AcasăSOCIALBanii României pentru rețeaua de transport, direcționați către Ucraina și Moldova

Banii României pentru rețeaua de transport, direcționați către Ucraina și Moldova

România rămâne cu slava Ucraina. Celelalte state UE își văd interesul

Comisia Europeană a anunțat că a selectat 107 proiecte de infrastructură de transport pentru a primi 6 miliarde de euro subvenții de la UE. Toate proiectele aprobate ale României, din care doar două fără conglomerate de țări, sunt cele dedicate Ucrainei și Moldovei, în timp ce restul statelor din UE au primit finanțare pentru modernizarea, dezvoltarea și construirea propriilor infrastructuri.

Nu știu dacă România a trimis și alte proiecte la Comisia Europeană, dar cert este că singurele aprobate au fost pentru infrastructura de transport care deservește Ucraina. Și Moldova, dar tot pentru facilitarea tranzitului mărfurilor din Ucraina. Într-un comunicat al Comisiei Europene se arată că au fost selectate 107 proiecte de infrastructură de transport, din 353 depuse, pentru a primi peste 6 miliarde EUR subvenții UE de la Facilitatea Conectarea Europei (CEF), instrumentul UE pentru investiții strategice în infrastructura de transport. Peste 80% din finanțare va sprijini proiecte care oferă o rețea mai eficientă, mai ecologică și mai inteligentă de căi ferate, căi navigabile interioare și rute maritime de-a lungul rețelei de transport transeuropean (TEN-T). Proiectele vor consolida, în plus, căile de solidaritate UE-Ucraina, create pentru a facilita exporturile și importurile Ucrainei.

”Conexiunile feroviare transfrontaliere majore de-a lungul rețelei centrale TEN-T au fost, de asemenea, prioritare pentru finanțare. Acestea includ în special tunelul Brenner Base (care leagă Italia și Austria), Rail Baltica (care leagă cele trei state baltice și Polonia cu restul Europei), precum și tronsonul transfrontalier dintre Germania și Țările de Jos (Emmerich–Oberhausen). Pentru a face transportul pe căile navigabile interioare pregătit pentru viitor, infrastructura de-a lungul căilor navigabile transfrontaliere Seine-Scheldt dintre Franța și Belgia va fi modernizată. Porturile interioare de pe Dunăre și bazinele Rinului, precum Viena și Andernach, vor primi, de asemenea, un upgrade”, informează Comisia Europeană.

Comisarul european român confirmă

”Am alocat 6,2 miliarde EUR pentru proiecte din întreaga Europă care ne vor apropia mai mult de finalizarea Rețelei transeuropene de transport, TEN-T, coloana vertebrală a economiei UE. Sunt deosebit de fericită că 250 de milioane de euro vor îmbunătăți legăturile transfrontaliere dintre Ucraina, Moldova și vecinii lor din UE, România, Ungaria, Slovacia și Polonia. Aceste proiecte vor facilita transportul de mărfuri între UE și Ucraina, consolidând căile de solidaritate”, a declarat    Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi.

Și, într-adevăr, România a primit 24,3 milioane de euro pentru îmbunătățirea trecerii feroviare a frontierei la Vicșani (România) – Vadul Siret (Ucraina). Proiectul își propune să optimizeze traficul feroviar peste granița româno-ucraineană pe TEN-T, ruta centrală care leagă România și Balcanii spre vestul Ucrainei. Principalul beneficiu al proiectului va fi creșterea capacitatea, interoperabilitatea și siguranța traficului rutier de pasageri și marfă între Europa Uniunea și Ucraina, ca parte a inițiativei Solidarity Lanes, susține Comisia Europeană. Totodată, proiectului vama Siret România-Ucraina i-au fost alocate 9,2 milioane de euro. Scopul proiectului este construirea/modernizarea infrastructurii de transport care facilitează acces rutier și operațiuni vamale către și dinspre punctele de control al frontierei Siret/Porubne (BCP), unul dintre principalele puncte transfrontaliere româno-ucrainene.

Tot slava

Peste 33 de milioane de euro au fost alocate pentru modernizarea vămii Ungheni România-Moldova, prin construirea/modernizarea drumului, construirea punctului de frontieră și achiziționarea de echipamente pentru serviciile de trecere a frontierei. Principalul beneficiu al proiectul va fi creşterea capacităţii şi siguranţei traficului între Uniunea Europeană şi Ucraina, ca parte a inițiativei Solidarity Lanes, mai arată Comisia Europeană. Moldova și România. Proiectul vama Giurgiulești va primi fonduri de la UE de aproape 2,5 milioane de euro și va viza studii, lucrări și achiziționare de echipamente pentru serviciile de trecere a frontierei la unul dintre principalele puncte de trecere a frontierei rutiere România-Moldova, la Galați/Giurgiulești. Principalul beneficiu al proiectului va fi capacitatea crescută și siguranța traficului între Uniunea Europeană și Ucraina, ca parte a inițiativei Solidarity Lanes, bineînțeles.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
10.851 afisari

29 COMENTARII

  1. Valter COJMAN spune:
    27 IUNIE 2023 LA 16:44
    Sa mearga la psihiatrii si sa se caute la capatana…
    Sigur lipsesc mai multe doage…
    Pentru astia 9% de dezaxati mintali, sufera 91% de oameni normali.

  2. Lu i ar cancerul de gunoaie sclaveti johanisti ! Vomit de atata Ukraina nazi și Moldova sorosistei Oaia Sandu!

  3. Stintem prostii Europei! Raketii criminali ne distru Dunarea si ne baga indirect toata tara in faliment, iar noi stam ca prostii si aplaudam.

  4. Valeanca e plătită la greu să excludă Romania de la modernizarea cat de cat a transportului relativ mai eficient. Suntem cea mai slabă tara UE în acest domeniu. Toți comisarii români s-au dovedit niste lepre, slugile altora din UE.

  5. In 1989 Europa de Est a schimbat jugul de lemn_de_balsa Sovietic cu jugul de fier Occidental. Unii ar zice ca afirmatia precedenta e un amestec dintre metafora si lozinca … asa pare…insa cam asa ziceau si Romanii din Transilvania cind s-a schimbat Stapinirea in Ardeal dupa Batalia de la Viena(1683): „Am schimbat jugul de lemn Turcesc cu jugul de fier Austriac.” In Istorie, anumite lucruri par a ramine pe loc. MOARTE OTAN! MOARTE UE! MOARTE ONU!

  6. Văd că toate comentariile de pînă aici spun doar mesaje anti-UE.
    Sînteți vînduți bolșevicilor. De unde din Rusia sînteți ? Că sigur Sînteți de-ai KGB-stului hoțoman Putin. Luați-vă de mînă cu fraierul ăla de la Kremlin și toată gașca lui de fraieri hoțomani, rămîneți acolo, nu mai veniți la noi aici. Voi sînteți cei nedoriți. Cred că sînt și ruși care nu vă vor, doar că majoritatea rușilor sînt că voi. Hoțomani nu vrem, să vă fie clar.

    • mars d-aici
      fugi la Bruxelles si linge clantele dupa ce halesti goange si insectele recomandate

    • Trotinetistule, ce te face sa crezi ca majoritatea romanilor gandesc ca tine? Romania e tara romanilor indiferent de opinia pe care o au… Toti romanii trebuie sa fie bineveniti aici… Remember Ion Ratiu „Ma voi lupta pana la ultima mea picatura de sange pentru ca tu sa nu fi deacord cu mine”. Daca cineva nu gandeste ca tine nu inseamna ca e vandut cuiva…

      • Evident ca nu e vandut, i-ar trebui minte pentru asta. Inseamna ca e ruSSofil de prost sau e retardat…

    • să ne băgăm Pl în curva împuțită de măta și în tot neamul tău feminin de la eva încoace în morții mătii de traverstit lgbtist care ești care î sugi pe bideu, Zdrelenski, Macrou,Soroș ,Boris și toți piticii capitalo globaliști sataniști ,ești un zombie împuțit globalist cu creierul plin de căcat,după ce îi lingi pampersul plin de căcat al lui Bideu dementul bășinos poți trece la ruși să io sugi lui Putin ,Medved și Prigojin până te saturi,tu împreună cu curva de măta.

    • Mult rahat muistului de trotenist porno lgbt traverstit,Trotinel Conchita Wurst,moare haita de măta de rușine

    • Ați pus punctul pe,, i,,Într-adevăr, sunt pupincuriști bolșevici, habar nu au cât de mult rău au făcut rușii țării, poporului român și încă ne fac incontinuare.

    • Cel mai mult rău face UE româniei-peste 2-3 ani o s-ă plângeți având în vedere ce ni se va ordona de Ue-om trăi si vom vedea.ce ne interesează pe noi ucraina și chiar r.m.?

