Canicula, dar şi furtunile au afectat grav infrastructura feroviară. Ca de obicei, călătorii au avut de suferit foarte mult. Practic, au fost uitaţi în trenuri!
Mai multe garnituri au înregistrat întârzieri cuprinse între 300 și 450 de minute, în noaptea de vineri spre sâmbătă.
Le-au dat o apă şi un croissant
Zeci de arbori au cazut pe șine din cauza vântului puternic, iar circulația a fost oprită până în momentul în care copacii au fost îndepărtați. Mulți români și-au petrecut întreaga noapte în tren, iar în unele vagoane au fost și întreruperi de curent.
„Cât am stat în tren? Toata noaptea. Suntem plecati de la Deva de asearaă(vineri seara – n.r.), de la ora 8.00. Ne-au spus că au cazut niste copaci şi ca n-ar cine să-i taie.
Am primit o apă şi un croissant la 3 lei. Am ramas fără curent, la un moment dat. Ce să le spunem, mii de multumiri pentru un drum de…puteam să venim de la Viena…”, spune un călător.
O femeie a povestit că a avut parte de cea mai lungă călătorie cu trenul: aproape 11 ore de la Petroșani la București.
„De aseară (vineri seara – n.r.), de la ora 11.00, pana la momentul asta si nu mai pot de nervi. La ora 1.00 sper sa prind urmatoarea legatura.
Groaznic, cumplit – trei ore la Petrosani, imediat dupa ce am urcat in tren am stat pentru ca s-a luat curentul din cauza interpreriilor. Am inteles. Urmatoarele trei ore la Targu Jiu – acolo au cazut copacii”, a spus femeia.
Trenurile, oprite, în gări
Trenurile au fost oprite temporar, pe parcursul nopții, în diferite gări, pentru a permite accesul drezinelor pantograf și intervenția personalulu feroviar, atât pentru îndepărtarea copacilor, dar si pentru repunerea sub tensiune a firului de contact.
CFR precizează că staționările temporare în gări sunt inevitabile, deoarece trebuia intervenit cu drezinele pantograf atât pentru tăierea și îndepărtarea copacilor prăbușiti, dar și pentru înlocuirea firului de contact și a componentelor avariate, sau curățarea de vegetație a pantografelor.