AcasăSOCIALAlertă națională. Guvernul pregătește desființarea CFR Călători

Alertă națională. Guvernul pregătește desființarea CFR Călători

Compania feroviară de stat dispare de pe piață

Guvernul pregătește desființarea CFR Călători și înlocuirea acestuia cu operatori feroviari din afara țării, atrag atenția sindicatele din sector. Regulamentul UE prevede liberalizarea pieței de transport feroviar de călători din decembrie 2022 pentru țările care nu au încheiat contracte de servicii publice, lucru care ar fi catastrofal pentru România, pentru că prețurile biletelor ar exploda, iar rutele trenurilor vor fi reduse cu 70%.

Începând cu luna decembrie 2022, dacă nu se semnează contracte de prestări servicii pe 10 ani, prin hotărâre de guvern și publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene până la sfârșitul lunii noiembrie, se trece la liberalizarea transportului feroviar de călători, avertizează Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR).

”Practic, între decembrie 2022 și decembrie 2023 va fi un an de tranziție, în care se vor face licitații, iar din decembrie 2023 se va trece la liberalizarea completă, iar CFR Călători și operatorii feroviari din România vor dispărea. Spun că vor dispărea pentru că nici nu vor avea cum să participe la licitație, din cauza locomotivelor și trenurilor vechi, cu reviziile mari scadente. Noi am avut cu autoritățile un război total în 2019 pentru aceste contracte, pe care le-au încheiat pe o perioadă de 4 ani, în ideea că data limită până la care mai poți încheia contracte de servicii publice la transportul de călători pe calea ferată, impusă de Regulamentul UE, este sfârșitul lui noiembrie 2022. Până atunci poți încheia contract pe maximum 10 ani”, ne-a declarat Rodrigo Maxim, președintele FSTFR.  Potrivit Regulamentului European, statele UE care au contracte de servicii publice în vigoare vor trece la liberalizarea completă nu mai târziu de 2032. Tocmai de aceea sindicaliștii de la CFR Călători cer contracte de prestări servicii publice pe 10 ani, din decembrie 2022 până în decembrie 2032, pentru a li se da posibilitatea corectă operatorilor de servicii feroviare să poată să achiziționeze trenuri noi, în afara de cele care vor fi luate pe fonduri europene, care sunt prea puține. ”Acest contract de prestări servicii publice pe 10 ani le va da posibilitatea să ne ducem la bănci să facem împrumuturi pentru a cumpăra material rulant nou, astfel ca, după 10 ani, să poată concura cu operatorii străini care vor participa la licitații”, ne spune președintele FSTFR, Rodrigo Maxim.

Circulație, doar pe trei coridoare

Liberalizarea transportului feroviar de călători nu s-a făcut nici în Germania, nici în Franța, susțin sindicaliștii CFR Călători, care au anunțat deja proteste la Ambasada Germaniei, Ambasada Franței și la Reprezentanța Comisiei Europene la București. ”Să ne explice și nouă, dacă în toate țările dezvoltate, cu infrastructură modernă și cu trenuri, vagoane și locomotive noi, nu se face liberalizarea completă, nu se trece la licitație pe fiecare trasă de tren, de ce românii trebuie să o facă. După ce am făcut liberalizarea la energie și am sărăcit populația și am distrus economia, la fel o să distrugem mobilitatea cetățenilor. Pe străini nu-i interesează decât să meargă pe trei coridoare, care înseamnă circa 30% din infrastructura feroviară. De aceea nici nu s-a investit în restul de infrastructură, de avem 180 de pagini cu avizări de restricții de viteză”, ne-a precizat Rodrigo Maxim, președintele FSTFR. Acesta mai arată că, dacă nu se încheie acest contract pe 10 ani, trenurile noi care vor veni în 2024 vor fi date firmelor străine, pentru că operatorii români nu vor mai exista. ”Practic, românii vor avea de pierdut pe toate fronturile, prețurile biletelor vor fi mult mai mari, iar rutele, mult mai puține”, susține Rodrigo Maxim.

