Cauta

Deputat acționar la o firmă de asigurări aruncă în aer piața RCA

Deputatul Firczak, poziționat direct de partea asigurătorilor

Deputatul Iulius Marian Firczak, care a rămas acționar la firma sa de asigurări și brokeraj, anunță schimbări explozive în legea RCA. Acesta susține că păgubiții RCA nu mai pot mandata service-urile să se ocupe de dosarul de despăgubiri, ci trebuie să plătească avocați.

Legea RCA urmează să fie schimbată fundamental, însă în defavoarea păgubiților, dar și a service-urilor auto. Acționar la o firmă de asigurări, deputatul Iulius Marian Firczak a anunțat că va introduce în lege interdicția service-urilor de a negocia și a deconta daunele în numele clienților. Astfel, păgubiții RCA vor fi nevoiți să apeleze pentru daune ori la agentul de asigurări, ori, dacă consideră că este un conflict de interese, să-și angajaeze un avocat.

”Eu sunt un susținător al aplicării legislației europene IDD, care spune cine poate să reprezinte clientul în relația cu asiguratorul. Astăzi avem un conflict de interese și service-ul poate să reprezinte clientul în relația cu asigurătorul. Service-ul repară mașina, trece în factură ce vrea, clientul nu mai vede nimic și avem ora de manoperă 600 de lei. Asta este problema mea cu conflictul de interese pe care legea îl permite. Service-ul nu poate fi și mandatat de client să-l reprezinte în relația cu asiguratorul și să fie și beneficiarul despăgubirilor. Sunt firme specializate și coduri CAEN dedicate pentru a reprezenta clientul în relația cu asiguratorul. Sunt companii care se ocupă de rezolvarea dosarelor de daune. Mai exact, agentul sau brokerul de asigurare care a încheiat polița cu clientul este cel care trebuie să-l reprezinte la firma de asigurare în dosarul de daună. Conform legislației europene, clientul nu poate să semneze o împuternicire către service care să-l reprezinte în relația cu asigurătorul în negocierea dosarului de despăgubire, pentru că service-ul este direct interesat să schimbe cât mai multe piese și să repare cât mai mult. Are interes direct facturând. Dacă clientul nu vrea să apeleze la agentul de asigurări în negociere, sau la o firmă care intermediază dosarul de daună, atunci poate să-și ia un avocat”, ne-a declarat deputatul Iulius Marian Firczak.

Tarife de referință

Deși susține că nu este inițiatorul vreunui amendament referitor la plafonarea tarifelor sau introducerea unor tarife de referință pentru reparațiile auto, deputatul Firczak declară că va susține tariful de referință.

”Eu nu sunt inițiatorul nici al decontării directe și nici al tarifelor de referință pentru service-uri. Dar cred în schimb că este posibil ca aceste două inițiative să rezolve lucrurile și sunt înclinat să le susțin. Dar mai cred că sunt și alte modificări care se pot face în lege și care pot rezolva situația disperată în care se află piața RCA. Așa cum avem un tarif de referință pentru prețuri RCA, poate ar fi bine să avem și un tarif de referință pentru reparații, care este posibil să fie cel la care vor fi făcute deconturile la service-uri. Nu vreau să se umfle artificial factura pentru că acea creștere se va regăsi în viitor în prețul RCA”, ne-a mai precizat deputatul.

Prejudiciul trebuie recuperat în integralitate

Conducerea Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) arată că introducerea tarifelor de referință ar însemna scăderea calității reparațiilor în service-uri. Acest deputat, care este și într-un conflict de interese direct, pentru că are acțiuni la o firmă de brokeraj-asigurări, vrea să limiteze tarifele la toate cele 15.000 de service-uri, fapt care va avea consecințe majore. Una dintre ele este aceea că păgubitul va trebui să plătească din buzunar o parte din valoarea daunelor, iar cealaltă este aceea că service-urile auto ar putea intra în faliment. Codul civil spune că prejudicul creat păgubitului trebuie recuperat în integralitate. Cum poți să îmi faci mie tarife de referință, care înseamnă clar plafonarea prețurilor, și să mă obligi pe mine, ca unitate reparatoare, să răspund pentru calitatea reparațiilor. Pentru că mașina aia când iese pe stradă eu trebuie să răspund dacă ea a fost reparată în condiții de producător, cu piese de calitate, originale, nu aftermarket sau din dezmembrări. Deci nu poți să spui <<ia suma asta pe care ți-o dau eu și te descurci>>. Nu se poate”, ne-a declarat Florin Pandele, vicepreședintele COTAR.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Poza care i-ar putea grăbi plecarea lui Garnacho!
  • Republica Islamică nu va da înapoi
  • Boala devine un lux. Concediile medicale, taxate cu 20%
  • Exit mobile version