AcasăSOCIALCorporațiile, schimbate radical! Ce se întâmplă în întreaga lume

Corporațiile, schimbate radical! Ce se întâmplă în întreaga lume

Corporațiile, schimbate radical! Ce se întâmplă în întreaga lumeCorporațiile, schimbate radical! Ce se întâmplă în întreaga lume

Lumea corporatistă se confruntă cu o criză inedită. Totul a pornit de la moartea lui George Floyd, provocată de poliție în luna mai, și de la protestele împotriva brutalității poliției și a rasismului instituționalizat din America. Astfel, companiile care până acum au ignorat subiectele referitoare la discriminare sunt nevoite să aibă o reacție concretă.

Marile corporații promit sprijin pentru mișcarea Black Lives Matter, dar și oschimbare majoră. Dacă nu fac acest lucru, riscă să pară companii nepăsătoare, indiferente sau chiar intolerante.

Chiar dacă de-a lungul timpului, corporațiile americane au mai implementat măsuri prin care s-au arătat a fi aliați în lupta împotriva discriminării, de data aceasta schimbarea pare a fi una cu adevărat importantă și decisivă.

Marile corporații anunță schimbări radicale

Însă acest lucru nu se întâmplă doar în Statele Unite ale Americii.

Companiile din întreaga lume încearcă să anihileze biasurile din cadrul lor. Un exemplu recent fiind decizia Adidas de a-l concedia pe șeful resurselor umane după ce angajații de culoare. De asemenea, brandurile de beauty din Asia s-au văzut nevoite să își „spele” cumva trecutul marcat de rasism.

Însă marea întrebare rămâne dacă schimbările implementate de companii vor avea efecte de lungă durată sau doar unele temporare.

Cum se schimbă corporațiile din întreaga lume

În prezent, 5 directori executivi de culoare conduc anumite companii care se află în Indexul P 500.

De asemenea, 66% americanii Generației Z susțin că reacția companiilor la mișcarea Black Lives Matter le va influența permanent deciziile în ceea ce privește achizițiile pe care le vor face în viitor.

În plus, retaileri precum Sephora, Rent the Runway și West Elm alocă 15% din suprafața rafturilor pentru produse realizate de companii/business-uri deține de oameni de culoare, diversificându-și astfel baza de producători.

Dacă marile corporații, dar nu numai, reușesc să implemente cu succes toate aceste schimbări, să aibă și lideri care nu aparțin rasei albe, atunci schimbă justiției în ceea ce privește problemele sociale și contribuie la anihilarea rarismului în cadrul propriilor organizații.

Susținerea dreptății sociale, un factor cheie pentru cumpărător

Generația Z, cel mai mare consumator la nivel global, are o mare putere de cumpărare și un cod moral foarte puternic, iar acești cumpărători tineri votează cu… portofelul.

Spre deosebire de cumpărătorii din generațiile anterioare acesteia, Generația Z vrea cu adevărat ca toate corporațiile să ia atitudine. De exemplu, 42% dintre aceștia au declarat anul trecut că ar plăti cu până la 42% mai mult pentru un produs dacă respectiva companie ar promova dreptatea în ceea ce probleme sociale de naturaă rasială.

Companii precum Goldman Sachs și Nike donează anual milioane de dolari cauzelor care militează pentru dreptate în ceea ce privește probleme de natură rasială. De asemenea, promovoează angajarea persoanelor care fac parte dintr-o minoritate, precum și susținerea mișcării Black Lives Matter.

author avatar
Alexandru Tîrcavu
462 afisari

1 COMENTARIU

  1. tîrcavu ești praf!! N-am înțeles nimic din articol? Recitește-ți bro art.inainte sa-l publici!! Generația Z are cod moral puternic..!? Singurul COD MORAL ESTE LĂSAT ÎN BIBLIE DE DUMNEZEU,ISUS -OAMENILOR! Și nu este ăsta promovat de soroș,BLM,Antifa : daca ai sufletul negru-adică dacă ești satanist trebuie sa fii în fruntea lumii!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger