AcasăSOCIALConcluzie șocantă a Ministerului Transporturilor. Accidentele feroviare, produse de incompetența mecanicilor de...

Concluzie șocantă a Ministerului Transporturilor. Accidentele feroviare, produse de incompetența mecanicilor de locomotivă

Siguranța circulației pe calea ferată, la pământ

Accidentele feroviare produse în ultimii doi ani au fost cauzate, aproape exclusiv, de eroarea umană, a fost concluzia Ministerului Transporturilor. Din această cauză, s-a decis reevaluarea cunoștințelor și competențelor acestora, mergându-se până la retragerea permiselor mecanicilor de locomotivă. Sindicaliștii din sector susțin însă că nu lipsa cunoștințelor este adevărata problemă, ci lipsa experienței, perioada de formare reducându-se la jumătate.

Ministerul Transporturilor a anunțat că Autoritatea de Siguranță Feroviară Română va efectua, în perioada aprilie – august 2023, acțiuni de supraveghere prin inspecții de stat privind verificarea modului de menținere și dezvoltare a competențelor profesionale ale personalului cu responsabilități în siguranța circulației în scopul respectării cerințelor privind siguranța feroviară, precum și verificarea modului de derulare a programelor de formare profesională continuă din domeniul feroviar. Totodată,  verificarea cunoștințelor mecanicilor de locomotivă se va desfășura în perioada 19 aprilie 2023 – 11 august 2023, în centrele de instruire proprii ale operatorilor de transport feroviar, iar personalul care nu va promova două verificări la rând va fi sancționat cu suspendarea permisului. Măsura vine după ce Ministerul Transporturilor a centralizat rezultatele anchetelor accidentelor feroviare din ultimii doi ani, concluzionând că vina aparține, în majoritatea covârșitoare a cazurilor, factorului uman. ”Cauza directă a producerii incidentului feroviar din data de 19.09.2021, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Galați, a fost lipsa perceperii corecte a mediului de operare necesar luării tuturor măsurilor de oprire a trenului în condiții de siguranță. Cauza directă a producerii incidentului feroviar produs la data de 10.11.2021, în stația CFR Câmpulung Moldovenesc, a fost eroarea umană, manifestată prin luarea cu întârziere a măsurilor de frânare, coroborat cu modul greșit de manipulare a mânerului robinetului KD2”, a exemplificat Ministerul Transporturilor.

Erori după erori

În accidentul feroviar din 13.12.2021, produs pe raza de activitate a Sucursalei Regionale de Căi Ferate București, prin depășirea vitezei maxime stabilită în livretul de mers pentru trenul de marfă nr. 68102, vinovat a fost mecanicul de locomotivă, care nu a adaptat viteza de deplasare a trenului pe distanța cuprinsă între halta de mișcare Fundulea și stația CFR Sărulești în conformitate cu viteza maximă stabilită în livretul cu mersul trenurilor de marfă, se mai arată în referatul de aprobare a unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor. Totodată, incidentul feroviar din 01.03.2022 în halta de mișcare Pârvu la gararea trenului de călători nr.9035 al SNTFC „CFR Călători” – S.A. a fost cauzat de o decizie incorectă privind manipularea unor componente ale instalației de frână având ca rezultat întreruperea alimentării cu aer a cilindrilor de frână, conducând la imposibilitatea frânării și la scăparea ramei automotor în linie curentă. În total, Ministerul Transporturilor a numărat nu mai puțin de 21 de incidente feroviare pe parcursul ultimilor doi ani, cele mai multe cauzate de eroarea umană.

Mecanici începători

Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, ne spune că adevărata cauză a acestor incidente grave petrecute în ultimul timp este lipsa de experiență a mecanicilor de locomotivă. Acesta arată că perioada de formare a mecanicilor de locomotivă s-a redus la jumătate. ”Pentru siguranța circulației, cei din vechea generație de mecanici de locomotivă stăteau câte 9-10 ani ca ajutor de mecanici până să ajungă să conducă o locomotivă. Acum, după șase luni de pregătire, ca mecanic ajutor și mecanic asistent, le dau drumul să conducă singuri, ceea ce nu este normal, că nu au experiența necesară”, ne-a declarat președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, Rodrigo Maxim.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
603 afisari

7 COMENTARII

  1. S-a găsit acarul păun, stați liniștiți la locurile voastre!
    Dar dacă e ocupă cei trei veri din Toflea, Călin Mitică, Vasile Didilă și Gruia Stoica, de CFR e clar.

  2. Sindicatul mecanicilor de ce a amutit?Probabil au primit noi contracte din banii publici pentru firmele lor.In anii 90-2000 opreau trenurile dupa bunul plac.Era suficient sa se scoale vreunul nervos sau care il parasea amanta .

  3. Cautati si cititi in ziarul Cotidiaul articolul ” Calin Mitica si dezastrul dela CFR.” O sa va lamuriti cum a ajuns CFR-ul sa faca din trei ” blonzi ” potcovari,colectori de fier vechi din comuna Toflea Jud. Galati,din niste semianalfabeti care au devalizat CFR-ul,miliardari cu o multime de Dosare penale si condamnari bagate sub pres.. Au fost bagati la inaintare de catre prea cinstitul Ponata impreuna cu Nasul,George Maior. Deci papusarii sunt adevaratii miliardari,iar cei trei,cum intarzie cu ” cotizatia „.hop si Dosarul cu ” pisica „.

  4. Nu mai mancatz ca cat. Mecanicii sunt in regula, calea ferata si sistemele de semnalizare sunt bulite. Cautati pe Youtube si o sa vedeti sute de filmulete din Romania unde se arata clar cum sunt traverse fara buloane, joante fara suruburi, sine nelegate intre ele, vai mama ei de cale ferata. Plus sistemele de semnalizare/oprire in caz de urgenta furate de suedeji si duse la fer vechi sau sistemele de autoaccelerare de pe locomotive, sisteme care o iau razna de parca ar fi celebrele CIP-uri Q nu stiu cat p00la mea care pot fi comandate de le distanta. In CFR nu s-a mai bagat cu folos niciun leu din 1990 incoace, tot ce s-a bagat au fost furaciuni cu parandarat.

    • Cred ca tu esti satul de la cat ai halit. Esti mare specialist, doar ai urmarit filmulete pe youtube. Vezi, asa si cu mecanicii de locomotiva, nu mai fac cursuri ca acum 20-30 de ani, totul e online, rapid. Experienta? Termen desuet, tineretea e atuul. Problemele abordate de tine sunt reale dar efectul rezida doar in viteza redusa de circulatie (intra in actiune sistemele de protectie intrinseci ale instalatiilor care conduc catre un regim restrictiv de functionare). Ca pregatirea profesionala a mecanicilor nu e singura problema din sistem, DA. Dar in cazul accidentelor din discutie sunt fara echivoc. Exemplu, mai de can-can dar bun, mecanicii de la Metrou: noua generatie pune niste frane si pleaca de pe loc asa de fain ca zici ca vrea sa te faca cocktail.

  5. „matematicianul” (lol lol) grindeanu e un mincinos patologic.
    nici să măture vagoanele nu s-ar pricepe.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger