AcasăSOCIALAfacerea BMW-urilor de la MAI. Mașinile vor zace în parcări

Afacerea BMW-urilor de la MAI. Mașinile vor zace în parcări

Noile BMW-uri ale MAI vor aglomera parcările IPJ-urilor, pentru că nu va avea cine să le conducă

La câți polițiști rutieri sunt la MAI, cu greu vor putea fi utilizate 300 de BMW-uri, din cele 600 pe care le va cumpăra ministerul, atrag atenția sindicaliștii de la Europol. Aceștia mai arată că mașinile de mare viteză cu care s-a lăudat Ministerul Afacerilor Interne sunt cele mai slabe, de fapt, din clasa lor, având o capacitate cilindrică echivalentă cu a unui Logan, de aproape 1,9.

MAI continuă seria achizițiilor inutile, care nu fac decât să toace banii țării, dar și ai ministerului, bani care ar fi putut fi utilizați pentru alte dotări logistice sau pentru salarii decente acordate polițiștilor. Scandalul cumpărării celor 600 de BMW-uri de la prietenul președintelui Klaus Iohannis este departe de a se stinge, mai ales că apar tot mai multe lucruri dubioase care planează în jurul acestei achiziții. Una dintre probleme este numărul exagerat al acestor autospeciale, în condițiile în care în Ministerul Afacerilor Interne nu sunt atât de mulți polițiști rutieri.

”Se face o achiziție de 600 de BMW-uri, 300 din fonduri PNRR și 300 din fondurile proprii ale MAI, dar nu au ce să facă cu atâtea mașini. Nu există atâția polițiști rutieri să conducă mașinile astea. Acum, în județul Prahova, de exemplu, avem cinci echipaje de Poliție Rutieră. Deci avem cinci mașini pe județ, adică 200 de mașini, la care mai adăugăm încă 100 la București. Și cu restul de 300 ce faci, că mașinile astea sunt doar pentru Poliția Rutieră, nu sunt pentru Ordine Publică, nu sunt pentru altceva. La BMW seria 3 abia încape cineva pe bancheta din spate. În ultimii ani, am avut mai multe mașini decât polițiști. Din punct de vedere logistic, acum avem cel mai mare parc auto din istoria MAI, chiar dacă sunt și multe care ar fi trebuit casate. Oriunde veți merge, la Poliția Națională, la Poliția de Frontieră, veți vedea parcarea plină de autospeciale”, ne-a declarat Cosmin Andreica, președintele Sindicatului Polițiștilor Europol. Acesta susține că, în loc să cumpere atâtea mașini, MAI putea să plătească salarii decente, să angajeze oameni, că există deficit de personal. Sau, în loc să cumpere 600 de mașini, să fi cumpărat 400, dar cu capacitate cilindrică mai mare.

Concurența acerbă, spulberată

Chiar dacă reprezentanții BMW susțin că mai există mărci de mașini care au 8 viteze plus unu, specificația cu dedicație din caietul de sarcini, cutia automată cu atâtea viteze, a fost cea care i-a descalificat pe ceilalți concurenți. ”În condițiile în care dacă intri într-o reprezentanță auto nu ieși de acolo fără cinci pliante și șapte reduceri, la licitația MAI a participat doar o singură firmă. Ar fi trebuit să vină Mercedes, Skoda, Volkswagen etc, să depună oferte, că este o concurență acerbă pe piață. Cine nu își dorește să vândă 600 de mașini? Și direct, fără chirie pentru reprezentanță, fără salarii pentru dealeri. În plus, BMW seria 3, pe care îl cumpără MAI, are cea mai slabă motorizare din clasa lui. Ultima achiziție de autospeciale de mare viteză pentru Poliția Rutieră a fost în 2000-2001, iar Passaturile acelea combi aveau putere mai mare decât BMW-urile astea. Passat-ul din 2001 ajunge la viteza de 100 km/h în 8 secunde, iar BMW-ul de acum ajunge în 8,6 secunde. Ei au spus că vor să cumpere autospeciale de mare viteză pentru Poliția Rutieră, ca să facem față vitezomanilor și a situațiilor de pe autostrăzi și a celor care conduc motoare puternice. Păi motoarele de mare viteză au capacitate de la 3.000 în sus, iar BMW-urile cumpărate de MAI au aproape 1.900”, ne-a precizat președintele Sindicatului Polițiștilor Europol, Cosmin Andreica. În plus, la licitație s-a convenit un termen de așteptare de 270 de zile, după primele 100 de bucăți achiziționate, și atunci oricine putea participa.

