Măsura învăţământului online s-a dovedit a fi una falimentară în România. De ce? Din cauză că elevii, pur şi simplu, n-au acces la cursurile online.
Conform Ministerului Educaţiei, aproximativ 65.000 de elevi se află în situaţie de risc cu privire la neîncheierea mediei pe semestrul I, imposibilitatea de acces la resursele tehnologice fiind factorul principal.
Şi absenteismul joacă un rol mare
„La acest moment, conform datelor transmise de către unităţile şcolare, prin intermediul inspectoratelor şcolare judeţene/ISMB, se estimează că un număr de cca.65.000 de elevi se află în situaţie de risc cu privire la neîncheierea mediei pe semestrul I din cauza imposibilităţii de acces la resursele tehnologice – factor principal, la care se adaugă şi alte motive precum neparticiparea la cursuri, situaţii medicale etc.
Trebuie avut în vedere că, în ultimii ani, numărul elevilor care se aflau anual în această situaţie era de aproximativ 15.000„, potrivit unui comunicat al ministerului Educaţiei.
Se va prelungi perioada de încheiere a mediilor
Ministrul Sorin Cîmpeanu şi colegii săi s-au întâlnit, luni, într-o şedinţă, pentru a rezolva aceste probleme. Măsurile necesare identificate până în prezent sunt:
- desfăşurarea de activităţi remediale pe parcursul semestrului al II-lea, cu identificarea surselor de finanţare pentru plata cadrelor didactice
- prelungirea perioadei de încheiere a situaţiilor şcolare neîncheiate în semestrul I, de la patru până la opt săptămâni de la revenirea la cursuri în semestrul al II-lea
- posibilitatea încheierii mediilor cu minimum două note, indiferent de numărul orelor alocate săptămânal fiecărei discipline.