Cauta

Cu ce probleme s-au confruntat şoferii care şi-au cumpărat maşini electrice. Cât de fiabile sunt acestea?

Dacia Spring

Românii au înţeles mesajul care vine de la UE şi au fost de acord, mulţi dintre ei, să treacă pe modulul „verde”. Adică să-şi cumpere maşini electrice, fabricate ca să salveze planeta, printre alte motive.

Pe drumurile României, două din 10 vehicule sunt electrice sau hibride, iar dieselul este pe moarte.

Înmatriculările de mașini electrice, în creştere

Interzicerea mașinilor noi cu motoare cu ardere internă alimentate cu combustibili fosili din 2035 este un plan ambițios astăzi. Înmatriculările de mașini electrice noi sunt în creștere, piețele estice rămânând în urma celor occidentale.

De ce şi-au cumpărat şoferii români maşini electrice? „Vehiculele electrice sunt mai ușor de deținut, deoarece sunt mai puțin predispuse la defecțiuni și necesită mai puțină întreținere, nefiind necesară schimbarea diferitelor fluide și filtre la fiecare 30 de mii de kilometri.

Îți ia mult să te obișnuiești cu reîncărcarea, dar șoferii care și-au dezvoltat cu succes obiceiurile de încărcare a bateriei le consideră mult mai convenabile decât realimentarea. De obicei, își încarcă vehiculele noaptea și doar la ocazii foarte rare folosesc încărcătoarele publice”, a explicat un expert auto.

Vrem maşini electrice, dar n-avem staţii de încărcare

Vânzările de maşini electrice au luat avânt, dar staţiile de încărcare nu ţin pasul cu achiziţiile. În prezent, la nivel naţional, sunt aproximativ 20 de autoturisme electrice la o „priză” publică.

„Stau acum mult mai bine decât stăteau acum 3 ani, 4 ani. Asta ca să privim partea plină a paharului. Evident că se poate şi mult mai bine decât atât. Ştiu că se urmăreşte creşterea numărului de unităţi până la 30.000 până în 2026”, spune Mihai Bordeanu, șeful mărcii Dacia în România.

Până în 2025, mașinile mici cu motoare electrice vor ajunge să coste similar cu o mașină cu motor termic, arată estimările din piaţă.

Bateriile grele înseamnă, de obicei, că vehiculele electrice sunt foarte grele, iar unele facilități, cum ar fi parcările cu mai multe niveluri sau podurile, pot necesita revizuire și reevaluare de către autorități.

În cazul unui incendiu la motor, flăcările sunt extrem de greu de stins în caz de incendiu, din cauza energiei din bateriile cu capacităţi mari.

Ultimele stiri

  • Laboratoarele acreditate RENAR analizează siguranța combustibililor și a calității apei
  • Panică totală în sistemul energetic. Burduja o dă înainte cu regenerabilele
  • Farmaciile, scăpate de sub control. Numărul uriaș al acestora face imposibilă supravegherea
  • „Mogadiscio pe Mediterana”. Nimeni nu conduce Gaza
  • Garanții de împrumut pentru Ucraina. Occidentalii visează „profituri excepționale” din activele înghețate ale Rusiei
  • Consecințele isteriei climatice: protecționismul va bântui industria energiei regenerabile
  • Mai tare ca Oțelul!
  • Prietenia fără limite: Xi-Putin!
  • De ce China câștigă cursa armelor. Povestea unui “geniu incontestabil”
  • Sustenabilitatea, tema dezbătută de Ziua Mondială a Metrologiei
  • Exit mobile version