Cele mai scumpe camere

Sindicaliștii de la Europol ne spun că MAI mai cumpără și 600 de camere, tot din PNRR, pentru creșterea siguranței rutiere și că, în medie, o cameră iese la 18.000 de euro, un stâlp cu tot. ”Asta înseamnă costuri enorme. Nu există așa ceva, să cumperi o cameră și s-o montezi pe stâlp ca să-ți citească numărul de mașină și să dai atâția bani. Întrebam un producător din domeniu cât e o cameră și îmi spunea că nu e cine știe ce, dar soft-ul costă ceva, dar îl primești gratuit dacă ai cumpărat cinci camere. Sunt acum aplicații pe telefon prin care se gestionează camerele din toate pozițiile și în orice condiții”, a mai afirmat Cosmin Andreica, președintele Sindicatului Polițiștilor Europol.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
2.013 afisari

19 COMENTARII

  1. Daca Ursula a incheiat contracte oneroase de achizitie vaccinuri, tinute la secret, Iohannis de ce nu ar face si el o afacere !

  2. Domnu inspector general Benone Matei,
    Din banu public musai bmw de 32.000 euro pentru ca a fost realizat caietul de sarcini cu dedicatie sau … s-a facut vreo operatiune speciala ca aia de preventie si combatere a radicalizarii in care folositi tehnologii neautorizate pe oameni?
    Cumva ilegalitatea e politica oficiala a mAI ascunsa in hartoage pregatite cu dedicatie?
    Orice benzinar cu minim 130 cp indeplinea cerintele sa prindeti vitezomani. Automata de ce, pentru ca nu mai stiti a schimba o treapta sau cum?
    Furaciune cu acte in regula din banutul public. Cand faceti abuzuri mizerabile calcand in picioare legile, cu toti colaboratorii vostri sociali, atunci sunteti profesionisti… A ajuns mizeria sa fie eticheta de baza acolo la unii dintre ai vostri si singuri va distrugeti asa zisa imagine

  3. Furaciune la masinile de 32000 (chiar daca sunt la jumatate din pretul loganurilor de 65000 daca va mai aduceti aminte), dar si mai mare furaciune la niste stalpi cu camere la 18000.

    • Nu au existat niciodata Logan de 65 000 de euro, era vorba despre laboratoare criminalistice, Logan 8000 euro, laborator 53000 euro.

  4. @ Lu cash_chetă i-a luat mă-sa mașinuță când era puradel și acum vrea una mai mare și mai rapidă că a fost educat cu mașinuță, ?

  5. HOTIA LA EA ACASA IN MAI !,in fata politiei erau odata 3-4 masini !,Dacii ,apoi Loganuri sau Wosvagen ,iar azi sunt cca 20 !!,pe vremea cand la politie erau 4 masini orasul avea 75000
    de locuitori !,azi abia mai are vro 35000 ,iar numarul politistilor si al masinilor a crescut ca ciupercile dupa ploaie !. Atunci platforma industriala avea 35000 de muncitori !,azi mai are cca 700 !, nu vezi un jandarm sau politai noaptea in patrula !.
    Din bugetul statului ,din buzunarul nostru va permiteti sa angajati un contract de 600 BMW fara licitatie !,ce-i aia „nu s-au prezentat altii”,s-o spuneti unor prescolari !,NU MAI LUATI ROMANII DE PROSTI !.Dle presedinte cine crezi ca mai da 2 lei pe vorbele dumitale ?, „REUSITELE PRESEDINTELUI :O ROMANIE ANALFABETA ! ,O ROMANIE ESUATA !, O CRIZA ENERGETICA PROVOCATA DE IRESPONSABILITATE SI INCOMPETENTA !,O DUBLARE A DATORIEI EXTERNE A ROMANIEI IN CONDITIILE IN CARE ATI MOSIT GUVERNELE ORBAN,CITU ,
    CIUCA TOATE NISTE CATASTROFE PENTRU ROMANIA SI ROMANI „.
    Mai nou va capatuiti cunostintele ,amicii !,CAT DE NAIVI AM FOST CAND TE-AM VOTAT !.

  6. Ce va mirati ca se cumpara 600 de BMW! Va spun, or sa ajunga la operativi mai putin de 200, restul le vor lua sefii, sefutii si sefuletii, protejati politic, pentru a le folosi ca taxiuri personale, pentru ei, sotii, plozi, soacre, etc.

    • Ca sa prinzi dinozaurul trebuie sa calaresti BMW seria3….dar mai intai sa scoti CIP-ul kamikaze din el ca sa nu te lipesti de stalp

  7. Toate BMW-urile sunt achiziționate pentru sefii de inspectorate si nu pentru operativ!!! Doar nu sunt nebuni sa bage atatia bani pentru ca sa le foloseasca in activitatea de constatare a infracțiunilor si contravențiilor de lucrătorii de politie, BMW-urile sunt putine, cate una pe inspectorat si numai sefii IPJ-urilor le vor folosi mai ales ca dreptul de folosință permanenta!!!!!!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger