AcasăSOCIALDe la 1 iunie, biocombustibilul devine obligatoriu în România. Acesta majorează consumul...

De la 1 iunie, biocombustibilul devine obligatoriu în România. Acesta majorează consumul de carburant

De la 1 iunie 2023, benzina și motorina vândute în România vor conține, obligatoriu, și un procent de 8% și 6,5% de biocombustibil. Studiile au arătat că biocombustibilul mărește consumul consumul la autoturisme și, implicit, și costurile. În plus, mașinile mai vechi ar putea avea probleme de funcționare din cauza biocombustibilului, acestea nefiind adaptate în niciun fel pentru astfel de schimbări.

Șoferii care își vor alimenta cu combustibil mașinile de la 1 iunie 2023 trebuie să-și recalculeze necesarul pentru a ajunge la destinație, în cazul distanțelor lungi. Benzina și motorina din România vor conține, de la această dată, în mod obligatoriu, procente de 8% și 6,5% de biocombustibil, care vor genera un consum mai mare al autovehiculului. Măsura a fost impusă de Comisia Europeană pentru reducerea
emisiilor de gaze cu efect de seră. Pentru a se asigura că măsura va fi aplicată de toți operatorii economici, Guvernul a modificat OUG nr. 80/2018, incluzând la obligația de a comercializa doar benzină și motorină amestecate cu biocombustibili, atât importatorul, locul de distribuție a carburantului, productorul, cât și operatorul locului de distribuție.

”Prin excepție, la propunerea autorității competente, se poate stabili comercializarea unor cantități de benzină cu un conținut de etanol de maximum 5% v/v și cu un conținut de oxigen de maximum 2,7% m/m, care să asigure protejarea motoarelor cu aprindere prin scânteie prezente pe anumite categorii de vehicule, utilaje, echipamente și/sau nave care prezintă limitări tehnice de utilizare a unor combustibili cu valori superioare de etanol și oxigen”, arată Guvernul. Totodată, cu informarea prealabilă a autorității competente, pentru asigurarea protejării în condiții de iarnă a motoarelor cu aprindere prin compresie prezente pe anumite categorii de vehicule, utilaje, echipamente și/sau nave care prezintă limitări tehnice de utilizare a combustibililor prevăzuți la alin. (1), se poate utiliza un conținut minim de biocarburant astfel încât punctul maxim de distilare de 65% la 250°C pentru motorină diesel și motorină să fie înlocuit cu un punct maxim de distilare de 10% (vol/vol) la 180°C.

Creștere cu 11,5%

Britanicii au realizat un studiu chiar pe Dacia Sandero, concluzionând că biocombustibilul duce la o majorare a consumului de carburant de 11,5%. Totodată, americanii au renunțat la măsura de introducere a biocombustibilul, după ce mai multe autoturisme mai vechi s-au defectat pur și simplu. Studiile au demonstrat că biodieselul, unul dintre cei mai răspândiți biocombustibili, reduce cu 10% numărul de kilometri parcurși cu mașina. Bioetanolul este un combustibil cu proprietăți foarte asemănătoare benzinei clasice și este obținut din fermentarea unor plante utilizate în mod normal în agricultură – inclusiv cereale, tuberculi, cartofi, sfeclă și tescovină – datorită conținutului lor ridicat de zahăr. Procesul de descompunere a acestor plante, combinat cu un microclimat forțat, generează un ulei inflamabil cu o culoare transparentă.

Diferențe majore

Benzina și bioetanolul sunt considerate două substanțe interschimbabile, însă acest lucru se datorează faptului că ambii carburanți au fost proiectați pentru motoarele pe benzină și, ca urmare, se consideră că performanța este aceeași, potrivit publicației auto.everyeye.it. ”Cu alte cuvinte, bioetanolul ar fi alternativa mai curată, dar la fel de eficientă, la hidrocarburile fosile. În realitate, există diferențe fundamentale între cele două. În primul rând, bioetanolul pur poate fi folosit doar în mașinile cu motor FLEX, soluție disponibilă pe piață încă de la mijlocul anilor 1990. Acest motor poate funcționa cu benzină, bioetanol sau un amestec al celor două. În toate celelalte cazuri, bioetanolul poate fi ales doar ca aditiv. Bioetanolul are o putere calorică mai mică decât benzina, prin urmare se consumă cu 50% mai mult pentru aceleași călătorii”, notează publicația auto.everyeye.it.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
57.833 afisari

53 COMENTARII

    • La guvernanții noștri trebuie dat. Măsura vizează distrugerea cât mai multor mașini și pe cale de consecință renunțarea la ele. Pentru orășelul și sătucul de un sfert de oră în care vom fi cazați câte cel puțin 40 de persoane la hectar și în care vom fi obligați să mergem pe jos sau cu trotineta. Eu deja am cumpărat o pereche de trotinete pentru bunicii mei.

  1. Biocombustibilul face, de la cultivare, la prelucrare și exploatare, mai mult CO2 decît face motorina sau benzina pt același rezultat.
    Forbes: Feb 14, 2022 The research, which was funded in part by the National Wildlife Federation and U.S. Department of Energy, found that ethanol is likely at least 24% more carbon-intensive than gasoline…
    Desigur gușterii din spatele UE – că doar n-or conduce cumpărații, prin salarii și alte cele, de europarlamentari – nu au cunoștiință. De îndată ce află vor reveni.

  2. Masina mea este pe benzina. Daca bioflocul imi strica motorul am sa dau in judecata pe cei care au votat asa lege!

    • Suntem laboratorul și poligonul de încercare al Europei,marionetele de la guvern și președenție trebuie sa dispară

  3. Prostia are cei mai de vaza reprezentanți în conducerea Conisiei europene. De fapt, Uniunea Europeană este condusa de retardați intelectual!

  4. Unde ma nene au găsit imbecili de comisar care nu stiu decat sa distrugă mai ceva ca ultimul idiot. Mai nene vededeti la anul cu cine votați la „euro” fiindca altfel ne trezim in gulaguri de ma mare dragul.

    • Cu cine sa votam?! Pai oricine ar fi, odată ajuns acolo, uita pe cine reprezintă și de unde a venit!

  5. Asta se intampla cand “politicul” dicteaza economicului. Toti suntem vinovati de cei care ne reprezinta si care accepta tot felul de ineptii fara sa tina seama de parerile tehnice ale specialistilor.

    • ovff nu sintem noi vinovati de cine ajunge-n parlamentu ieuropean sau romanesc, ci aia de numara voturile! Vz cazu lu clothilde filmati cum furau cu sacii voturi si le bagau la masina de maruntzit, etc.N-au patit nimic si clothilde e primar pt. 4 ani! Daca taceai filozof ramaneai!

      • Cum nu suntem vinovați??? Dar cine i-a dat 10-20% din voturi ca restul a completat ea noaptea???? CINE a votat-o, aia sunt vinovații ca au mers la vot cu mintea-traista!!!

  6. Daca nu ieșim din ue, nu va mai exista nimic care sa mai amintească de ce a fost România odata. Cred ca nici măcar România nu va mai exista

  7. Cred ca ar trebui sa terminam odată cu mizeria asta europeana. Nu suntem decât o tara de încercări și cumpărători iar când vine vorba de drepturi trebuie sa mai așteptăm

  8. Uniunea Europeană are în componenta 90% dobitoci, cu rahatul asta de biocombustil voi credeți ca reduceți Poluarea!!! De ce nu închideți toate fabricile de armament, de ce nu opriți toate testele cu arme, de ce nu împăduriți masiv acolo unde s a defrișat prostește, nu cred ca am ajuns sa fim conduși de asemenea idioți.

  9. Cand numirile vin in plic degeaba votam.
    Ati vazut cu padurile, imediat a fost chemat Iohanis la raport la ambasada Austriei, sau cand iese un presedinte sau un premier, prima data face o vizita la raport in America

  10. Înțeleg că obligatoriu se introduce acest biocombustibil dar nu se vede negru pe alb cine își asumă stricăciunilor la mașini. Mai periculos este sa se blocheze motorul într-o depășire sau cine știe altceva de care nu avem habar.Cine își asumă toate responsabilitățile ce deriva???

  11. Când se va dezbate legea asta ieșiți draq din casa și unitivă pt ai scote pe șobolanii de politicieni din nenorocitul ăla de guvern și să-i aruncați în tomberoane acolo unde le este locul

  12. Am masina veche de 20 de ani. Cand prețul permite pun 30% motorină și 70% ulei alimentar. Mașina merge perfect, nu consuma mai mult, nu emite mai multe noxe. Nu același lucru il poate face la o mașină mai nouă un prieten de-al meu. Motorul se oprește în 5 minute și nu mai porneste decât după schimbarea combustibilul.

  13. Cât o să mai punem botul la toate idioțeniile acestei inepte comisii? Mă tem că efectul nu va fi un aer mai curat ci mai puțini bani in buzunarele noastre și mai mulți la ei, gen vaccinul minunat.

  14. De mulți ani încerc sa promovez Motorul cu piston și camera de ardere combustibil solid. Funcționează cu combustibili solid granule obținut din biomasa. Consum de 400g / cp ora. Cineva este interesat?

