AcasăSOCIALCe trebuie să facem dacă primim facturi uriașe la energie și gaze....

Ce trebuie să facem dacă primim facturi uriașe la energie și gaze. Indicațiile unui oficial ANRE

factura curent

Mulți români se plâng că au primit facturi uriașe la energie electrică. Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedintele ANRE, a explicat ce trebuie să facem în cazul în care ne confruntăm cu astfel de situații.

Primul pas este să solicite informații și detalii de la furnizor. Clientul poate să solicite și suspendarea termenelor de plată în acest caz. Acesta din urmă are obligația să-i răspundă în maximum 15 zile.

„După cele 15 zile de răspuns în care furnizorul e obligat să dea explicații și nu a primit, se poate adresa Autorității și vom analiza absolut toate situațiile – și avem destul de multe plângeri, din păcate, în cursul acestui an. Majoritatea sunt deja soluționate, am găsit problemele.

Foarte multe cazuri se rezolvă prin sesizarea la furnizor. Pentru că și furnizorul își dă seama că cineva a comis o eroare. Hai să fim serioși, în aceste cazuri când sunt valori aberant de mari, în majoritatea cazurilor e vorba de o eroare. Dacă nu se rezolvă după primul pas, se implică autoritatea și în foarte multe cazuri chiar aplicăm amenzi pentru furnizori dacă au încălcat vreo reglementare”, a spus Zoltan Nagy-Bege la Digi 24.

Vicepreședintele ANRE precizează că au fost foarte multe plângeri din partea clienților și că s-au aplicat amenzi. Multe dintre sancțiuni au fost date pentru întârzieri la citirea contoarelor, care, potrivit legii, trebuie citite o dată la 6 luni pentru energie electrică și la 3 luni pentru gaze naturale.

Companiile ar putea plăti despăgubiri clienților

Totodată, ANRE are un proiect care prevede compensarea consumatorilor cărora nu le sunt citite la timp contoarele. Distribuitorul va fi obligat să achite compensații de 100 lei dacă nu este respectat termenul. „Bănuiesc că în cazul în care nu vor citi un milion de contoare și au de plătit 100 de milioane de lei, deja o să-i coste și o să fie preocupați”, a spus Nagy-Bege.

„Dar fiecare consumator are dreptul de a citi contorul și de a transmite indexul contorului în fiecare lună. Pe factură trebuie să fie un număr de telefon dedicat pentru autocitire, un interval de timp care nu poate să fie mai scurt de 5 zile în care orice client poate să sune, să se identifice și să comunice indexul. Acest lucru se poate face și prin aplicațiile pe care pun la dispoziție majoritatea furnizorilor. Furnizorul este obligat să factureze pe această citire”, a adăugat oficialul ANRE.

author avatar
Andreea Vlad
702 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger