AcasăSOCIALDe la 1 iunie, biocombustibilul devine obligatoriu în România. Acesta majorează consumul...

De la 1 iunie, biocombustibilul devine obligatoriu în România. Acesta majorează consumul de carburant

De la 1 iunie 2023, benzina și motorina vândute în România vor conține, obligatoriu, și un procent de 8% și 6,5% de biocombustibil. Studiile au arătat că biocombustibilul mărește consumul consumul la autoturisme și, implicit, și costurile. În plus, mașinile mai vechi ar putea avea probleme de funcționare din cauza biocombustibilului, acestea nefiind adaptate în niciun fel pentru astfel de schimbări.

Șoferii care își vor alimenta cu combustibil mașinile de la 1 iunie 2023 trebuie să-și recalculeze necesarul pentru a ajunge la destinație, în cazul distanțelor lungi. Benzina și motorina din România vor conține, de la această dată, în mod obligatoriu, procente de 8% și 6,5% de biocombustibil, care vor genera un consum mai mare al autovehiculului. Măsura a fost impusă de Comisia Europeană pentru reducerea
emisiilor de gaze cu efect de seră. Pentru a se asigura că măsura va fi aplicată de toți operatorii economici, Guvernul a modificat OUG nr. 80/2018, incluzând la obligația de a comercializa doar benzină și motorină amestecate cu biocombustibili, atât importatorul, locul de distribuție a carburantului, productorul, cât și operatorul locului de distribuție.

”Prin excepție, la propunerea autorității competente, se poate stabili comercializarea unor cantități de benzină cu un conținut de etanol de maximum 5% v/v și cu un conținut de oxigen de maximum 2,7% m/m, care să asigure protejarea motoarelor cu aprindere prin scânteie prezente pe anumite categorii de vehicule, utilaje, echipamente și/sau nave care prezintă limitări tehnice de utilizare a unor combustibili cu valori superioare de etanol și oxigen”, arată Guvernul. Totodată, cu informarea prealabilă a autorității competente, pentru asigurarea protejării în condiții de iarnă a motoarelor cu aprindere prin compresie prezente pe anumite categorii de vehicule, utilaje, echipamente și/sau nave care prezintă limitări tehnice de utilizare a combustibililor prevăzuți la alin. (1), se poate utiliza un conținut minim de biocarburant astfel încât punctul maxim de distilare de 65% la 250°C pentru motorină diesel și motorină să fie înlocuit cu un punct maxim de distilare de 10% (vol/vol) la 180°C.

Creștere cu 11,5%

Britanicii au realizat un studiu chiar pe Dacia Sandero, concluzionând că biocombustibilul duce la o majorare a consumului de carburant de 11,5%. Totodată, americanii au renunțat la măsura de introducere a biocombustibilul, după ce mai multe autoturisme mai vechi s-au defectat pur și simplu. Studiile au demonstrat că biodieselul, unul dintre cei mai răspândiți biocombustibili, reduce cu 10% numărul de kilometri parcurși cu mașina. Bioetanolul este un combustibil cu proprietăți foarte asemănătoare benzinei clasice și este obținut din fermentarea unor plante utilizate în mod normal în agricultură – inclusiv cereale, tuberculi, cartofi, sfeclă și tescovină – datorită conținutului lor ridicat de zahăr. Procesul de descompunere a acestor plante, combinat cu un microclimat forțat, generează un ulei inflamabil cu o culoare transparentă.

Diferențe majore

Benzina și bioetanolul sunt considerate două substanțe interschimbabile, însă acest lucru se datorează faptului că ambii carburanți au fost proiectați pentru motoarele pe benzină și, ca urmare, se consideră că performanța este aceeași, potrivit publicației auto.everyeye.it. ”Cu alte cuvinte, bioetanolul ar fi alternativa mai curată, dar la fel de eficientă, la hidrocarburile fosile. În realitate, există diferențe fundamentale între cele două. În primul rând, bioetanolul pur poate fi folosit doar în mașinile cu motor FLEX, soluție disponibilă pe piață încă de la mijlocul anilor 1990. Acest motor poate funcționa cu benzină, bioetanol sau un amestec al celor două. În toate celelalte cazuri, bioetanolul poate fi ales doar ca aditiv. Bioetanolul are o putere calorică mai mică decât benzina, prin urmare se consumă cu 50% mai mult pentru aceleași călătorii”, notează publicația auto.everyeye.it.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.