte multe şantiere în toată ţara, parte dintre ele au fost începute pe fonduri europene, unele dintre ele şi-au pierdut finanţarea şi trebuie să asigurăm cofinanţări importante în continuare”, a declarat Ilie Bolojan la Digi24.

Ultimele stiri

  • Geopolitica microprocesoarelor, lecție dură pentru Europa
  • Directorul general al TAROM și-a dat demisia
  • Criză în reciclarea plasticului: UE strânge șurubul importurilor ieftine după închiderea fabricilor
  • Concert de Crăciun la Suceava: glasurile copiilor au unit generațiile, într-un eveniment susținut de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României
  • Inteligenţa Artificială, încă o enigmă pentru mulţi români, deşi ţara noastră se află în topul european al conectivităţii la Internet
  • Spargere dată ca-n filme, la Cluj-Napoca: s-a deghizat în livrator de mâncare şi a folosit o “cheie mincinoasă”. A furat 41.000 de euro
  • Programul supermarketurilor de Crăciun 2025. Ce orar vor avea magazinele Kaufland, Lidl, Carrefour, Mega Image, Auchan şi Penny
  • Catedrala Mântuirii Neamului se redeschide pentru credincioşi cu ocazia Sărbătorilor de iarnă. Patriarhia Română a anunţat şi programul
  • Primele imagini de la locul în care s-a prăbuşit avionul care îl transporta pe Șeful Statului Major al Libiei. Oficialul a murit când pleca din Turcia
  • Ce tradiţii respectă creştin ortodocşii în Ajunul Crăciunului 2025. Datini şi obiceiuri populare
  • Exit mobile version