Cauta

De ce nu vedem, pe străzi, mai multe maşini care funcționează pe bază de hidrogen

Față de mașinile electrice, autonomia vehiculelor care funcționează pe bază de hidrogen este mult mai mare, iar alt avantaj se referă la alimentarea rapidă, fiindcă umplerea rezervorului cu hidrogen durează 4-5 minute.

Sunt mașini agile, fiindcă ajung de la 0, la 100 km/h în 9 secunde. Cei mai optimiști fani ai mașinilor pe hidrogen spun că, dacă producția va crește, aceste mașini vor ajunge spre 2030 să aibă prețuri de vânzare similare cu mașinile electrice (EV).

Dezavantajul: nu există staţii de încărcare

Mașinile cu hidrogen nu sunt suficient de viabile pentru publicul larg. Există extrem de puține stații de alimentare, iar puținele mașini existente sunt foarte scumpe, de ordinul zecilor de mii de euro și sunt lansate în doar câteva țări.

În România, majoritatea hidrogenului este produs prin reformarea metanului cu abur, reformare catalitică și, într-o mult mai mică măsură, prin electroliza apei și consumat în cadrul proceselor industriale necesare producției, potrivit hotnews.ro.

Hidrogenul este ecologic, dar producția lui este poluantă, transportul complicat (pericol ridicat de explozie), dar și poluant. Stocarea este scumpă, iar deocamdată nu se poate vorbi despre o rețea de comercializare viabilă, tot din cauza normelor de siguranță foarte riguroase necesare și din cauza costurilor uriașe.

Lovitură pentru şoferii sub 21 de ani

Parlamentarii au luat în considerare situaţia ca tinerii sub 21 de ani să nu mai conducă anumite maşini.

Așadar, şoferii din grupa de vârstă menţionată nu vor mai avea voie să conducă mașini cu o putere mai mare de 100 de cai putere, conform noilor propuneri legislative dezbătute în Parlament.

De asemenea, adolescenții vor putea obține permisul de conducere de la 17 ani, dar vor fi obligați să conducă sub supravegherea unui însoțitor cu minimum 10 ani de experiență. Aceste măsuri sunt menite să reducă numărul accidentelor rutiere, mai ales cele cauzate de viteză excesivă, o problemă majoră pe drumurile din România, conform capital.ro.

„Tinerii până în 25 de ani produc mai multe accidente decât alte categorii de șoferi. Vorbim despre iresponsabilitate, imaturitate și aspecte care țin de educație”, a declarat Cătălin Codescu, președintele Asociației pentru Victimele Accidentelor de Circulație (AVAC), potrivit Antena 3.

 

Ultimele stiri

  • Plantele Care Vindecă Mintea: 7 Remedii Naturale Pentru Echilibru Emoțional
  • A fost semnat Memorandumul de Înțelegere între JP Srbijagas și SNTGN Transgaz SA – FOTO
  • „Conștient, nu dependent” – Fundația Dan Voiculescu a lansat campania națională antidrog la Școala Gimnazială Nr. 206 din București
  • Cartel Alfa: Nu vom accepta tăieri unilaterale care pun pe umerii angajaților din sectorul public întreaga povară a ajustărilor bugetare
  • BNS intră în stare de alertă față de măsurile Guvernului privind angajații din sectorul public: „La aproape 15 ani de la reforma toxică promovată în 2011 de Guvernul Boc…”
  • „40 de întrebări”-te duci la Rifai om, pleci meme pe TikTok
  • Aviația indiană în… alb și negru!
  • Proiect OUG: Plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază, prelungită cu trei luni/Se așteaptă decizia Guvernului
  • Persoanele vulnerabile ar putea primi un TICHET ELECTRONIC de energie, de la 1 iulie. Suma oferită LUNAR ca sprijin
  • Călin Georgescu a ajuns, vineri, la Parchetul General
  • Exit mobile version