Cauta

Ce trebuie să știe românii care merg în concediu în Grecia. Au apărut reguli noi!

grecia

Grecia deschide oficial sezonul turistic peste 2 zile. Va primi turiștii după „coduri de bare”, aceasta fiind o primă măsură de prevenire a răspândirii noului coronavirus.

Concret, începând cu data de 1 iulie 2020, toate persoanele care intră pe teritoriul Greciei (pe cale aeriană, rutieră sau maritimă) sunt obligate să completeze, cu cel puţin 48 de ore înainte de începerea călătoriei, un formular electronic (Passenger Locator Form), prin intermediul căruia să poată fi asigurată evidenţa electronică a celor care călătoresc în această ţară.

După completare, solicitanţii vor primi un cod unic de confirmare a înregistrării, un cod QR, care trebuie prezentat autorităţilor de frontieră (în format electronic sau tipărit), în momentul intrării pe teritoriul grecesc. Formularul este disponibil în limba engleză la adresa htpps://travel.gov.gr. Completarea chestionarului va fi obligatorie până la data de 31 august.

Codul QR stabileşte dacă este necesar ca turiștii să fie supuşi unui test de depistare la sosire. În cazul depistării, turistul este necesar să se izoleze, în aşteptarea rezultatului testului, potrivit unui nou protocol emis de Protecţia Civilă.

În cazul unui rezultat pozitiv, aceştia vor fi contactaţi de către autorităţile elene şi plasaţi în carantină pentru 14 zile, costurile fiind suportate de către statul grec.

Ce măsuri se aplică de la 1 iulie

Zborurile internaţionale sunt permise pe toate aeroporturile din Grecia. Pot fi aplicabile restricţii suplimentare privind călătoriile neesenţiale dinspre statele terţe, precum şi din Elveţia, Norvegia, Liechtenstein şi Islanda, în conformitate cu eventuale recomandări ale Uniunii Europene.

De asemenea, vor fi permise intrările prin punctele de trecere a frontierei Greciei cu Albania, Macedonia de Nord şi Bulgaria. Porturile din Grecia vor fi redeschise pentru navele de croazieră.

Grecia a fost relativ scutită de pandemia de coronavirus. Elenii au demarat o vastă campanie promoţională destinată relansării turismului, sector responsabil pentru un sfert din PIB, în ideea de a-i linişti pe turiștii care se tem de revenirea pandemiei.

Ultimele stiri

  • Multinaționalele au preluat puterea în România. Undă verde de la Palatul Victoria pentru externalizarea profiturilor
  • Zeci de milioane de atacuri cibernetice. Datele personale și financiare ale populației și ale firmelor, în pericol
  • Au aruncat în aer meciul Crystal Palace – Nottingham Forest
  • Hidroelectrica, PPC şi Electrica, sancționate de ANPC pentru nereguli în relaţia cu consumatorii
  • Guvernul bagă în colaps CFR Călători. Val de trenuri anulate
  • Matematicianul teleleu
  • Noul preşedinte polonez propune limitarea ajutoarelor sociale pentru refugiaţii ucraineni: „Intenţionez să-mi duc la îndeplinire obligaţiile”
  • Decodificarea cerințelor lui Putin
  • Grindeanu spune că un potențial candidat comun PNL- USR la Capitală ar putea duce la ruperea coaliției: „Ar însemna că PSD-ul este într-o formă de izolare în…”
  • Scandal uriaș la CFR: Louis Munteanu a fugit de la echipă!
  • Exit mobile version