100 de trenuri, în loc de 300

Pe exercițiul financiar UE 2014-2020 a fost prevăzut să se schimbe o treime din trenurile vechi cu trenuri noi, lucru care nu s-a făcut și nu s-au făcut nici proiecte noi pentru 2021-2027 și PNRR, unde erau fonduri să se înlocuiască și celelalte două treimi din trenurile vechi, atrag atenția sindicaliștii de la CRF Călători. ”Practic, din fonduri europene, am fi putut avea pe calea ferată numai trenuri noi, circa 300, acum însă se vor cumpăra doar 100 de trenuri și atât. Deși prin PNRR ar fi trebuit cumpărat material rulant pentru calea ferată, s-a decis ca banii să fie folosiți pentru metroul din Cluj și pentru rame de tren pentru metroul din București, favorizând doar o parte mică din populație”, a mai afirmat Rodrigo Maxim, președintele FSTFR.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
31.662 afisari

30 COMENTARII

      • NAZISTII VAND ROMANIA . JOS GUVERNUL NAZISTULUI KLAUS IOHANNIS CE A DISTRUS ROMANIA . JOS CRIMINALII TARII CU PLAGIATORUL CIUCA .JOS MAFIA

        ZIARE.COM FALSI JURNALISTI , LING IN CUR CLASA POLITICA , ELOGIAZA GNERALUL PLAGIATOR SI TRANTORUL DE LA COTROCENI SI SUNT COMPLICI LA DISTRUGEREA TARII , ACESTI VIERMI DE KAKAT DIN PRESA ROMANEASCA SUNT NISTE DEJECTII UMANE

    • NAZISTII PE ZIARE.COM IMPUN CENZURA SI DICTATURA STERG COMENTARIILE CELOR CE REFUZA SA LAUDE ARTICOLELE DE KAKAT PUBLICATE DE JEGUL PRESEI ZIARE.COM

      NAZISTII VAND ROMANIA . JOS GUVERNUL NAZISTULUI KLAUS IOHANNIS CE A DISTRUS ROMANIA . JOS CRIMINALII TARII CU PLAGIATORUL CIUCA .JOS MAFIA

      ZIARE.COM FALSI JURNALISTI , LING IN CUR CLASA POLITICA SI COPIAZA ARTICOLE DE PE INTERNET SI SUNT MARI ANALISTI CU DAMF DE KAKATI
      JURNALISTI DOBITOCI CE NU S-A MAI VAZUT IN PRESA ROMANEASCA , MAI RAU DE CAT PE VREMEA DICTATURII CEAUSISTE

      ZIARE.COM SITE-ul EXCREMENTELOR SI ANALFABETILOR FUNCTIONALI UNDE SUNTETI CENZURATI SI INSULTATI , INJURATI DE JEGUL JURNALISMULUI SUB MEDIOCRU

      ZIARE.COM DEJECTIA PRESEI ROMANESTI , CITITORII SUNT AMENINTATI , INJURATI SI CENZURATI DE IMPOSTORII JURNALISTI LA RUBRICA COMENTARII UNDE AU CONTURI FALSE SI INJURA CITITORII CE CRITICA PUBLICATIILE LOR DE KAKAT COPIATE DE PE INTERNET SI UNELE PLINE DE GRESELI DE ORTOGRAF

  1. Situatie concreta: Ruta Bucuresti-Constanta, ntarziere la plecare 20 min., mizerie, nu se poate privi pe geam ca e plin de mizerie.
    Ruta Constanta – Bucuresti, tren privat, a venit la timp, la juma’ de pret.Curat,aer conditionat.
    Nu suntem lipsiti de logica sa nu observam ca se doreste distrugerea CFR, dand prioritate capuselor private.
    Dupa ce se va privatiza CFR capusele vor face preturile
    Si atunci sa vedeti.

