AcasăSOCIALANPC a intrat "tare" în Kaufland. Amendă uriaşă, de aproape 2 milioane...

ANPC a intrat „tare” în Kaufland. Amendă uriaşă, de aproape 2 milioane de lei. Ce nereguli au găsit inspectorii?

Inspectorii ANPC au efectuat controale la mai multe supermarketuri Kaufland din România. Au amendat cu peste 1,7 milioane de lei, 65 de magazine Kaufland din toată ţara, în cadrul unei acţiuni desfăşurate într-o zi. 

În urma controalelor a fost închisă temporar zona de alimentaţie publică, pentru 49 de magazine, până la remedierea deficienţelor.

Au găsit mâncare expirată şi aparatură stricată

Printre neregulile găsite au fost produse expirate, agregate frigorifice murdare, legume şi fructe stricate. Potrivit datelor comunicate de către Horia Constantinescu pe Facebook, nu mai puțin de 1,7 milioane de lei are Kaufland de achitat pentru neregulile găsite. Șeful ANPC a rămas șocat de ce i s-a transmis din partea colegilor din teren.

„Te aştepţi ca cei ce se pretind ca fiind cei mai buni, să fie un adevărat exemplu. Trist este când afli că acest exemplu este unul negativ.

În ultima vreme, Autoritatea noastră a fost acuzată, pe nedrept, că nu tratează cu aceeaşi oca şi operatorii economici mari şi pe cei mai mici. Încă o dată dovedim că avem aceeaşi măsură, aşa cum o spun sutele de comunicate de presă date de noi, de-a lungul anilor.

Mulţumesc tuturor celor ce ne-au transmis informaţii şi îi încurajez şi pe alţii să facă la fel”, a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.

Ce nereguli au descoperit inspectorii?

Echipele ANPC au descoperit:

  • folosirea unor agregate frigorifice neigienizate, cu chedere rupte, cu prezenţă de resturi alimentare si ambalaje deteriorate, rafturi cu rugină
  • utilizarea unor agregate de preparare (ex: rotisor, subansamble ale acestora, masa caldă) neigienizate, cu prezenţă masivă de grăsime şi arsuri, cu rugină
  • condiţii igienico-sanitare precare, în zona de depozitare: paviment murdar, cu rugină în spaţiile frigorifice de depozitare, cu mucilagiu format pe podeaua de scândură, pereţi cu igrasie şi mucegai, folosirea unor paleţi de lemn murdari, cu mizerie dedesubt
  • comercializarea unor legume şi fructe depreciate; comercializarea unor produse alimentare neconforme (ex: peşte cu modificări organoleptice, produse devidate, cu ambalaj deteriorate etc.)
  • nerespectarea temperaturii de păstrare a preparatelor calde, în zona food
  • utilizarea unor ustensile de bucătărie neprofesionale, care nu sunt destinate prestării serviciilor de alimentaţie publică
  • lipsa informaţiilor privind eticheta nutriţională, a datei preparării produselor şi a datei limita de consum, în zona de grill
  • comercializarea unor produse cu data durabilităţii minimale depăşită
  • prezenţa muştelor în unitate
  • comercializarea unor produse alimentare fără elemente de identificare
  • utilizarea unor cărucioare de mână fără a fi igienizate corespunzător
  • nerespectarea regimului promoţiilor – neconcordanţe între preţul produselor expus la raft și cel de la casa de marcat.
author avatar
Andrei Ștefan
835 afisari

4 COMENTARII

  1. Nerespectarea preturilor promotiilor, neconcordante a se citi ca la raft si in pliant erau mai ieftine iar la casa mai scumpe.Mi sa intamplat si mie frecvent si l-am lasat la casa produsul resp.Ce ziceti de reclama inselatoare? se lauda cu ,,atat de ieftin” si cind colo minciuni! ei trag preturil in sus la alimente,ulei etc.Ce ziceti de reclama; ,, daca gaseste in alta parte mai ieftin iti returnam de 3 ori diferenta(Altex) lucru care nu sa intamplat niciodata! De ce statul roman politrucienii care conduc tara lasa sa fie cetatenii amagiti cu astfel de reclame inselatoare!?

  2. Bravo insepctorilor ANCP! Si eu am intrat intr-un magazin Kaufland, din Bucuresti, sector 2 si m-am lovit de nesimtirea si impertinenta a doua angajate Kaufland. La finalizarea scanarii produselor la una din casele de plata din zona Casa Express, am dat sa platesc cand apare deoadata o angajata Kaufland cu uniforma rosie la casa express si fara sa spuna nimin, scaneaza ceva apoi dispare. Astfel, casa express s-a blocat, cardul bancar a fost debitat, dar bonul de plata nu a mai iesit. Angajata Kaufland a vazut dar nu a zis nimic, nici macar scuze nu si-a cerut. Am chemat sa vina sa repare problema si atunci a venit o alta angajata Kaufland, care a spus ca este din cauza cardului pe care-l aveam si a cerut sa-i dau alt card. De unde doamna, de ce sa dau alt card? am intrebat nedumirita. Am aflat ca aceasta era o sefa de tura de la Casele Express si, ca si cealalta, fara sa ceara nici macar scuze pentru aceasta problema, a insistat sa-i dau alt card de plata, apoi a plecat fara sa spuna nimic. Dupa catva timp, a revenit cu un alt aparat de platit. Am platit din nou, insa in toata invalmaseala produsa, am lasat un produs platit acolo pe cantar si am plecat, fara sa mi restituie nimeni acel produs.
    Angajata Kaufland care zicea ca esre sefa, a refuzat sa spuna cum o cheama si nu avea niciun ecuson cu numele, pentru a-i face o reclamatie. Am sunat si la call center Kaufland, dar mi s-a spus ca nu se preiau reclamatiile la adresa angajatelor Kaufland, care ar trebui concediate pentru ce au facut in magazinul Kaufland.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger