AcasăSOCIALDispar chioșcurile de la metrou. Termenul-limită dat de Metrorex pentru eliberarea spațiilor...

Dispar chioșcurile de la metrou. Termenul-limită dat de Metrorex pentru eliberarea spațiilor comerciale

Dispar chioșcurile de la metrou. Termenul-limită dat de Metrorex pentru eliberarea spațiilor comerciale (foto: Facebook)

Spațiile comerciale de tipul chioșcurilor de la care oamenii care coborau să ia metroul mai cumpărau o apă, un suc sau un covrig vor dispărea din peisaj. Cel puțin asta reiese dintr-un mesaj venit, joi, din direcția companiei care asigură transportul în comun din subteran.

Nu e prima oară când se aduce în discuție situația acestor chioșcuri, inclusiv de tip patiserie, amenajate la metroul bucureștean. De această dată, însă, se vorbește despre o notificare, astfel încât spațiile comerciale să fie eliberate până vinerea viitoare, respectiv pe 2 aprilie.

Menționând că ”în urma analizelor efectuate pe teren s-a constatat că spațiile comerciale care activează în rețeaua de metrou pun în pericol siguranța transportului subteran, cu afectarea directă a exigențelor de securitate la incendiu și evacuarea persoanelor în caz de urgență”, dar și având în vedere ”expirarea contractului încheiat cu firma care administrează spațiile comerciale, a notificărilor transmise anterior prin care Metrorex a solicitat în repetate rânduri dezafectarea acestor spații”, reprezentanții companiei au precizat, într-un comunicat, faptul că ”Metrorex a notificat firma care administrează spațiile comerciale ca, în regim de urgență, să fie eliberate și predate către administratorul rețelei de transport subteran toate spațiile comerciale amplasate în incinta stațiilor de metrou până la data de 02.04.2021”.

Totodată, se mai transmit următoarele: ”continuarea activității spațiilor comerciale amplasate în calea de evacuare din incinta metroului periclitează securitatea persoanelor în caz de urgență, precum și evacuarea rapidă și sigură a acestora. Mai mult, acestea creează un mediu nefavorabil pentru publicul călător prin aglomerarea mărfurilor în afara spațiului comercial, supraaglomerarea cu mărfuri combustibile, băuturi alcoolice și comercializarea produselor de patiserie”.