Cauta

Bani la buget din vânzarea la fier vechi a liniilor ferate

Calea ferată se modernizează prin desființare

Pentru a doua oară în acest an, Ministerul Transporturilor  scoate la vânzare linii de cale ferată, instalații și poduri, a căror valoare de inventar se ridică la aproape 30 milioane de lei. Justificarea scoaterii din uz este că acestea nu ar mai corespunde condiţiilor de siguranţă impuse de traficul feroviar.

Ministerul Transporturilor a trecut la etapa a doua de valorificare a liniilor de cale ferată și a altor elemente de infrastructură, după ce a vândut, în februarie, peste 6.400 de kilometri de cale ferată, și zeci de clădiri, poduri, podețe, stații de transformare și grupuri electrogene. De data aceasta, este vorba despre aproape 200 de kilometri de linii de cale ferată de la Sucursala Regională CF Constanța din stațiile Perișoru, Fetești, Bărăganu, Jegălia, Palas, Ciulnița, Dor Mărunt, Dragoș Vodă, Dâlga, Lehliu, Borcea-Ovidiu, Dragoș Vodă, Lehliu, Dor Mărunt, Dâlga, Ivănești și Ciulnița. ”Pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Constanţa, sunt propuse pentru disponibilizare mijloace fixe care aparţin domeniului public al statului, fac parte din categoriile ,-Linii ferate de circulaţie şi aparate de cale, interoperabile- şi ,-Poduri care au legătură cu liniile ferate deschise circulaţiei acestora, interoperabile-, reprezentând linii, aparate de cale, treceri la nivel, pod şi podeţe și sunt aferente secţiilor de cale ferată L1 Constanţa, L3 Feteşti şi L4 Slobozia, care nu mai prezintă utilitate funcţională în condiţiile concrete ale activităţii proprii de exploatare, nu mai corespund condiţiilor de siguranţă impuse de traficul feroviar, fiind afectate de lucrări de modernizare, unele de pe Coridor IV paneuropean-tronson Bucureşti-Constanţa, altele din alte lucrări de modernizare pe calea ferată”, se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre de Guvern emis de Ministerul Transporturilor. Totodată, pe raza de activitate a S.R.C.F. Timişoara este propus pentru disponibilizare mijlocul fix -Instalaţie electronică interioară şi exterioară tip ESTW L90RO pentru centralizarea electronică a stației cf Arad-, aferent staţiei de cale ferată Arad, situat pe secţia de circulaţie Şibot-Simeria-Arad-Curtici, care este afectat de lucrările de reabilitare a liniei CF Frontieră – Curtici – Arad – Simeria, parte componentă a  Coridorului IV paneuropean, tronsonul 1: Frontieră – Curtici – Arad – km 614.

Modernizare cu second-hand-uri

Potrivit proiectului de act normativ emis de Ministerul Transporturilor, elementele concrete ale bunurilor rezultate în urma lucrărilor de modernizare şi reabilitare, alcătuite din materiale, piese de schimb şi celelalte elemente constitutive ale bunurilor cu durata normală de utilizare consumată sau neconsumată, a căror menţinere în funcţiune nu se mai justifică, vor fi dezmembrate. ”Componentele reutilizabile se vor folosi pentru lucrări de reparaţii sau întreţinere ale elementelor căii ferate în vederea menţinerii acesteia la parametrii de funcţionare şi siguranţă a circulaţiei, cu respectarea normativelor şi legislaţiei în vigoare”, se arată în proiectul de Hotărâre de Guvern al Ministerului Transporturilor.

Ultimele stiri

  • Poza Zilei
  • Horoscop 20 mai 2024 – Veți obține ceea ce doriți dacă vă folosiți seducția
  • Alege ce citești
  • USR – și falimentul este garantat!
  • SUA și China, pe cale să înceapă „decuplarea”?
  • Revoluția engleză anti-VAR se propagă în Europa?!
  • Ce înseamnă să te pui cu Rusia. Băncile occidentale trag ponoasele
  • „Bogăția discretă”: strategia menită să evite ochii curioși
  • Sancțiunile sunt doar pentru fraieri. Companiile din UE se îmbogățesc din afacerile cu Rusia
  • Nimic nu se pierde, totul se transformă. Apa din haznale trebuie folosită în agricultură
  • Exit mobile version