AcasăSOCIALCe a văzut un român pe bonul fiscal de la restaurant: "Sunt...

Ce a văzut un român pe bonul fiscal de la restaurant: „Sunt eu bătut în cap și nu mai înțeleg cum funcționează?”

restaurantIeșirea la restaurant se scumpește din nou. Din 15 martie toate meniurile vor fi schimbate

Clientul unui restaurant s-a revoltat după ce a văzut pe bonul fiscal ce trebuie să plătească. I-a cerut socoteală chelnerului, dar a ajuns să se certe cu angajaţii localului.

Omul a descoperit o nouă taxă şi n-a vrut s-o plătească.

L-au pus să plătească garanţia de returnare

Clientul restaurantului a spus că i s-a cerut să plătească el garanţia de returnare.

„Ieri m-am certat cu un ospătar deoarece pe bon apăreau 2 garanții de returnare pentru 2 beri la sticlă pe care le-am consumat.

Ce porcărie mai e și asta să îți impună să plătești taxa de garanție, dar ei să păstreze sticlele?I-am spus să îmi dea sticlele, dacă tot m-a pus să plătesc taxa și a zis că nu poate să mi le dea, că ei le returnează.

Sunt eu bătut în cap și nu mai înțeleg cum funcționează lucrurile sau rahații ăștia încearcă să te fure și la 50 de bani după ce că prețurile sunt exagerate în unele locuri!”, a scris acesta pe Reddit, preluaz de ziare.com.

Internauţii i-au transmis să facă plângere la ANPC

Clientul nemulţumit a fost sfătuit de ceilalţi internauţi să depună o plângere la ANPC-

„Bacșiș nu am lăsat, aveam de gând să îi las vreo 18 lei că toată consumația a fost de 132 lei și am zis să las 150 rotund dar m-am răzgândit după ce m-am certat cu el pentru taxa ai pusă fără motiv.Nu m-a dus capul să iau bonul și să fac și reclamație la ANPC”, a răspuns autorul postării.

„Cine lasă bacșiș? De ce ai face asta? Nu văd motivul pentru care cineva ar face asta. Din cauza bacșișului, își permit restaurantele să își plătească angajații mult mai puțin. Tot tipping culture-ul ăsta e o pierdere de timp”, a fost de părere unul dintre comentatori.

Cum au reacţionat utilizatorii:

  • „Merită reclamație la ANPC toți cei care fac nesimțirea asta, mai ales că nu scria nicăieri în meniu că mai trebuie să plătim și garanția!”
  • „Am pățit același lucru. Nu am avut o reacție pe moment, dar am încercat să las un review pe g maps pentru clarificare. Am primit report.”
  • „Neironic, am un amic care e ospătar la un restaurant. El și cu încă o ospătăriță au dus 4 saci gigantici cu sticle la reciclat și au făcut 400 de lei, pe care i-au împărțit între ei.”
author avatar
Andrei Ștefan
114.998 afisari

22 COMENTARII

  1. Așa fac. Îți iau cei 50 de bani, dar îți propun să iei sticla. Ce fac, iau sticle după mine, în oraș?

    • Da, o iau și o sparg în primul coș de gunoi stradal. De banii mei eu dispun, nu ei.

  2. La o taraba de mici de la Academia Militara cei doi intunecati care servesc mi-au cerut 2 lei garantie pentru doua caserole din polistiren care le poti cumpara cu 10 bani bucata de la angro. Le-am spus sa treaca cei doi lei pe bon, au zis ca nu se poate ca e garantie nu consumatie. Au pus special doua caserole cu cate 6 mici fiecare, chiar daca incapeau toti micii in una singura. Le-am spus ca-s hoti si nu am vrut sa le dau banii, oricum nu mai cumpar vreodata ceva de acolo.

  3. Oferiți numele restaurantelor,ar fi o acțiune justă sa le „crească „vanzarile ..sute de persoane care citesc articolul,vor fi ajutați să nu mai fie păcăliți de aceste gunoaie ale societății

  4. Am văzut la Metro, angajații de la un restaurant din Brasov cu o mașină plina de sticle la aparatul de returnare. Normal este ca ei sa adune sticlele… sa și le returneze fără sa ne pună pe noi sa le mai plătim. Protecția consumatorului unde te găsești în acest caz?

