AcasăSOCIALAu rezolvat problema. Se desființează liniile de cale ferată

Au rezolvat problema. Se desființează liniile de cale ferată

Dezvoltarea transportului feroviar începe cu desființarea liniilor ferate

Guvernul  a dat liber la desființarea liniilor de cale ferată, printr-un proiect de ordonanță care modifică actul normativ de reorganizare a SNCFR. Renunțarea definitivă la rutele feroviare se va face pe criteriul eficienței economice, dar se vor lua în calcul și politicile și strategiile Uniunii Europene în domeniul transporturilor. 

Deși tranziția către o economie și un transport neutre din punct de vedere al emisiilor include, într-o proporție importantă, dezvoltarea transportului feroviar, Guvernul a decis, înainte de a începe vreo investiție, să desființeze deja o bună parte a căilor ferate.

Astfel, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență care modifică actul normativ de reorganizare a Societății Naționale a Căilor Ferate Române, liniile ferate aparținând infrastructurii feroviare publice vor putea fi închise pentru transport, din considerente tehnologice sau de eficiență economică. În acest sens, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, cu consultarea administratorului infrastructurii, stabilește liniile de cale ferată care se propun pentru închidere din motive de eficiență economică, pe baza recomandărilor unor studii de specialitate realizate din inițiativa ministerului. Studiile de specialitate vor realiza analize multicriteriale cuprinzătoare pentru fiecare linie de cale ferată care face obiectul studiului, pe o perioadă de referință de minim 30 de ani. Criteriile care vor fi luate în considerare sunt necesitățile de mobilitate a persoanelor și mărfurilor,  concurența între modurile de transport și distribuția modală a cererilor de transport, precum și costurile și beneficiile la nivelul societății și al economiei naționale, inclusiv costurile externe ale diferitelor moduri de transport. Totodată, în decizia de desființare a liniilor ferate se va ține cont de creșterea eficienței economice a sistemului național de transport și reducerea costurilor totale generate de sectorul transporturi la nivelul economiei naționale, de politicile și strategiile Uniunii Europene în domeniul transporturilor, dar și de cele mai bune practici în domeniul feroviar ale statelor membre.

Aviz de la Ministerul Apărării

Închiderea liniilor ferate din motive de eficiență economică, urmată de conservare sau de dezafectare, se va aproba de către Guvern, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu avizul Ministerului Apărării Naționale și al autorităților administrației publice locale interesate. În ce privește autoritățile publice, acestea vor putea finanța și prelua rute de interes local. Potrivit proiectului de act normative elaborate de Guvern, compania națională care administrează infrastructura feroviară poate încheia contracte de activitate locală cu orice autoritate a administrației publice locale sau asociație de dezvoltare intercomunitară, prin care se reglementează raporturile dintre părțile contractante cu privire la anumite porțiuni sau elemente ale infrastructurii feroviare, după caz. Responsabilitățile și obligațiile principale prevăzute prin contract ale autorității administrației publice locale sau, după caz, a asociației de dezvoltare intercomunitară, vor fi asigurarea resurselor financiare necesare îndeplinirii obiectivelor stabilite prin contract, pe baza unui plan multianual de finanțare, cu aplicarea principiului autonomiei administratorului infrastructurii.

Transportul feroviar, pasat autorităților locale

Proiectul de ordonanță prevede ca autoritățile locale să desfășoare un serviciul public de transport feroviar local pentru susținerea adecvată a cerințelor de mobilitate a persoanelor în zona geografică aflată în responsabilitatea autorității locale competente. Aceste obligații de serviciu conțin cerințe minimale privind serviciile conexe și facilitățile care trebuie asigurate pentru fiecare dintre categoriile de servicii de transport feroviar, rutele și categoriile de servicii de transport feroviar de călători necesare pe fiecare rută, materialul rulant pus la dispoziție de autoritatea locală, precum și tarifele care pot fi percepute de operatorii de servicii publice.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
115.594 afisari

80 COMENTARII

  1. Tocmai acum…cand razboiul e la granita…o si descentralizeaza, ca sa dea faliment si sa fie cumparata la bucata .. in Iasi sau Constanta sau Miercurea Ciuc …

  2. Nu văd unde e surpriza , au construuuit ceva serios celenteratele de la putere ? Că reptilieni nu”s , la noi nivelul e amoeba . De 30 de ani tot devastează

  3. De ce manca atunci rahat cu ue impreuna ca lupta cu poluarea cand ei taie padurile si desfiinteaza cea mai eco si rentabila linie de transport?? Cat fuck sa i mai suportam pe toti acesti mincinosi, tradatori si carpele capetelor patrate din ue??

