AcasăSOCIALAeroport nou, în sudul Capitalei. Băluță: Măcar două treimi din ceea ce...

Aeroport nou, în sudul Capitalei. Băluță: Măcar două treimi din ceea ce înseamnă Aeroportul Otopeni

Un aeroport nou va fi construit, în zona de sud a Bucureștiului, printr-un proiect care va fi derulat de Primăria Sectorului 4 şi Consiliul Judeţean Giurgiu. Detalii despre inițiativa majoră la nivel de infrastructură au venit de la edilul Daniel Băluţă.

Edilul a afirmat, în timpul unei conferințe de presă susținute cu ocazia deschiderii noului parc Tudor Arghezi, că, peste doar câteva zile, colaborarea dintre cele două instituții se va materializa cu primele documente semnate în acest sens.

„Cel mai nou proiect de infrastructură pe care-l vom derula în sudul Capitalei, menit să echilibreze decalajul major de dezvoltare între nordul şi sudul oraşului este cel privind construcția unui aeroport internațional, pe care comunitatea noastră îl va realiza împreună cu Consiliul Județean Giurgiu. Asocierea dintre cele două instituții va căpăta, în cursul săptămânii viitoare, și forma documentelor legale, iar în următoarea lună vom avea posibilitatea să semnăm inclusiv realizarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate”, a declarat Daniel Băluță.

Primar: M-ar bucura foarte mult să fie de talia Aeroportului Otopeni

Aeroportul ce urmează a fi construit în sudul Bucureștiului va fi unul internațional, mai mare decât cel mai nou construit în România, cel de la Brașov, anunță Primăria de sector. Totul, având în vedere faptul că ar urma să deservească un număr mai mare de judeţe, cu o populaţie mai mare. De asemenea, va fi proiectat atât cu terminale pentru pasageri, cât și cu unele speciale pentru transportul de marfă, „în condițiile în care, pe ambele direcții, Aeroportul Otopeni este suprasolicitat în acest moment”, conform aceleiași surse.

Edilul spune că s-ar bucura ca noul aeroport să fie unul pe măsura celui de la Otopeni, dacă nu la fel de mare, măcar să aibă două treimi din talia aceluia.

„Împreună cu autorităţile statului şi după studiile de specialitate vom decide unde este locul potrivit. M-ar bucura foarte mult să fie un aeroport de talia Aeroportului Otopeni. Dacă nu reuşim să-l facem atât de mare, măcar două treimi din ceea ce înseamnă Aeroportul Otopeni. Ce este însă foarte important este faptul că aceasta va fi o investiție publică, a statului român, și va rămâne în proprietatea statului român”, a mai spus primarul de sector.

Băluță: Bucureștiul merită un astfel de tip de dezvoltare

Mai mult, Băluță a oferit și câteva argumente de ordin economic și social care stau la baza inițierii acestui proiect semnificativ.

„Este o certitudine pentru noi toți cei care trăim în Sud, că viața noastră trebuie să crească din punct de vedere calitativ și să facem tot ce ne stă în putință să atragem cât mai multe investiții, pentru că aici, din păcate, nu s-a investit. Visul pe care îl am este acela de a crea mult mai multe locuri de muncă bine plătite pentru oamenii din comunitatea noastră și nu numai. Bucureștiul merită un astfel de tip de dezvoltare, pentru că în noua anvelopă nu mai încape și trebuie o investiție de calitate în acest sens.

Aici vorbim cel puțin despre zona de Sud, despre Berceni, despre Popești Leordeni sau Jilava, pentru că este singura cale prin care să putem obține o capitală de nivel occidental. Și sunt convins că în următorii 10 ani, prin proiectele pe care le dezvoltăm, prin extinderea magistralei M2 de metrou, prin magistrala M4 – Gara de Nord – Gara Progresul, pe care, în scurt timp, o vom scoate la licitație și prin investițiile care se derulează în județul Giurgiu și în județul Ilfov, aceste proiecte vor fi atinse. Este un moment al faptelor și mai puțin al vorbelor. De aceea veți vedea în următoarele săptămâni că toate demersurile legale vor începe și se vor derula rapid și transparent”.

author avatar
Andrei Coman
703 afisari

8 COMENTARII

    • Deja se discuta in urma cu 12-14 ani sa faca un aeroport in loc Aadunatii copaceni de fostul primar Iordache,loc are un teren arabil in lungime de 4-5 km si latime de 3-4 km,teren plat pe partea dreapta a soselei Bucuresti -Giurgiu [ la 14 -15 km de capitala ] !

  1. Baluta, daca incepi, macar, aceasta actiune, esti PRIMAR GENERAL AL CAPITALEI !
    Succes si ai votul meu !!!

  2. MAI BALUTA,ROMANIA N-ARE BANI PENTRU SCOLI ,SPITALE ,IAR PENTRU O ROMANIE ANALFABETA SUNT DEJA PREA MULTE AEROPORTURI ,VEZI AEROPORTUL BRASOV LA CARE I SE CONDITIONEAZA ZBORURILE PE MOTIV DE LIPSA PERSONAL PETRU DIRIJARE TRAFIC.
    VRETI MAI MULTE ZBORURI PE BUCURESTI ?,FOLOSITI BABEASA ,INFRASTRUCTURA EXISTA ,AAAAAAAAAAAA,DERANJEAZA PROPIETARII DIN ZONA BANEASA ?, AEROPORTUL EXISTA CAND AU CUMPARAT TERENUL !,ACUM L-AR VREA INCHIS SI DEMOLAT !,IAR TU BALUTA TE VREI NASUL !!!!!!!!!!!!!!!!!!.

  3. Înclin sa-i dau dreptate lui andreesanu! Mai întâi repune aeroportul Băneasa în parametrii avuți înainte de ’89 ,și apoi cel de care discuta Baluță! Ar fi mult mai ușor și cu costuri mult mai mici! În anii de dinainte de Otopeni,forfota mare era pe Băneasa.. E adevărat ca între timp s-au mărit mult avioanele și pistele trebuie reanalizate dacă le pot suporta însă pentru cele mici Băneasa rămâne o soluție!

  4. & Ăștia ”lucrează” și în ”proiectele Nelu Iordache” și cu aeroporturi și cu autostrăzi, ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger