Cauta

Comisia Europeană pune bir pe toate sursele de încălzire

Comisia Europeană ne condamnă la îngheț în propriile case

Noul acord încheiat de Comisia Europeană pentru extinderea certificatelor de emisii accelerează și mai tare ritmul Green Deal, împovărând populația UE cu costuri uriașe în numele depoluării. Astfel, certificatele, care vor majora semnificativ prețurile, vor fi extinse și la încălzirea cu gaze a cetățenilor, precum și la combustibil. În contextul unei sărăciii generalizate în UE, măsura va provoca adevărate dezastre sociale.

Investițiile în termocentralele pe gaze, care să înlocuiască termocentralele pe cărbune, prevăzute în PNRR, devin, deja, o povară pentru România. Și asta pentru că, deja, Comisia Europeană a anunțat biruri grele pe gazele folosite pentru încălzire din 2027. Aceleași biruri vor fi aplicate și cetățenilor care se încălzesc pe gaze, indiferent că vorbim despre sobe sau centrale termice. Încălzirea pe lemne trebuie și ea să dispară în scurt timp, potrivit unor prevederi din reformele asumate prin PNRR. Energia electrică este și va fi extrem de scumpă, astfel că populația nu-și permite să o folosească pentru încălzire, iar panourile solare sunt absolut ineficiente în perioada sezonului rece, care, în România, durează șase luni. Și atunci ce rămâne? Comisia Europeană vorbește despre pompe de căldură, sisteme care, pe lângă faptul că sunt extrem de costisitoare, sunt și mari consumatoare de energie. În fapt, planul Comisiei Europene nu conține soluții reale și aplicabile în ce privește tranziția energetică și decarbonizarea. Totul se reduce la scumpiri insuportabile ale surselor de încălzire, pentru a-i forța pe cetățeni să reducă, la un nivel absurd și nesustenabil, consumul de energie. Mai mult, biruri vor fi introduse, tot din 2027, și pe combustibilii pentru autovehicule, astfel că își vor mai putea permite să folosească mașinile doar cei cu vehicule electrice, dacă vor fi îndeajuns de înstăriți să achite prețurile pentru energia electrică.

Ne îndreptăm spre prăpastie

Dacă nivelul de trai din statele europene dezvoltate a scăzut dramatic în ultimul an, în țările sărace, cum este și România, acesta s-a prăbușit efectiv. În acest context, când toate previziunile anunță vremuri economice și mai grele, accelerarea Green Deal-ului, fără tehnologii care să înlocuiască tot ceea ce se închide, nu este decât un act criminal la adresa tuturor populațiilor europene. Comisia Europeană susține că gospodăriile vor plăti un preţ pentru emisiile de carbon provocate de utilizarea carburanţilor pentru automobile şi încălzirea cu gaz începând din 2027, dar că acest preţ va fi plafonat până în 2030. Totodată, dacă creşterea accentuată a preţurilor din energie va continua, aplicarea va fi amânată cu un an. Ce înseamnă plafonare? O intervenție în piața certificatelor de emisii, atunci când prețurile o vor lua razna, așa cum s-a întâmplat și cu certificatele pentru cărbune, care au condus la scumpiri halucinante a energiei produse de termocentralele care folosesc această materie primă. Plafonare înseamnă, cum am văzut și în România, să lași prețurile să se tripleze sau să crească de patru ori mai mult și apoi să le oprești creșterea, în condițiile în care acestea au devenit, deja insuportabile.

Izolarea frigului din locuințe

Acordul anunțat de Comisia Europeană mai prevede și instituirea unui nou Fond pentru Climat Social, care va oferi statelor membre sprijin financiar dedicat pentru a ajuta cetățenii vulnerabili și microîntreprinderile cu investiții în măsuri de eficiență energetică, cum ar fi izolarea locuințelor, pompele de căldură, panourile solare și mobilitatea electrică. În primul rând, după cum s-a văzut, cetățeni vulnerabili sunt considerați cei care trăiesc pe ajutoare sociale și vârstnicii cu pensii minime. În al doilea rând, izolarea locuințelor nu poate funcționa de una singură, pentru că altfel izolezi doar frigul din case. În ce privește vehiculele electrice, chiar Comisia Europeană făcea apel la producători să dezvolte modele mai fiabile de mașini electrice. În acest moment, posesorii de astfel de vehicule au ajuns să fie ridiculizați pe toate canalele. Bateria rezistă, în realitate, cam 5 ani, iar costurile uneia noi echivalează cu cele ale unei alte mașini, iar autonomia unei încărcări poate fi favorabilă cel mult în interiorul orașelor, cu condiția să nu fie frig afară, Pe de altă parte, prețurile mașinilor electrice sunt absolut prohibitive, cu tot simulacrul de sprijin de la stat pentru achiziționarea lor. Mai mult, fixația asta pe regenerabile este contraproductivă, atâta vreme cât problema stocării energiei nu a fost rezolvată și nici nu va fi rezolvată în următorii ani.

Ultimele stiri

  • Un medic de la Institutul Oncologic, acuzat de ucidere din culpă! Ar fi uitat o compresă în abdomenul unei femei
  • Sică Mandolină l-a băgat în stabor pe Nicușor Dan
  • Erdogan se teme de Israel. Liderul turc a prevăzut ce s-ar întâmpla dacă Hamasul va fi învins
  • Pacientul Florin Piersic a trecut la nivelul următor. Cum a evoluat starea sănătăţii marelui actor
  • Ce a făcut Robert Fico, premierul Slovaciei, înainte de a fi împuşcat la Bratislava. Un martor a dezvăluit totul
  • Ucraina și Moldova pun presiune pe sistemul energetic românesc. Pierderi majore la Transelectrica
  • Tratatul de pace ce putea încheia războiul din Ucraina. Mai lipseau doar semnăturile lui Volodimir Zelenski şi Vladimir Putin. De ce nu s-au mai înţeles
  • UPDATE. Supecţii, arestaţi preventiv! Acesta este bărbatul ucis la Crângaşi de doi atacatori care l-au lovit cu bâte. Martorii au filmat, dar n-au intervenit! Falimentul unei societăţi (VIDEO)
  • Pericol în tribune la Dinamo – Csikszereda!
  • Radu Drăgușin, enervant de bun
  • Exit mobile version