AcasăSOCIALCompania aeriană v-a stricat vacanţa 2022 şi v-a anualat zborul? Iată cum...

Compania aeriană v-a stricat vacanţa 2022 şi v-a anualat zborul? Iată cum recuperaţi banii!

Chiar şi cea mai meticulos programată vacanţă poate fi perturbată de o companie aeriană. Anularea sau reprogramarea zborului este o variabilă de care orice turist se teme.

Aşa că, mulți călători s-au trezit cu zborurile anulate. În cazul unei companii aeriene, motivul a fost pus pe seama întârzierii livrărilor de avioane noi.

Vă puteţi adresa Protecţiei Consumatorilor

Cu toate că li s-a oferit contravaloarea biletelor sau reprogramarea călătoriei oamenii ies acum în pierdere. Au făcut rezervările când și biletele și camerele de hotel erau mai ieftine. În unele cazuri liniile aeriene sunt obligate să le dea compensații clienților.

Dacă nu rezolvați problema cu operatorii de la care ați cumpărat biletele, puteți face o plângere la Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor, dar și la Centrul European al Consumatorilor.

Despăgubire de 600 euro

O altă companie aeriană le oferă clienților un credit de 120% din suma inițială, în cazul unui zbor anulat, pe care aceștia îl pot folosi la achiziționarea altor servicii. Sunt însă clienți care nu reușesc să își recupereze banii singuri și ajung în instanță.

Mai mult, fiecare pasager care se trezește cu zborul reprogramat ori anulat, cu maximum 14 zile înainte de călătorie, are dreptul la o despăgubire de până la 600 de euro, în funcție de distanța zborului.

author avatar
Andrei Ștefan