AcasăSOCIALCirculaţia rutieră pe Valea Oltului se închide pe timpul zilei, pentru o...

Circulaţia rutieră pe Valea Oltului se închide pe timpul zilei, pentru o lună, începând de luni/Rutele ocolitoare

sursa foto: telegrafonline.ro

Se închide, pe timpul zilei, vreme de o lună, traficul rutier pe Valea Oltului. Ce trebuie să știe șoferii cu privire la rutele ocolitoare.

Circulaţia rutieră pe Valea Oltului se închide pe timpul zilei, în perioada 8 iulie – 9 august.

Circulaţia rutieră pe Valea Oltului se închide timp de o lună, pe timpul zilei, începând de luni, 8 iulie, pentru lucrări la autostrada Sibiu – Piteşti, a anunţat săptămâna trecută ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

Impunerea de restricţii de circulaţie pe Valea Oltului este singura soluţie pentru construcţia autostrăzii Sibiu – Piteşti, măsura fiind necesară atât pentru protecţia celor din trafic, cât şi pentru încadrarea în termenul prevăzut pentru finalizarea acesteia, a transmis vineri oficialul MTI, potrivit Agerpres.

Măsura a fost criticată atât de organizaţiile mediului de afaceri cât şi de cele din industria turismului, care au susţinut că astfel de decizii trebuiau anunţate din timp şi executate în extrasezon pentru a minimiza impactul asupra traficului şi a turiştilor.

Rutele ocolitoare anunțate de CNAIR

E bine ca șoferii să aibă în vedere rutele ocolitoare anunțate de CNAIR. Totul, în contextul restricționării traficului rutier pe DN 7 Valea Oltului.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat vineri mai multe rute ocolitoare pe unde va fi redirecţionat traficul pe perioada închiderii circulaţiei pe DN7 Valea Oltului, pe sectorul cuprins între km 242+600 şi km 250+000.

Astfel, variantele propuse pentru autovehiculele cu Masa Totală Maxim Autorizată (MTMA) mai mare de 7,5 tone, aflate în tranzit, sunt următoarele: pentru relaţia Bucureşti – Veştem (Sibiu) şi retur, pe traseul Bucureşti – Ploieşti – DN1A – Braşov – DN 1 – Veştem – intersecţie cu DN 7; pentru relaţia Piteşti – Braşov şi retur, pe traseul Piteşti – DN73 – A3 – Râşnov – Braşov; pentru relaţia Bucureşti – A1 Simeria (precum şi zonele de vest, centru şi nord ale ţării) şi retur, pe traseul Bucureşti – A1 – Piteşti – DN7 – Râmnicu Vâlcea – DN67 – Târgu Jiu – DN66 – Simeria – Nod Rutier Simeria A1.

Totodată, pentru această relaţie sunt propuse şi următoarele variante alternative: Bucureşti – A1 – Piteşti – DN65 – DEx12 – Craiova – DN6 – Filiaşi – DN66 – Târgu Jiu – DN66 – Simeria – Nod Rutier Simeria A1; Bucureşti – A1 – Piteşti – DN65 – DEx12 – Craiova – DN6 – Dr. Tr. Severin – DN6 – Lugoj – A6 – Nod Rutier Lugoj A1; Bucureşti – DN6 – Alexandria – DN6 – Craiova – DN6 – Filiaşi – DN66 – Târgu Jiu – DN66 – Simeria – Nod Rutier Simeria A1; Bucureşti – DN6 – Alexandria – DN6 – Craiova – DN6 – Dr. Tr. Severin – DN6 – Lugoj – A6 – Nod Rutier Lugoj A1

Potrivit CNAIR, circulaţia vehiculelor rutiere între Râmnicu Vâlcea şi punctul de lucru de la km 242 + 600, precum şi între Sibiu/Boiţa şi punctul de lucru de la km 250+000, se va desfăşura pe DN7 conform reglementărilor legale în vigoare.

Astfel, pentru autovehiculele cu MTMA mai mică de 7,5 tone pot fi utilizate ca variante de ocolire drumurile naţionale şi judeţene din proximitatea sectorului închis circulaţiei pe DN7.

De asemenea, în intervalele orare 7:30 – 8:00 şi 16:30 -17:00, executantul lucrărilor va ridica temporar măsura de închidere a traficului, pentru a permite tranzitarea sectorului de drum de către riveranii care lucrează în localităţile din proximitatea acestuia. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariţiei oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanţilor la trafic sau a personalului implicat în desfăşurarea lucrărilor.

„Pe perioada instituirii închiderii circulaţiei pe sectorul de drum menţionat mai sus, va fi permisă circulaţia autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară precizate la art. 32 alin 2 lit. a) şi b) din OUG 195/2002, precum şi a autovehiculelor speciale de transport pacienţi. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariţiei oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanţilor la trafic sau a personalului implicat în desfăşurarea lucrărilor. Concomitent, au fost demarate acţiuni pentru permiterea accesului pe DN10, Buzău – Braşov, a autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată de până la 30 tone”, precizează administratorul de drumuri.

În acelaşi timp, au fost luate măsuri în aşa fel încât pe variantele recomandate şi propuse, în toată această perioadă, să nu fie instituite alte restricţii de circulaţie ce ar putea afecta fluenţa şi siguranţa circulaţiei, iar acolo unde există, acestea să fie ridicate în cel mai scurt timp posibil (aşa cum este cazul restricţiei de circulaţie instituite pentru reabilitarea podului situat pe DN1 km 194+400 în zona localităţii Vlădeni, unde circulaţia se desfăşoară semaforizat şi cu piloţi de trafic pe o singură bandă în dublu sens).

Practic, lucrările de reparaţii curente la drumurile ce urmează să fie tranzitate ca variante alternative vor fi suspendate, singura excepţie fiind podul de la Vlădeni, pe DN1, între Braşov şi Făgăraş, unde, în decurs de două săptămâni, se vor finaliza lucrările pentru a se putea circula pe ambele căi. Lucrările la cea de-a doua cale vor fi suspendate până la redeschiderea totală a DN7.

„Rugăm participanţii la trafic să urmărească indicatoarele rutiere din această zonă şi să utilizeze şi variantele de traseu propuse pe următoarele relaţii: Făgăraş – DN1 – Şercaia – DN73A – Braşov şi retur, Făgăraş – DN1 – Şercaia – DN1S – Hoghiz – DN13 – Braşov şi retur”, au transmis reprezentanții CNAIR.

Circulaţia rutieră pe Valea Oltului va fi închisă, pe timpul zilei, între 8 iulie şi 9 august 2024, pe sectorul cuprins între km 242+600 şi km 250+000, pe DN7 Valea Oltului, între orele 6:00 – 20:00.

Autostrada Sibiu – Piteşti este deosebit de relevantă pentru desfăşurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcţional o traversare de la Vest la Est a teritoriului naţional, notează sursa citată. În acelaşi timp, este prima legătură cu reţeaua rutieră europeană care traversează Munţii Carpaţi, conectând Transilvania şi Muntenia printr-o reţea rutieră modernă care va asigura circulaţia în condiţii de siguranţă.

Precizări de la Centrul Infotrafic

De asemenea, e de menționat faptul că încă de duminică seară, Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române a informat că în perioada 08 iulie – 09 august a.c., pe DN 7 Pitești-Sibiu, pe tronsonul kilometric 242+600 metri – 250, în zona localității Boița, județul Sibiu, se va institui măsura de închidere a circulației rutiere, zilnic, în intervalul orar 06:00 – 20:00, pentru derularea lucrărilor de defrișare versant, ce se impun a fi executate premergător construcției autostrăzii Sibiu – Pitești.
Conform sursei citate, în acest interval de timp, traficul rutier se va desfășura pe rute ocolitoare, după cum urmează:

Autovehiculele cu masa totală maximă autorizată > 7,5 tone, aflate în tranzit:

Pentru relația București – Veștem (Sibiu) și retur:
București → A3 → Ploiești → DN1A → Brașov → DN 1 → Veștem – intersecție cu DN 7;

Pentru relația Pitești – Brașov și retur:
Pitești → DN73 – A3 → Râșnov → Brașov;

Pentru relația București – A1 Simeria (precum și zonele de vest, centru și nord ale țării) și retur:

București → A1 → Pitești → DN7 → Râmnicu Vâlcea → DN67 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1.

Totodată pentru această relație sunt propuse și următoarele variante alternative:

– București → A1 → Pitești → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Filiași → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1;

– București → A1 → Pitești → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1.

Autovehiculele cu masa totală maximă autorizată < 7,5 tone pot utiliza ca variante de ocolire drumurile naționale și județene din proximitatea sectorului închis circulației pe DN7.

Participanții la trafic sunt rugați să urmărească indicatoarele rutiere din această zonă și să utilizeze și variantele de traseu propuse pe următoarele relații:

Făgăraș →DN1 → Șercaia → DN73A → Brașov și retur;
Făgăraș →DN1 → Șercaia → DN1S → Hoghiz → DN13 → Brașov și retur.

În perioada restricției de circulație, au fost stabilite intervalele orare 7:30 – 8:00 și 16:30 –17:00, în care executantul lucrărilor va ridica temporar măsura de închidere a traficului, pentru a permite tranzitarea sectorului de drum de către riveranii care lucrează în localitățile din proximitatea acestuia. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariției oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanților la trafic sau a personalului implicat în desfășurarea lucrărilor.

De asemenea, tot sub supravegherea constructorului, pe perioada instituirii închiderii circulaţiei pe sectorul de drum menţionat anterior, va fi permis accesul autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară, precizate la art.32 alin 2 lit. a) şi b) din OUG 195/2002, precum și autovehiculelor speciale de transport pacienți.

Concomitent, au fost demarate acțiuni pentru permiterea accesului pe DN10 Buzău – Brașov, a autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată de până la 30 tone.

Conform sursei citate, informații suplimentare precum și actualizări ale variantelor de ocolire propuse se regăsesc accesând următorul link: https://harti.andnet.ro/vizualizare_harta.php?token=VkZaU1NrMW4.

author avatar
Andrei Coman
225 afisari

1 COMENTARIU

  1. Grindeanu, cel mai pedelist si userist ( forta dreptei) din PSD a lasat, cu intentie, sa sucombe CFR calatori, Tarom si acum, Valea Oltului, in plin sezon.
    Un om fara simtire, cu ne….in fata, ca sa zic asa, delicat.
    Face jocurile opozitiei.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger