AcasăSOCIALAu ameninţat cu GREVA, au obţinut ce au vrut. Salarii URIAŞE la...

Au ameninţat cu GREVA, au obţinut ce au vrut. Salarii URIAŞE la Metrorex + beneficii generoase

Puţine domenii se pot lăuda cu salarii medii nete de 7.500 lei. Unul dintre ele este activitatea desfăşurată la Metrorex. Un angajat dintr-o poziţie medie de la metrou va ajunge un salariu de 7.500 lei net.

Noul Contract Colectiv de Muncă a fost deja înregistrat la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM), după 26 de întâlniri cu sindicaliștii.

Salarii mai mari de la 1 noiembrie

De la 1 noiembrie 2023, angajații de la metrou vor câștiga cu 13% mai mult decât în prezent.

Bineînțeles, s-au discutat foarte multe lucruri. Contractul Colectiv de Muncă nu conține doar majorarea salarială, ci și alte lucruri care trebuie reglate între administrație și structura salarială, cum ar fi banii pentru concedii, sau bonurile de masă. Procentual, salariul crește cu 13%, începând cu 1 noiembrie”, a spus Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, care a precizat clar:

„Au avut loc 26 de runde de negocieri pe tema noului Contract Colectiv de Muncă, și s-a ajuns la un consens, prin care și conducerea executivă și structura sindicală au căzut de acord asupra condițiilor pentru anul următor”.

În momentul de față, salariul mediu brut la Metrorex este de 11.330 de lei. Cel net este de 6.628 de lei. De la 1 noiembrie, după creșterea de 13%, salariul mediu brut va fi de 12.803 lei. Cel net va fi de 7.490 de lei.

Lucrări la magistrala 6 de metrou

Primul utilaj destinat să excaveze tunelurile lotului 1 al Magistralei 6 de metrou a sosit în România. Mai precis, primul TBM (Tunnel Boring Machine) a ajuns în portul românesc la începutul lunii septembrie.

Primul TBM (Tunnel Boring Machine), utilajul destinat să excaveze tunelurile lotului 1 al Magistralei 6 de metrou (1 Mai – Otopeni), a sosit în România. Utilajul de dimensiuni agabaritice, care va croi drumul subteran pentru Lotul 1.1 al noii magistrale de metrou, între staţiile 1 Mai şi Tokyo, a fost transportat din Turcia în România, pe mare.

TBM-ul a ajuns în portul românesc la începutul lunii. Este primul dintre cele două utilaje care vor fi folosite de Asocierea ALSIM ALARKO-MAKYOL, antreprenorul care realizează proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă pentru Lotul 1 al Magistralei 6.

Scutul conţine 28 de repere, însumând o greutate totală de 726 tone. Utilajul are un diametru de 6,57 metri. Sosirea scutului marchează, astfel un pas important în pregătirea demarării lucrărilor de construire pentru primul Lot al Magistralei 6 (1 Mai – Otopeni) linia care va asigura legătura reţelei de metrou a Municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni.

Contractul ”Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă” – Magistrala 6 – 1 Mai-Otopeni a fost semnat, la începutul lunii mai, la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, valoarea acestuia fiind de peste 1,2 miliarde de lei fără TVA. Finalizarea Magistralei 6 este programată pentru 2027”, a potrivit Metrorex.

author avatar
Andrei Ștefan
455 afisari

4 COMENTARII

  1. Au inceput copiii scoala.
    Au inceput si cersetorii campania de toamna in metrouri.
    Unde sunt paznicii platiti bine, de Metrorex?

  2. Bai dobitocilor voi aveti idee cat munceste un Ok la metrou? Aveti idee ca are in jur de 4 5 libere maxim pe luna aveti idee ce riscuri au oamenii astia ? Nu mai mancati rahat ca domne ce salarii au ei nu sunt salariile asa cum se spun oamenii astia sunt la munca zi d zi mâncători de rahat ce sunteti

  3. metroul e ca un lift, dar pe orizontala.
    in loc de opriri la etaje sunt opriri in statii.
    metroul poate merge singur, viteza constanta, distantele sunt fixe, opririle sunt fixe, durata stationarii fixa, senzori la usi. punct.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger