Învățământul, ca și Sănătatea, a fost o piatră de încercare pentru toate guvernele și administrațiile locale. În timpul campaniilor electorale, cele două domenii au reprezentat punctul forte al promisiunilor celor care astăzi ocupă fotoliile din care ne decid viața de zi cu zi. Unii politicieni, odată ajunși în funcțiile decizionale, continuă și astăzi campania electorală, aruncând cu proiecte fantasmagorice. Concret, cetățenii înfulecă promisiuni și atât. Nimic palpabil, nimic ce ar putea să le îmbunătățească viața. Doar proiecte.
Pe hârtie e numai belșug
PR-ul agresiv pe care ni-l administrează Clotilde Armand, de pildă, cu sumedenia de investiții deja dăunează grav logicii locuitorilor Sectorului 1. Școli Regale, școală ridicată de la zero în cartierul privat Greenfield, reabilitarea teatrelor, amenajarea parcurilor, noi parcări etc., sunt planurile Primăriei Sectorului 1 cuprinse în proiectul bugetului pe 2021 și lansat zilele trecute în dezbatere publică. Dar până să ajungem atât de departe, nu mai bine începem de jos, doamna primar? Nu e mai cinstit să dovediți că vă puteți bate capul și chiar să și rezolvați problemele mai mici până să ajungeți să duceți la bun sfârșit promisiuni de zeci de milioane de euro?
Să luăm drept exemplu ardoarea pe care Clotilde Armand o afișează în legătură cu unitățile de învățământ din sector. Declară răspicat că va rezolva o dată pentru totdeauna problema supraaglomerării acestora. Se laudă, fără jenă, în proiectul de buget pe 2021, că din septembrie nu vor mai fi școli unde se va învăța în trei schimburi. Anunță investiții de ordinul zecilor de milioane de euro doar pentru educație, uitând că abilitățile administrative nu necesită numai bani, ci și strategii coerente. Pentru că propunerile Primăriei Sectorului 1 de a schimba ceva în sistemul de educație, mai ales din punct de vedere locativ, numai coerente nu sunt.
Turism școlar
Cum are de gând să aerisească Clotilde Armand școlile care sunt sufocate? Simplu: mută copiii, cel puțin pentru un semestru, la alte unități de învățământ. Soluția a fost deja prezentată părinților elevilor de la Școala Gimnazială Herăstrău (Școala 12) care au făcut potecă la Primăria Sectorului 1 pentru a se găsi o modalitate ca micuții să nu mai învețe în trei schimburi. Aici, situația este cu mult mai gravă având în vedere că din toamnă rămân practic pe dinafară cel puțin trei clase. Deși Școala Gimnazială Herăstrău deține în acest moment un teren pe care se poate construi încă un corp de clădire, noua conducere a Sectorului 1nu ia în calcul o asemenea investiție, cu toate că zona Aviației este în continuă dezvoltare imobiliară, construindu-se în neștire locuințe noi și clădiri de birouri. Rezolvarea de moment (a se citi 2022) a rămas executarea unei construcții modulare pe terenul de sport al școlii, proiect aflat pe ultima sută de metri și preluat de la administrația Tudorache.
Copii de 6 ani, laolaltă cu elevi de liceu
În cadrul ultimei audiențe, părinții au fost informați că nici construcția modulară nu va fi gata până în septembrie și că o soluție ar fi mutarea claselor pregătitoare și I, pentru un semestru cel puțin, la „Colegiul Tehnologic Viaceslav Harnaj” (fostul Liceu Agricol) din Băneasa, într-o clădire separată unde liceenii au sala de sport și vestiarele (deci zilnic, cei mici vor da nas în nas cu elevii mai mari). Fix dintr-un cartier în altul, adică ceea ce promitea doamna primar că nu se va întâmpla în mandatul său. Pe de altă parte, Primăria nu are dreptul de a decide ce clase ar trebui să se mute, ci este responsabilă doar cu administrarea spațiului. Mai mult, din punct de vedere psiho-pedagogic, elevii de vârstă școlară mică nu pot învăța în același perimetru cu cei de clasele a IX-a, de pildă. Plus că profesorii de limbi străine, sport, religie vor fi nevoiți să alerge între cele două sedii. O harababură pe post de „rezolvare”.
Copiii nu sunt saci de cartofi
De altfel, și în timpul campaniei electorale pentru Primăria Sectorului 1 Clotilde Armand s-a filmat în fața Școlii Herăstrău și a promis apăsat că primul lucru pe care îl va face este să rezolve problema supraaglomerării acestei unități de învățământ. Dar iată că unde nu-i cap, vai de picioare… de picioarele părinților și a celor mici care vor da piept cu viața de elev sub administrația haotică de la Sectorul 1. Ce vor face părinții care au doi sau trei copii? Doi vor fi la Școala 12, în cartierul Aviației, unul în Băneasa. Un management demn de piața Obor, unde sacii de cartofi (în cazul nostru, copiii) sunt mutați unde este spațiu liber.
În concluzie, vă întrebăm, doamna primar, și puteți răspunde public:
Dacă nu sunteți în stare să extindeți o școală, cum puteți promite construirea unora de la zero? Dacă nu puteți asigura condiții decente de educație într-o școală cu tradiție, una dintre cele mai vechi din Capitală, credeți că veți reuși să ridicați unități de învățământ noi care necesită zeci de milioane de euro? Vă tot învârtiți în jurul unei explicații puerile potrivit căreia prin construirea de noi școli veți elibera mare parte din unitățile supraaglomerate. Când se va întâmpla acest lucru? Câți ani vor mai trece până când educația în școlile din Sectorul 1 nu va mai fi în trei schimburi?
La mimica fetei si ranjetul de cabalina la ce sa ne asteptam !
Pai cum.sa construiasca cand au blocat PUZ ul?
Nu tot USR ul a facut asta?