    • ..d-le nu pricepi ca animalele astea au inebunit ? Ori i-a virusat ceva , ori sunt drogati , ori au fost inlocuiti cu… ?clone?. O fi o presimtire dinaintea unui dezastru planetar sau specia umna devenit atat de corupta si incapabila de a mai construi ceva .. Acuma daca incercam ceva cu ranga sau sa-i trantim cu capul de birouri , ce s-ar rezolva ? La cum involueaza totul ,cam acolo ajungem..

  4. Ministerul anti-transporturilor, guvernul anti-roman, cum e posibil ca tradatorii inca sa fie la putere?

  5. Sunt linii neutilizate,astupate cu vegetație deasă și prin zona podului Carpați ce traversează Grivița spre Giulești,pe alea cred că le desființează !

    • Sunt sigur ca vor desfiinta linile secundare unde nasul face legea iar statul nu incaseaza suficient.Nici nu poti sa-l acuzi de nimic atata timp cat tu existi doar in buzunarul nasului

    • Nicule, știi de când se așteaptă mutarea gării de nord, nu clădirea, la Chitila sa poată fura acel teren?

  6. Guvernul continua politica de distrugere a țării desi prim ministru este un general de armata.

  7. Loazelor,nu sunteti ,de 32 de ani, in stare sa construiti ceva petru tara.Ca de distrus,tot prostul se pricepe…

    • Au nevoie de bani de furat. Se apropie campania, sau presimt ca e posibil sa nu mai fie re…..realesi. Dar nu pricep ca Dragnea le-a deschis un drum pe care pot merge si ei.

  8. Pentru cei care se întreabă cum de e posibil… Ei bine stimabililor, de 32 de ani tot pe loazele astea le votați ! Peeseedee + peeneelee + nelipsitul de la guvernare ude mereu sunt MAJORITARI. Cam cu aceeași proporție cu care în țară sunt majoritari analfabeții funcțional+asistații social+ hotii+iredentistele ude mereu. Nu cred că e o coincidență

  9. Niște nemernici care-si bat joc de tot ce s-a construit cu trudă pe vremea lui Ceaușescu…

  10. Așa ceva este de noaptea minții. Transportul feroviar este cel mai ecologic și cel mai sigur mod de transport, ca să nu mai vorbim de importanța strategică pentru siguranța națională. Toate țările civilizate își dezvoltă permanent rețeaua feroviară, nu o desființează. În România, de 32 de ani, transportul pe calea ferată este în cădere liberă. Nici în țările din lumea a 3-a nu s-a mai văzut așa ceva. Este de neînțeles ce este în capul celor care ne conduc. Să le fie rușine !

    • Hai sa fim serioși! Câți dintre noi mai circula cu trenul in ziua de azi? Cei mai mulți preferam mașinile! E și vina noastră! Trebuie menținute liniile rentabile și cele strategice (vezi avizul MApN). In rest, sa le gestioneze autoritățile locale și regionale, sa le transforme în piste pt bicicliști, drumuri locale, linii de tramvai, etc

      • Avizul MAPN se refera la liniile CF care interfereaza cu localitati unde exista obiective militare,depozite sau unitati militare care trebuie dislocate/regrupate!De exemplu o cale ferata neutilizata de vreo 25 ani care face legatura intre Teremia Mare si aeroportul din Timisoara!In rest,se da de mancare la clientela de partid:studii peste studii,desfintare lucrari peste lucrari fara nici o importanta dar,platite regeste!Azi maine rad de noi si africanii care refac reteaua feroviara in mare graba!In localitatea unde stau in UK,trece o cale ferata secundara lunga de vreo 50 de kilometri!Trenurile vin si pleaca in fiecare ora,basca 6 trenuri rapide!Nu vreau sa va povestesc despre calitate!

        • Au nevoie de bani de furat. Se apropie campania, sau presimt ca e posibil sa nu mai fie re…..realesi. Dar nu pricep ca Dragnea le-a deschis un drum pe care pot merge si ei.

      • Să știi că sânt foarte mulți din cei care mai muncesc și care fac naveta cu trenul care este mai sigur și mai ieftin decât microbuzul. Dacă desființează linii de cale ferată toți acești oameni vor muri de foame.
        Cfr a decis deja ca să nu mai oprească trenurile la Clondiru (Pietroasele, Buzău )iar navetistii care lucrau la Buzău, Mizil, Ploiești, București. . au fost lăsați să aibă Dumnezeu grijă de ei!

  11. Doamne ferește!
    Distrug tot din tara asta.
    Conservare inseamna in realitate furt.
    Unde nu s-a ridica poporul asta ca sa-i pedepsească întocmai cum a fost pedepsit Ceausescu.

  12. Green Deal asta zice? Să distrugem ecologicul mijloc de transport feroviar,cu emisii de noxe chiar zero,cu locomotive electrice? Să distrugem ce cu truda generațiilor de la Carol I încoace am construit,când alții merg cu trenuri ce ating 500 km pe oră,iar uzual 250?? Au înnebunit de tot călăuzele oarbe??

  13. PSD a vandut tara la bucata si continua sa o faca in continuare!!!! Ce mai este de vandut pentru comisioane se va vinde in continuare pana nu va mai ramane nimic, conform politicii impuse de UE!!!!

  14. PSD a vandut tara la bucata si continua sa o faca in continuare!!!! Ce mai este de vandut pentru comisioane se va vinde in continuare pana nu va mai ramane nimic, conform politicii impuse de UE!!

  15. Credeam că Grindeanu e mai deștept decât Grindă, dar o să distrugeți cum ați distrus și Termocentralele și când aveți nevoie o să o sugeți .Vai mama voastră de ticăloși.

    • Este adevărat că noi preferam transportul auto, cu autoturismul propriu, dar în condițiile creșterii nesimțite a prețurilor la carburanți cred că ne puteam gândi la alternativa feroviară, dacă o să mai existe!

  16. Am construit nave ,am avut una din cele mai mari și performante flote din lume, am construit locomotive și vagoane, am construit avioane. Da , toate astea le-au făcut românii,trebuiau doar modernizate să țină pasul cu progresul tehnic și eram o forță. Dăm vina pe alții că nu e așa, vina ne aparține în totalitate că de peste 30 de ani punem să ne conducă incompetenți, hoți și trădători. Așa va fi și în continuare deoarece nu reușim să ne deșteptăm și in loc să facem ordine în tara preferam sa plecam in bejenie. Actuala clasă politică este coruptă in totalitatea ei, nici un partid politic nu este pentru binele țării ci pentru interese de grup.

  17. Deci unii au construit alții distrug. Cum a spus cineva pe Facebook. La noi nu a venit războiul, noi neam autodistrus. Vai de capul nostru.

  18. Ar fi multe de spus… că doar au trecut 32 de ani și sau adunat :
    – un prim ministru cu teza de doctorat plagiată
    -un ministru al transporturilor … oare ce îl recomandă pentru acest post? In calitate de prim ministru nu a excelat cu nimic !
    – sectorul feroviar a fost falimentat cu bună știință atât din afară cât și din interior. Mă gândesc la toți cei care lucrând în sistem furau motorină , la conductorii care nu dădeau bilete și băgau banii în buzunar , toți s-au crezut șmecheri negandindu-se la pierderi și că își pierdeau locurile de muncă
    Totul sa distrus cu bună știință , sub ochii noștrii și oarecum cu acordul nostru tacit. Altfel spus am fost complici .
    Nu ne-am deșteptat , poate că imnul țării ne-a fost impus că o ironie , dar a fost ocultat… E interesant de ce nu ne deșteptăm totuși , pentru că proști nu sintem , doar prostiți , iar dacă asta acceptăm pa față , de ce ne plângem?

  19. Nu se mai poate fraților cu huliganii ăștia din guvern cu deciziile astea a lor amapode. Mai bine i am decapitata pe ei în frunte cu Grindeanu care nu mișcă nimic în tara asta dar s-au gândit sa distrugă și ce mai exista. Suntem slugile și executantii UE care ne au făcut ca o jungla distrugand tot ce mia respira în frumoasa noastră tara. Mare păcat….. Pentru copii și nepoții noștri….nevoiti sa plece slugi în alte tari care se ridica..
    ..

  20. Bai nene nu stim decit sa ne plingem,trebui o alta revolutie si gata,jos cu nemernicii,jigodii penale de la ccr pina jos.

  21. ,buna seara,,,,,,am o rugăminte,,,,am ovrsta înainta ,,tot ce se întâmplă ,,,,la,ora asta ,,,,,,sunt niste fapte ,,,,petrecute sub ochi noștri,,,,in primul rand tot ce sa făcut ,,,,nu a fost o revoluție,,,,a fost ,,,,o prostie mare,,,,,,oameni au fost ,,,,mințiți. că va fi bine,,,,,nu e ,,,,cultura lipsește ,la alegeri oameni nu mai merg,,,,,,se fac tot felul de falsuri ,,,,oameni care au fost sau dus,,,,,au venit oameni ,,,,,ne pregăti ,,,,,,prosti

  22. Acum 15 ani am luat trenul din Gara de Nord spre Brasov. Si cum a randuit Dumnezeu sa fiu in compartiment cu un baiat angajat la Ministerul Transporturilor care imi spunea ca sunt directive clare de la UE sa se desfiinteze liniile de cale ferata in Romania. Incepand cu cele locale si mergand pana la cele strategice. Nu l am crezut dar si a dat cuvantul de onoare ca nu minte. Iar titlul acestui articol vine sa imi confirme cele aflate. Iata unul din motivele ptr care am fost vanduti pe 30 de arginti…ce vreti mai mult? Iata o alta dovada…

  23. De când lumea și pământul asta e ierarhia în transporturi economic vorbind : mersul pe jos, transportul marin, pe cale ferată ,prin telecomunicații ,aerotransport și auto ,deci ?????