  5. Domnia are prețul său! Când vă dau bani afară din casă mergeți să mâncați și să beți ceva la local la prețuri astronomice!Nu este bou cine cere,este cel care dă!! Aveți opțiunea economică să vă cumpărați o bere de la o alimentară și să o consumați liniștit acasă în fața televizorului pe o canapea sau in fotoliu.Si eu merg la local dar numai când sunt într-o stațiune sau vizitez o localitate și altă opțiune de a manca sau bea ceva în mod civilizat este un local!Așa că nu va mai plângeți de prețurile localurilor mai ales din zone ultracentrale sau turistice.Si dacă există un abuz sau o practică ilegală aveți opțiunea să vă adresați ANPC sau OPC. Și dacă tot vă place să vă plângeți pe rețele de socializare măcar dați numele localului în cauză și localitatea unde funcționează pentru că alți potențiali clienți să ocolească aceasta unitate de alimentație publică de excroci , în acest fel diminuând veniturile jepcarilor!!

    • Niciolae draga esti prost gramada si te uiti la alt film. In articol nu era vorba despre preturile din restaurante, era vorba despre cu totul altceva. Citeste inainte sa scrii despre ceva.

  6. Foarte bine lăsați bacșiș ambalajul dc mai lăsați și bani ,e suficient ambalajul daca și-l doresc.

  7. E o mare porcarie chestia cu returnarea si pentru clienti si pentru societatile comerciale. Trebuie gasita o alta modalitate de returnare

  8. Draga patron de restaurant, daca tu decizi sa pui valoarea de garantie a sticlei pe bon, atunci meriti fixi acei clienti pe care ii ai: clientii care pentru 1 leu diferenta la cartofii prajiti mananca in alta parte, clientii nesimtiti in general si cei care, daca au ocazia, te vor fura. Si angajatii la fel… Si-ti mai zic un secret, atitudinea asta n-o sa-ti dezvolte prea mult afacerea.
    Distractie placuta!

  9. Același lucru se practica la vestitul restaurant de mici din Obor. Poți însă să îți iei sticla plătită.

  10. Va salut!
    Am intalnit si la Bușteni, jud.Prahova. Asemenea practici de lăcomie trebuiesc taxate drept furt si fals i documente.
    Adio bacșiș ar trebui sa se numeasca aceasta actiune!

  11. Care ANPC , cel care are salariul de nu mai stie săi numere, cel care mănîncă gratis , o adunătură de hoti si escroci asa ne trebuie daca nu luam atitudine !!?

  12. Jigodiile care au inventat Returo isi iau banii pe ambalaje direct de la producator si nu mai au niciun interes sa recicleze ceva. De aia nu golesc nici tonomatele, nu sunt penalizati cei care nu primesc inapoi ambalajele vandute, te plimbi cu sticlele goale si nu ai unde sa le returnezi, iar ce fac restaurantele este prevazut in Codul penal ca furt.

  13. Nu mai pomeniți de ANPC. Nu fac nici 10% din ce ar trebui să facă. Însuși ANPC-ul ar trebui reclamat la ANPC, pentru că servesc clientul ( adica societatea) așa cum ar trebui🥴

  14. Problema este că pe factura de achiziții a restaurantelor apare garanția de 50 bani,deci restaurantul o plătește și este obligat prin lege ca pe bonul de marcat să o solicite de la clienți,dar clientul își poate lua sticla cu el.Restaurantele nu pot returna garanția deși clientul lasă sticla. Probabil în timp se mai modifică ceva,e foarte neplăcută situația ptr.toți

  15. din punct de vedere al garanției SGR, comercianții HoReCa au obligația să perceapă garanția de la consumatorii finali pentru produsele ambalate SGR doar dacă acestea sunt consumate în afara structurii lor de vânzare. Dacă produsele sunt consumate în interior, nu este nevoie de aplicarea garanției.

  16. Dați statul român în judecată pentru taxa de reciclare…sa va văd…care pe care

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger