AcasăSOCIALCu ce probleme s-au confruntat şoferii care şi-au cumpărat maşini electrice. Cât...

Cu ce probleme s-au confruntat şoferii care şi-au cumpărat maşini electrice. Cât de fiabile sunt acestea?

Dacia Spring

Românii au înţeles mesajul care vine de la UE şi au fost de acord, mulţi dintre ei, să treacă pe modulul „verde”. Adică să-şi cumpere maşini electrice, fabricate ca să salveze planeta, printre alte motive.

Pe drumurile României, două din 10 vehicule sunt electrice sau hibride, iar dieselul este pe moarte.

Înmatriculările de mașini electrice, în creştere

Interzicerea mașinilor noi cu motoare cu ardere internă alimentate cu combustibili fosili din 2035 este un plan ambițios astăzi. Înmatriculările de mașini electrice noi sunt în creștere, piețele estice rămânând în urma celor occidentale.

De ce şi-au cumpărat şoferii români maşini electrice? „Vehiculele electrice sunt mai ușor de deținut, deoarece sunt mai puțin predispuse la defecțiuni și necesită mai puțină întreținere, nefiind necesară schimbarea diferitelor fluide și filtre la fiecare 30 de mii de kilometri.

Îți ia mult să te obișnuiești cu reîncărcarea, dar șoferii care și-au dezvoltat cu succes obiceiurile de încărcare a bateriei le consideră mult mai convenabile decât realimentarea. De obicei, își încarcă vehiculele noaptea și doar la ocazii foarte rare folosesc încărcătoarele publice”, a explicat un expert auto.

Vrem maşini electrice, dar n-avem staţii de încărcare

Vânzările de maşini electrice au luat avânt, dar staţiile de încărcare nu ţin pasul cu achiziţiile. În prezent, la nivel naţional, sunt aproximativ 20 de autoturisme electrice la o „priză” publică.

„Stau acum mult mai bine decât stăteau acum 3 ani, 4 ani. Asta ca să privim partea plină a paharului. Evident că se poate şi mult mai bine decât atât. Ştiu că se urmăreşte creşterea numărului de unităţi până la 30.000 până în 2026”, spune Mihai Bordeanu, șeful mărcii Dacia în România.

Până în 2025, mașinile mici cu motoare electrice vor ajunge să coste similar cu o mașină cu motor termic, arată estimările din piaţă.

Bateriile grele înseamnă, de obicei, că vehiculele electrice sunt foarte grele, iar unele facilități, cum ar fi parcările cu mai multe niveluri sau podurile, pot necesita revizuire și reevaluare de către autorități.

În cazul unui incendiu la motor, flăcările sunt extrem de greu de stins în caz de incendiu, din cauza energiei din bateriile cu capacităţi mari.

author avatar
Andrei Ștefan
2.207 afisari

18 COMENTARII

  1. Stai să vezi când vor trebui înlocuite modulele de baterii, la prețuri cu care-ți cumperi un SH decent pe benzină, cu care meeeeergi, de la Sighetu Marmației la Constanța și înapoi, fără oprire în afara celor 10 minute de realimentare.
    Mie-mi place de băieții care-și iau „electrice”. Cu cât mai mulți, cu atât mai bine, că se mai descongestionează traficul… 😀 😀 😀

    • Cu logan 3….motor 999cmc, consum 5,2%….la 750km distanta consum 40 litri.
      Nu mai zic si de rezervorul pe GPL cu autonomia de 650km.

  2. Poluarea din razboai nu contează ! Testele nucleare americane , franceze, engleze…. purifica aerul. Aia sunt tari civilizate

    • eu raman la diesel pana la moarte, eu fac 1000km cu un plin, voi cu electricele besiti daca va ajung 400km

  3. Se aruncă melteanu’ la electrice, exact cum s-a aruncat și la vaccin,iar când se termină viața bateriei și o să plătească cât pentru o mașină nouă,o să spună că nu a știu, că altfel….
    Succes in a fi proști în continuare!

  4. Păi da, românul se aruncă ca râma în piatră, apoi plânge. Tehnologia cu electrice este una pasageră, este o tehnologie primitivă și rudimentară, adică merge ca o mașină teleghidată. Mașina electrică a apărut în anii secolul 19 odată cu cea termică.
    Am Logan 2 999 CC…cu un plin fac București Arad, și apoi cu încă unul Arad Viena – Arad…fac București Viena în 11 ore… când vreodată voi putea face 11 ore cu o electrică această distanță?
    Poluarea: prelucrarea bateriilor (producerea și scoaterea din uz), apoi energia electrică cum e produsă? Apoi de ce ăștia cu Tesla merg pe autostradă cu 80 pe oră și geamurile deschise? De zboară și trabantul pe lângă ele ?
    Ce am electric e o bicicletă, merg cu ea în oraș pe unde am treabă. Dar mai repede de 30 nu merge, mai mult de 50 km nu ține bateria. O să-mi iau mașină electrică atunci când voi putea cu o încărcare să merg București – Budapesta. Până atunci…pas. încă ceva: cât costă 100 km pe electric și 100 km pe termic? Cam la fel. Doar că o electrică duce maxim 200 km, termica vreo 600. Luați-va români electrice… după 10 ani veți vedea că a fost cea mai proastă alegere…

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger