Cauta

Ce este neuromarketingul, tehnica prin care retailerii te conving să cumperi produse de care nici nu ai nevoie

Ce este neuromarketingul, tehnica prin care retailerii

Retailerii şi-au diversificat tehnicile de marketing, iar neuromarketingul este una dintre cele mai subtile. Pleacă de la reclamele pe care le vezi la TV şi ajunge până la poziţionarea-cheie a produselor în supermarket.

Ceea ce puțini oameni cunosc, însă, este cât de profund este studiat psihicul nostru pentru a înțelege tiparele care prezic alegerile clienților cu mult înainte ca aceștia să fie conștienți de ele. Această metodă se numește neuromarketing.

Cum funcţionează neuromarketingul?

Neuromarketingul este cunoscut și sub numele de neuroștiința consumatorului. Acesta studiază în principal creierul consumatorilor și încearcă să modifice comportamentul și procesul decizional al acestora în favoarea produselor sau serviciilor întreprinderii.

Neuroștiința și știința cognitivă sunt folosite pentru marketing. Aceasta aplică neuropsihologia în cercetarea de piață și, într-un fel sau altul, a dus la schimbarea comportamentului unui consumator, scrie ziare.com.

Tehnica se concentrează asupra privirii și asupra locului în care clienții o direcționează. Cu ajutorul ei, companiile își pot da seama ce culori, fonturi, reclame, designuri reușesc să capteze atenția consumatorilor.

În plus, eye-tracking poate indica și obiectele care evocă confuzie în rândul acestor persoane.

Electroencefalograma

Această tehnică măsoară activitatea electrică din creier cu ajutorul semnalelor electrice care provin de la neuronii din interiorul creierului și poate fi folosită pentru a înțelege ce părți ale creierului se activează atunci când oamenii iau decizii.

Ultimele stiri

  • Ionel Laurențiu Beșu, judecătorul din documentarul „Justiție capturată”, cere CSM să fie transferat procuror la Giurgiu
  • Fake news, noul țap ispășitor? Buzoianu avertizează asupra manipulării, dar oamenii rămân tot fără apă
  • România, în alertă: Primul caz de lepră din ultimii 44 de ani confirmat oficial
  • Alege ce citești
  • Selfie-ul unui președinte cu buzunarele goale
  • Eșec total al austerității. 7 miliarde de lei minus la încasări
  • ”Fabricat în Europa” încurcă industria auto. Stabilirea regulilor de aprovizionare locală, foarte periculoasă
  • Președintele SUA, perturbatorul Europei
  • Imobiliarele devin geostrategie în România: Knight Frank, franciza de lux cu rădăcini în litigii, offshore-uri rusești și o conexiune-surpriză cu intelligence-ul israelian
  • Jose Mourinho, exces de aroganță după ce a bătut-o pe Napoli
  • Exit mobile version