  15. Niste jeguri la guvernare..unde dracu ne-am ales cu toți proștii și hoții în fruntea țării..rușine.

    • Asa gândeam și.eu… treaba cu „votatul” este praf în ochi , democrație,,, rahat cu apa rece
      .. ajung sa conducă tot slugile impuse de M.U.E de la Bruxelles. ROMÂNIA a devenit o enclava , o colonie a străinilor . Îi mai auzi pe ăștia care anunță cu mare pompă ” Un mare retail străin, o mare companie străină
      . Investesc în RO…. kaka…. vin aici ca e mana de lucru ieftina, cer taxe mici pentru ei , grosu de bani profit desigur pleacă în țările lor de origine. ..
      Au „privatizat ” toate băncile strainii, suntem jumulit la greu prin comisioane mari și taxe.
      65% din munca făcută de oameni ( aici ma refer la cei care sunt angajați la firme private , nu la puterile de bugetari , care mulți taie frunză la caini pe salarii grase)
      În concluzie, Românii nu sunt uniți sa iasă în stradă, pașnic.ies câțiva, restul așteaptă pleașca…

      • 65% din munca depusa de mulți este jumulit de statul român. Taxe, impozite , pensii… plătită impozit pe : 1- salariu
        2 – mancare
        3- servicii
        4- auto proprpersonala ( parca statul roman m-a ajutat pe.mine cu ceva sa strâng bani sau sa ma împrumut sa iau o mașină și, ca nouă nu îmi permit)
        5- impozit pe casa ,apartament , teren.
        Suntem SCLAVII jigodiilor

  16. UE după ce că ne_ați furat pădurile(Austria, Suedia, etc), ne_ați cumpărat și luat în arendă pământurile și apoi, ne _ ați închis minele de cărbuni(iar la voi, funcționează) acum, ne furați și traiul de zi cu zi ca să devenim iobagii voștri în totalitate?

    • Stați acasă nu votați ca toate voturile care rămân le pune la PSD sou PNL eșiti toți numai asa putem sa schimbam cu aur sau sos.

  17. Noi românii suntem vinovați că acceptăm tot ce vine din UE, toxic.
    Când vine câte o firmă străină să investească în România, autoritățile și chiar românul acceptă toate firmiturile rămase de la masa bogaților iar unitatea și demnitatea dintre noi dispare și ajungem să ne dăm în cap unul altuia pentru o firmitură mai mare.

  18. Are cineva lista cu cei care au votat legea ca să știu pe cine să dau în judecată dacă mi se strică mașina personală?

  19. Asa se intampla cand lăsăm niste nenorocit o din UE sa ne conduca si sa ia decizii imbecile

  20. Eu am Euro 6,pe bușon scrie… No biodiesel, no aditive(motorină) cu ce mama dracului alimentez mai nemernicilor?

  21. Totul e facut intentionat nu sint prosti.E totul facut contra fiintelor umane in scopul de a creea haos confuzie si distrugere.Probabil au sa bage biogaz de la gunoi de grajd si…..alte gunoaie biodegradabile. Isi bat joc de noi.

  22. Nu va e mă rușine să comentați degeaba aici? Pe cine dați mă voi in judecată?
    La cum decurg lucrurile o să va doriti că singura problema sa fie amestecul carburantului cu carburant bio.

    Mai exact, amintesc câteva acte normative europene pe care le vom prelua,ca va place, că nu va place, că comentati, că nu comentați.

    Din 2026 se va descuraja circulația auto individuala in marile orase, împreună cu zonele metropolitane, in favoarea mijloacelor de transport publice și a celor nemotorizate.
    Până 2030 se vor scoate din circulație 80% din autoturismele poluante.
    Din 2027 se vor interzice centralele individuale pe gaz sau orice combustibil fosil a căror randament este sub 110% (imposibil din punct de vedere constructiv)sau se vor taxa suplimentar unde situația nu permite înlocuirea cu electric.
    Din 2027 se va interzice lemnul ca și combustibil pentru încălzirea locuinței.
    Din 2035 se va interzice comercializarea autoturismelor cu combustie.
    Din 2028 România este obligata să reducă drastic consumul de carne de vita, porc și pasare cu 70%, urmând ca din 2030 sa reducă cu 80%.

    Așa că dragii mei, nu mai fabulați aici verzi și uscate că viitorul nu suna bine. Aveți grijă cu cine votați, aratati-va nemulțumirea in stradă de cate ori situația o cere.
    Ce am enumerat mai sus sunt acte normative disponibile pe site-ul Parlamentului european și a comisiei europene, aplicabile și la nivelul României, asumate prin PNRR. Deci nu ne bagă UE nimic pe gât, pur și simplu conducătorii noștri au negociat așa ceva.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger