Cauta

Cu ce probleme s-au confruntat şoferii care şi-au cumpărat maşini electrice. Cât de fiabile sunt acestea?

Cu ce probleme s-au confruntat şoferii care şi-au cumpărat maşini electrice. Cât de fiabile sunt acestea? - Ziarul National

Românii au înţeles mesajul care vine de la UE şi au fost de acord, mulţi dintre ei, să treacă pe modulul “verde”. Adică să-şi cumpere maşini electrice, fabricate ca să salveze planeta, printre alte motive.

Pe drumurile României, două din 10 vehicule sunt electrice sau hibride, iar dieselul este pe moarte.

Înmatriculările de mașini electrice, în creştere

Interzicerea mașinilor noi cu motoare cu ardere internă alimentate cu combustibili fosili din 2035 este un plan ambițios astăzi. Înmatriculările de mașini electrice noi sunt în creștere, piețele estice rămânând în urma celor occidentale.

De ce şi-au cumpărat şoferii români maşini electrice? “Vehiculele electrice sunt mai ușor de deținut, deoarece sunt mai puțin predispuse la defecțiuni și necesită mai puțină întreținere, nefiind necesară schimbarea diferitelor fluide și filtre la fiecare 30 de mii de kilometri.

Îți ia mult să te obișnuiești cu reîncărcarea, dar șoferii care și-au dezvoltat cu succes obiceiurile de încărcare a bateriei le consideră mult mai convenabile decât realimentarea. De obicei, își încarcă vehiculele noaptea și doar la ocazii foarte rare folosesc încărcătoarele publice”, a explicat un expert auto.

Vrem maşini electrice, dar n-avem staţii de încărcare

Vânzările de maşini electrice au luat avânt, dar staţiile de încărcare nu ţin pasul cu achiziţiile. În prezent, la nivel naţional, sunt aproximativ 20 de autoturisme electrice la o “priză” publică.

“Stau acum mult mai bine decât stăteau acum 3 ani, 4 ani. Asta ca să privim partea plină a paharului. Evident că se poate şi mult mai bine decât atât. Ştiu că se urmăreşte creşterea numărului de unităţi până la 30.000 până în 2026”, spune Mihai Bordeanu, șeful mărcii Dacia în România.

Până în 2025, mașinile mici cu motoare electrice vor ajunge să coste similar cu o mașină cu motor termic, arată estimările din piaţă.

Bateriile grele înseamnă, de obicei, că vehiculele electrice sunt foarte grele, iar unele facilități, cum ar fi parcările cu mai multe niveluri sau podurile, pot necesita revizuire și reevaluare de către autorități.

În cazul unui incendiu la motor, flăcările sunt extrem de greu de stins în caz de incendiu, din cauza energiei din bateriile cu capacităţi mari.

Ultimele stiri

  • VIDEO. Călin Georgescu a mers să semneze controlul judiciar: „Acest blestem se va rupe. Atât am avut de spus. A venit ceasul”
  • A doua opinie medicală, plătită de sistemul de asigurări. „Poți merge la un alt medic specialist, fără costuri suplimentare”
  • Cum să transporţi corect bradul de Crăciun cu maşina, ca să nu-ţi iei amendă. Pentru abateri, amenzile sunt usturătoare
  • Românii pun “frână” cumpărăturilor din impuls, dar un nou obicei a luat locul acestui trend. Austeritatea i-a împins pe oameni să se reorienteze
  • Italienii au început să le ia românilor locurile de muncă din… Italia! Femeile din Peninsulă sunt şi ele dispuse să facă treaba străinilor
  • Meteorologii au actualizat prognoza! Cum va fi vremea la sfârșitul acestui an și în primele zile din 2026
  • Cadou pentru şoferii români înainte de Sărbători: încă 50 km din A7 vor fi daţi în folosinţă! Ce rută va fi finalizată
  • Protest spontan la Constanța: autobuzele CT Bus n-au ieșit pe traseu marți dimineață. Ce nemulțumiri au șoferii
  • Percheziții DNA la fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, și la un om de afaceri (surse)
  • Ce salariu trebuie să câştigi pentru ca banca să-ţi permită să te îndatorezi cu până la 70% din venituri. Cinci instituţii oferă astfel de credite
  • Exit mobile version