AcasăSOCIALDecizie salvatoare pentru românii care nu pot achita facturile la curent sau...

Decizie salvatoare pentru românii care nu pot achita facturile la curent sau gaze. Când sunt suspendate obligațiile de plată

facturi

Ce trebuie să facă un consumator care consideră că a primit o factură prea mare la gaze sau energie? Clienții care au neclarități în ceea ce privește factura la gaze sau la electricitate trebuie să contacteze în primă fază furnizorul și să-și expună nemulțumirile.

Apoi, furnizorul are obligația să transmită informații clare și ușor de înțeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

Când se suspendă plata facturii

Este vorba despre cazul în care clientul alege să conteste factura sau să ceară explicații cu privire la aceasta.

Dacă răspunsul nu este suficient de clar, clientul are posibilitatea să se adreseze la ANRE la numărul de telefon 0374.554.265 (telefon cu tarif normal în rețeaua Orange, apelabil din toate rețelele) și la numărul 021.9782 (telefon cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele).

Regulamentul, de la 1 aprilie

De la 1 aprilie intră în vigoare acele două regulamente pentru furnizarea energiei și a gazelor naturale, care au prevederi similare. Ambele au un model de factură simplificat, cel puțin prima pagină a facturii va trebui să conțină doar informațiile strict necesare pentru client.

Orice client care contestă factura sau solicită informații suplimentare cu privire la factură, indiferent dacă vorbim despre valoare, de preț unitar sau cantitate sau alte elemente ale facturii, are dreptul să primească răspuns de la furnizor la această solicitare în 15 zile lucrătoare.

Până când nu primește acest răspuns de la furnizor obligațiile de plată sunt suspendate”, a explicat Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE, la Antena 3, continuând:

În momentul în care lucrurile sunt clare și se dovedește că factura a fost corectă, atunci trebuie să achite factura cu eventualele penalități, suspendate doar pe acea perioadă de 15 zile lucrătoare, timp în care furnizorul trebuie să răspundă, iar în cazul în care se dovedește că acel client a avut dreptate, furnizorul va reface factura și va corecta suma„.

author avatar
Andrei Ștefan