Cauta

Consecințele recesiunii: vânzarea ceasului bunicului

Într-o Argentina afectată de recesiune, oamenii își vând bijuteriile de familie pentru a supraviețui financiar

Într-o Argentina afectată de recesiune, o afacere este înfloritoare: vânzarea ceasului bunicului sau a verighetei străbunicii. Lichidarea bijuteriilor de familie este din ce în ce mai necesară pentru ca  oamenii să supraviețuiască până la salariu.

„Când datoriile te sugrumă, afecțiunea este lăsată deoparte”, spune Mariana, la o casă de amanet situată  în cartierul comercial Once din Buenos Aires. Intenționează să-și vândă ceasul moștenit de la bunicul ei.

Mariana – care nu dorește să își dea numele – a declarat pentru AFP că, la 63 de ani, pensia sa de fostă angajată a administrației judiciare nu mai este suficientă pentru a-și acoperi cheltuielile, în contextul unei inflații de 72% de la începutul anului și de 276% în 12 luni.

Banii din ceas, explică ea, vor fi folosiți pentru a plăti „facturile curente și câteva restanțe de la sistemul de asigurări de sănătate”.

„Clasicul este verigheta străbunicii”

Sălile de așteptare ale magazinelor de răscumpărare de bijuterii sunt pline. Cel mai cunoscut, El Tasator, gestionează în prezent aproximativ 300 de tranzacții pe zi, de trei ori mai multe decât anul trecut. Dacă evaluarea este concludentă, clienții vor pleca, „en el acto” (pe loc), cu valoarea bijuteriilor lor în numerar.

„Clasicul este verigheta străbunicii, dar se aduc și bijuterii victoriene, bijuterii din Belle Epoque, piese unice”, a precizat  Natalia, unul dintre cei patru experți ai magazinului, care nu își dă numele „din motive de securitate”. “Oamenii se înghesuie să-și vândă bijuteriile pentru că nu mai pot să se descurce. Am mărit capacitatea și orele de program”.

O viață „super scumpă”

„Situația este complicată, viața în Argentina este super scumpă”, se plânge Daniel, un contabil șomer în vârstă de 56 de ani, care parcurge tarabele mai modeste pentru a revinde un mic breloc de argint. I se oferă puțin mai mult decât un bilet de metrou.

Vârful revânzărilor „este la sfârșitul lunii, când vin facturile”, potrivit lui  Carlos, administratorul unui magazin de bijuterii.

Această tendință este alimentată de emisiuni  și videoclipuri pe YouTube cu nume sugestive – „El valor de tus sueños” (valoarea viselor tale) – la jumătatea drumului între reality TV și clipuri promoționale.

Dar, mai mult decât orice altceva, este vorba de topirea puterii de cumpărare, adică de  inflația cronică și de o devalorizare brutală a peso-ului în decembrie, care i-a determinat pe unii argentinieni, în ultimele luni, să își golească economiile ascunse „sub saltea”. Și acum să-și vândă bijuteriile de familie.

Ultimele stiri

  • Cheltuieli pentru apărare. Va fi atins obiectivul de 5%?
  • Comunicat de presă MIRUNA BEAUTY CONCEPT S.R.L
  • Stalin și Regele Mihai
  • Planul de Guvernare și Aviația
  • Cât au ajuns să coste o felie de pizza și o merdenea în Eforie Nord/Cât au de scos din buzunar turiștii pentru a-și cumpăra un porumb fiert
  • UPDATE. Cumnatul lui Mircea Geoană, Ionuț Costea, adus marți în România. A fost preluat din Turcia – VIDEO
  • Stare de urgență în Grecia, pe o insulă preferată de mii de români. Sute de pompieri luptă cu incendiile de vegetație – VIDEO
  • UPDATE. Au fost aleși noii președinți ai celor două Camere ale Parlamentului. Grindeanu, la șefia Camerei Deputaților
  • Presa din Iran anunță începerea armistițiului cu Israelul
  • Scumpirea cărților: cum condamnă Guvernul România la ignoranță fiscalizată
  • Exit mobile version