  7. Eu nu stiu cum se mai uita in oglinda slugile romanesti- parlamentari europeni sau locali. Atat de prosti, atat de slugi, nu cred sa mai existe pe lume. Daca tot nu iese poporul cu furci si topoare, atunci sa stea acasa la vot. Sa se voteze intre ei.

  8. Ordinul se execută nu se discută ! Bulgaria, Bulgaria ce face, ups, așa bănuiam și eu !

  9. Rusine. Peste tot Romania e tradata si vinduta chiar de romini si de vecinii prieteni . Ne conduc abasadorii straini slujiti de alesii vinduti. Distrug tara intr-o veselie!

  10. Articol cretin si rau voitor totodata. Plus inca odata se confirma ca cei mai multi romani sunt analfabeti functionali.
    Proiectele de infrastructura la care se face referire si pentru care s-a obtinut finantare sunt prin excelenta transfrontaliere si vin in completarea altor proiecte . Romania nu e vreo insula. Nu poti sa modernizezi magistrala CFR 500 si sa lasi tronsonul ramas catre Ucraina de izbeliste. La fel portiunea Galati Giurgiulesti care va fi conectata la 2 drumuri expres Galati Braila pod Dunare sau inainte spre noua A7 sau Dex catre Chiciu.

  11. draga deputati, va rog sa furati tot ce puteti din proiectele astea, oricum o faceti la oricare, dar acum noi Romanii va rugam sa furati cat mai mult, faceti in asa fel incat dupa modernizarea vamilor sa nu se mai poata circula prin ele, furati tot ma!

  12. Un alt articol din seria cretinătăților, debitate de Claudica, alias Liudmila.

    A consolida frontierele externe europene și punctele de trecere, odată cu ele și asta cu bani europeni, e pur și simplu un lucru lăudabil.

    Chițăim că nu suntem acceptați în Schengen iar atunci când se pune problema madernizarii frontierelor – repet: pe bani europeni, nu din propria pusculiță – apar instantaneu clevetiri inventate, trase de păr, care deturnează pur și simplu sensul lucrurilor. Teorii rusești, pe care autoarea nici măcar nu se mai obosește să la împacheteze. Începe să devină grețos.

    Mai răsfirați ciolovecilor, mai răsfirați…

  13. Mda,ce mai e de zis de parca nu Romania e în UE si chiar are nevoie de investii pe partea de transporturi,mai ales ca la fondul „UE”contribuim si noi (nu Slava)deci noi trebuie sa beneficiem de bani si investitii,de ce e nesimtirea asta?Cred ca nu avem oameni în stat(Diplomati)care sa nu accepte toate nesimțirile astea.

  14. S-a văzut starea jalnică a rețelei feroviare handicapata, impotenta a transporta rapid tehnica militara, a blindatelor că urmare a unei infrastructuri antice, ce permite viteze astronomice demne de căruță cu cai. Lăsați comentariile obscene, nu ajuta la nimic.

  15. Suntem ultimele găini din cotețul european. Ăsta este prețul pe care-l plătesc românii pentru ca PSD și PNL să stea la guvernare cu binecuvântarea Europei. Gazele s-au dus, curentul s-a dus, petrolului, la fel, pădurile deasemenea. Justiția e muci, suveranitatea României nu mai există. Votul e o amăgire. Se va fura până la ultimul buletin și ne vom trezi cu alți alogeni in frunte făcând spume la gură împotriva suveraniștilor învechiți și ” putinisti ” că ce altceva sunt cei care nu mai acceptă jefuirea țării. Noroc că mai avem peșteri prin munții României , nu știu cu demnitatea cum mai stăm….

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

Veşti bune pentru românii care desfăşoară aceste activităţi profesionale. Ocupaţia lor se va calcula la vechimea în câmpul muncii

Conform unei propuneri legislative recent înregistrată la Senat, pentru care inițiatorii cer adoptarea în procedură de urgență, se prevede egalizarea tratamentului dintre contractul de...

Emmanuel Macron, la un pas să ducă NATO în conflict direct cu Rusia. Preşedintele Franţei a vorbit din nou despre un eventual război

Emmanuel Macron a vorbit despre un eventual război într-un videoclip de campanie electorală. Președintele Franței susține campania pentru alegerile europene a lui Valérie Hayer,...
proger