  24. Sunt cfr-ist din 1985, declinul CFR l-am văzut prin ochii mei. Înainte de așa zisa revoluție și încă ceva ani după, calea ferată era într-adevăr prima armată pe timp de pace. Trenurile duduiau prin stații de mama focului. Ca impiegat de mișcare, din primi ani de activitate de după „90 am putut realiza milităria ce caracteriza calea ferată și anume promptitudinea cu care compartimentele de servicii din cadrul instituției (sectorul de clădiri, sectorul parcuri amenajări zonale sau PAZ), se prezentau la stații și inlocuiau broaștele de la uși care nu mai funcționau, puneau geamuri unde erau sparte, întreținea clădirile, cei de la PAZ săpau prin parcuri, puneau flori, tăiau vegetația, gardul viu etc. Deci, civilizația era la ea acasă. Acum dezastru, la gară, aceste lucruri sunt făcute de către salariați pe banii proprii, în limita posibilităților. De vreo 19 ani ne plătim curentul electric consumat, calea ferată rămânând fără această utilitate, cu apa la fel de vreo 10 ani. Deci, unde am fost unde-am ajuns?

  25. Păi dragii sa ieșim în stradă zic .Tot citesc că spuneți sa ieșim păi ieșiți fraților nu doar dați din gura.Pe bune acum .Să ne organizam și sa ieșim în stradă .Și mie mi-ar părea rău să nu mai putem merge cu trenul .E de bezna minții .Cum sa desființezi CFR ? Pe bune ? De ce să desființeze CFR ? Ce se rezolva daca se desființează CFR ? Mai bine ar moderniza liniile vagoanele etc .Să fie trasee către străinătate că sunt români care merg la munca dincolo și ar merge cu trenul că e mai ieftin decit cu autocarul .Nu cred că nu s-ar putea moderniza rentabiliza CFR .

  26. Aveți „o țară ca afară” condusă de un „neamț” și de guvernele lui. Nu asta v-ați dorit?

  27. In multe tari transportul de persoane nu e profitabil(poate sunt excepții pe anumite rute),dar compensează cu transportul de marfa…la noi CFR marfă mai prinde cate o comanda,contract din greșeală,ce scăpa printre degete alții!

  28. Asta e chiar culmea !…… UE vrea neapărat să distrugă și căile ferate …Sclavii români nu mai au dreptul la nimic în tara asta decât la distrugerea ultimelor redute….Asta vor șefii la lume asta fac oamenii trădători puși de ei să conducă colonia !

  29. Asaaa!! Desființați și România!! Oare de ce sa mai aparem pe harta ca tara???!!! O tara are in primul rand președinte, apoi patrioti, fabrici, uzine ETC…

  30. O adunatura de tampiti habotnici. De ce liniile private sunt profitabile? De ce triajele din Romania sunt pline de vagoane ruginite si inutile?

  31. Solutia cea mai simpla: renuntam. Niste impotenti. Si cand te gandesti ca avem un prim ministru general. Te gandesti ca are ceva strategie militara in cap. Dar se pare ca are doar un capusor mic in care creierul se lăfăie. Generatii intregi, de la Carol I au construit ca ei da darame. La fel au facut cu industria, padurile etc. Niste lichele ce ar trebui bagate in inchisori pentru tradare natiinala.

  32. Cel mai economic transport. Cum nu sant vapabili sa-l organizeze si nu le umple buzunarele prefera sa-l ichida in favoarea camionerilor si transportului cu autobuze. De aici iau spaga grasa, nu ii intereseaza ca nu avem autostrazi si petrol. Spaga sa le iasa. Romani lasi. In strada ca trebuia sa iesiti de anul trecut.

  33. Daca nu sunteți în stare să administrați , macar lăsările dracului așa cum sunt ,nu distrugeți cum ați distrus toți ăștia aceasta Românie frumoasa , și conservatile că vor venii alții mult mai buni ca voi , oameni care văd altfel viitorul , nu voi care luați averi și de pe vi și de pe e morți .

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger