AcasăSOCIALComercianţii pun "frână" plafonării adaosului comercial la produsele româneşti. Ce pretenţii au...

Comercianţii pun „frână” plafonării adaosului comercial la produsele româneşti. Ce pretenţii au ei

supermarketUnul dintre cele mai mari lanțuri de hypermarketuri vinde tot și pleacă din România. Cine va prelua magazinele

Ministrul Agriculturii a anunţat că noua Ordonanţă privind plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază va fi finalizată în două săptămâni şi vor fi incluse toate alimentele produse în România.

El a menţionat că îşi doreşte ca toate produse româneşti, care sunt procesate cu materie primă din România, să aibă o plafonare de adaos comercial de maximum 20%.

Comercianţii doresc un studiu de impact.

Anunţul comercianţilor

Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR) şi Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) precizează că un studiu de impact înainte de luarea oricărei decizii privind o nouă plafonare extinsă la toate produsele româneşti este absolut necesară pentru a înţelege corect implicaţiile în funcţionarea pieţei agroalimentare din România.

„În zece luni au fost adoptate cinci măsuri de plafonare, se pregăteşte a şasea care le şi întrece. Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR) şi Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) apreciază că în contextul în care ministerul Agriculturii a comunicat în spaţiul public despre intenţia de a opera o a şasea plafonare – mult mai extinsă faţă de toate celelalte şi care sa privească toate produsele româneşti – devine critică necesitatea unui studiu de impact”, arată asociaţiile într-un comunicat.

Realizarea unui studiu este practic singura modalitate de a obţine informaţii şi evaluări clare, pentru toţi operatorii economici din sectorul agro-alimentar, despre implicaţiile pe care o astfel de decizie le poate avea, atât pe termen scurt dar şi în contextul pieţei concurenţiale comune.

Sperăm că domnul ministru va reuşi să găsească un moment în care se va opri din elanul zelos al plafonărilor îşi va putea face o imagine de ansamblu şi va încerca sa aibă un dialog real cu toţi participanţii la lanţul agro-alimentar din România.

Astfel şi-ar putea asigura un răgaz pentru a înţelege cu adevărat nivelul de îngrijorare şi de incertitudine privind echilibrul sectorului agro-alimentar din ţară.

Aşteptăm şi de la domnul Ministru de Finanţe un input în această situaţie, care în opinia noastră necesită o abordare decizională integrate”, menţionează cele două asociaţii, preluate de stiripesurse.ro.

De ce românii cumpără tot mai mult produsele marcă proprie ale supermarketurilor

nițial produsele marcă proprie erau văzute că o alternativă mai ieftină, dar cumpărătorii și-au dat seama că pot găsi produse de calitate la prețuri rezonabile.

Clienții găsesc numeroase produse marcă proprie, de la alimente de bază, precum carne, pâine, lactate și până la produse premium, dar și detergenți, cosmetice sau produse pentru animale.

„Se încadrează în tendințele actuale și au produse bazate pe plante, mâncare bio, sănătoasă, produse bazate pe proteine”, a spus Dan Butler, reprezentantul unei companii britanice de cercetare de piață, pentru Pro TV.

author avatar
Andrei Ștefan