    • poate nu stiati dar firmele private primesc 50% din costuri de la guvern pentru incurjarea initiativei private in transporturile feroviare.

    • Operatorul privat e subventionat de catre stat cu pana la 90%.operatorul de stat nu.ce anume vezi dumneata concret?

  2. Cred ca chiar au intarziat. Ce nevoie are colonia de o companie nationala de transport feroviar? Sa vina strainii, stapanii slugilor.

  3. Cam toată lumea de la țară are mașină personală, adică mama, tata, fiul , fiica și bunicii. 4-5 mașini într-o curte. Acești oameni nu au nevoie de tren. Așa a evoluat lumea după ‘ 89.

    • Bine umflaților . Mergeți cu mașâna. Dar nu numai voi sunteți pe lumea asta . Călătoria cu trenul este mult mai ieftină limitaților evoluții lui pește fript

  4. Bai domnule MAXTOR sa-u cum te-oi numi,ineamna ca dumneata nu stii mai nimic,de aceasta COMPANIE , este o companie care hraneste aproape 7000 de suflete, lucru pe care timpenia din capul tau ,nu o stie asa ca mai documenteazate.

  5. Mă întreb de ce mai sunt miniștri : la transporturi nu mai avem flota, căile ferate sunt pe duca, TAROM așișderea, la sănătate nu s-au mai construit spitale numai sub bani pentru medicamente și alte cele, la învățământ fiecare ministru aduce, de 33de ani, cate o nenorocită de masificare a anului și programei de studiu și lista o pot continua cu toate ministerele. O țară adusa cu un picior in groapă de slugărnicia, incompetența, arivismul și prostia celor ce ne conduc stimulate de interesele UE.

  6. Asta-i ponta cea pohtit cei care l-au condamnat pe Ceaușescu fara ezitare in ziua de Crăciun au distrus industria, agricultura alimentația și acum termina și transporturilor feroviare. Tot ce se face în râul românului se zice că a zis UE.

    • Stai să vină ptivatul și ai să vezi atunci prețuri, sau nu te interesează mersul cu trenul.

    • Rapandula ii mata . Industria nu mai e …..Flota nu mai e , o sa traiesti toata viata la mila strainilor …sau probabil esti unu care participanla furt ….hoti ordinari ….

  7. Vreau să văd o privatizare la primării ,consilii județene guvern și să vezi ce bine a să meargă Romania!

  8. Lucrez la CFR Calatori se cam simte ceva necurat e o indiferenta crasa din partea conducerii companiei ,ceva se coace!

  9. Totdeauna când iese la iveala adică se ivește o problema numai plângere numai critici numai batjocor,numai înjurături aud sau citesc !!! Numai negativism si focusare pe problemă nu pe rezolvare si găsirea motivului real de ce s-a ajuns in situația grea/rea/problematică!!! Parcă nu vrea nimeni o soluționare a problemei sau numai incompetență profesională numai !!!????? Ce ar fi dacă de acum încolo in loc să ne văităm am incepe să ne schimbăm mentalitatea de super negativist și super criticist și am incepe o mentalitate total diferit de actualul și am aborda problemele cu totul altfel intr-un mod constructiv,creativ și pozitiv !!??
    Ce ar fi dacă am incepe prin identificarea problemei ,înlăturarea ei și căutarea unui rezolvări , soluții cât mai bună pentru popor si țară??!!!!??
    Nu trebuie să ne mirăm dacă se vândă totul din țară pentru că nu ne putem folosi in mod corect de bunurile cu care Dumnezeu ne-a binecuvântat pe noi și țara !!!
    Hai să fim sinceri cu noi înșine!! Avem foarte putini oameni integri , bine pregătiți si corecți varora chiar le pasă de țară in inima/sufletul lor nu numai verbal/cu gura !!
    Dar noi si acestori oameni căutăm „noduri în papură” în loc să le sprijinim prin toate căile!!!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger