Românii nu beneficiază de o autostradă „cap-coadă” care să facă legătura de la nord la sud, dar autoritățile iau în calcul ca şoferii să plătească o anumită taxă pentru circulaţia pe drumurile de mare viteză.
Deocamdată, Sorin Grindeanu spune că se opune unei astfel de idei.
Taxare începând cu 2026
Sorin Grindeanu a afirmat vineri că se va opune taxării şoferilor care circulă pe autostrăzi începând cu anul 2026, deşi în PNRR este prevăzut acest lucru.
„Asta este o chestiune pe care vreau să o înţelegeţi exact aşa cum o spun. Nişte domni, deştepţi în ghilimele, înaintea noastră au făcut un PNRR care scârţie pe la multe încheieturi, aşa cum bine ştiţi.
Nu doar pe domeniul acesta, ştiţi procentele cu pensii şi foarte multe lucruri pe care unii tineri frumoşi şi liberi s-au gândit să le pună în acel PNRR.
Printre punctele pe care le-au trecut acolo, în PNRR, e şi taxarea românilor începând cu 2026, la kilometru, pentru cei care transportă marfă”, a afirmat ministrul Transporturilor.
Pericol pentru şoferii care conduc o maşină conectată la Internet
Hackerii au găsit mai multe metode de a accesa de la distanță sistemele vehiculelor conectate la Internet, ceea ce prezintă riscuri grave.
Potrivit unui raport al firmei de securitate McAffe, hackerii ar putea să pătrundă și să manipuleze sistemele de inteligență artificială din mașinile moderne.
Un prim exemplu în acest sens a fost atunci când un Tesla Model S a fost manipulat, ceea ce a făcut -o să recunoască un semn de limită de viteză de 35 mph ca fiind 85 mph, determinând -o să accelereze mult mai repede decât ar trebui, conform stiripesurse.ro
Bluetooth joacă un rol util în mașină, deoarece vă permite să redați muzică sau să primiți apeluri prin intermediul telefonului mobil. Partea proastă este că hackerii pot întoarce acest lucru împotriva ta.
ok atunci nu mai platim vinieta sau mai simplu mergem cu drona direct la guvern
Tu ai circulat pe afara si ai platit vigniete ? In Romania, vignieta e cea mai ieftina dintre statele UE, pe toate perioadele de timp pt care se plateste. Diferenta fata de cat platim la noi este de la dublu pt. Bulgaria, pana la de 4-5ori mai mare in Slovenia, Slovacia.
Ai fi de acord sa platesti de ex.aprox 500 lei (nu sub 150 lei cum e acum)anual pe rovinieta ca sa fie bani pentru intretinerea corecta a drumurilor ?
Toti urlati ca ce drumuri proaste avem, dar nu spuneti ca avem cea mai mica taxa de vignieta din UE !
Da, am circulat. Nu este relvant! Vorbim de inauntru nu de afara. Tipic meltenesc sa te uiti la capra vecinului in loc sa-ti vezi de casa ta. Da vinieta e cea mai ieftina din statele ue. Din nou IRELEVANT! Vorbim de INTERN. Dar daca tot tii mortis sa compari hai sa vedem tot ansamblul – SINOPTICA cum s-ar zice adica dintr-o privire! ce salarii au cei de afara? Ce drumuri au cei de afara? Care este costul vietii celor de afara? Care este nivelul vinietei afara? CAT SE FURA AFARA DIN VINIETA ASTA? unde afara nu este un bloc omogen ci mai multe tari fiecare cu partiularitatile ei – deci trebuie luat si analizat fiecare caz in parte. Evident nu toti urlam – uita-te latine ! Si NU , nu avem cea mai mica vinieta ci cea mai mare RAPORTAT LA VENITURILE LEGAAAAALE – foarte important asta cu LEGALUL – si nu nu avem cele mai proaste drumuri pentru ca avem cea mai mica vinieta in valoare absoluta comparat cu cei „de afara” ci pentru CA SE FURA SE FURAA SE FURAAA! Si daca nu se fura se IROSESTE 0 exemplu cazul TAROM discutat chiar in aceasta publicatie cu ceva timp in urma! Deci tinere postac bolsevic securist DETALIILE CONTEAZA ! De ce ? pentru ca detaliile fac DIFERENTA!
serios? vigneta si taxa pe autostrada??
Este o foame uriașă de bani. Furtișagul și pomenile cresc an de an. Dar nu renunță la cheltuieli, NU, ei au ales să crească taxele și să inventeze unele noi!
serios?? si vigneta si taxa??
Intretinerea autostrazilor va necesita sume mult mai mari decat intretinerea soselelor obisnuite. De unde bani? E valabil cam in toate tarile, peste tot exista taxa de autostrada.
Mai puțin Germania.