Conducerea Poștei Române a externalizat, de un an de zile, call-center-ul instituției, inclusiv baza de date, către Republica Moldova, un stat extracomunitar, ne spune Florin Daniel Gheorghiu, președintele Sindicatului Lucrătorilor Poștali din România (SLPR). În fapt, chiar directorul instituției se lăuda, în 24 august 2024, cu 3 luni înainte de alegerile parlamentare și prezidențiale din România, că a făcut acest pas pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor.

Din 24 august 2024, call-center-ul Poștei Române, cu tot cu baza de date a instituției, a fost externalizat tocmai în Republica Moldova, cu fix 3 luni înainte de alegerile parlamentare și prezidențiale din România. Florin Daniel Gheorghiu, președintele Sindicatului Lucrătorilor Poștali din România (SLPR), ne spune că este un mare pericol ca un stat european să transfere baza de date către un stat extracomunitar.
”Baza de date a Poștei Române cuprinde nu numai datele celor peste 20.000 de angajați, ci și ale clienților Poștei Române, ceea ce înseamnă o mare parte din populația României. Am exemplul a doi colegi, care au fost sunați de persoane care vorbeau cu accent moldovenesc, le știau numele și îi întrebau de conturi la nu știu ce bancă. Fapt pentru care unul dintre colegi chiar a făcut plângere la Poliție. Nu am înțeles de ce a decis conducerea să externalizeze call-center-ul și să-l externalizeze fix în Republica Moldova. Eu cred că datele au fost folosite în scop electoral, mai ales că actualul director este implicat politic, alături de fostul ministru al Energiei, Sebastian Burduja”, ne-a declarat Florin Daniel Gheorghiu, președintele Sindicatului Lucrătorilor Poștali din România (SLPR).
Suni la Poștă? Răspunde Maia Sandu
Ca să nu se spună că a făcut-o pe ascuns, directorul general al Companiei Naționale Poșta Română, Valentin Ștefan, a anunțat pe pagina de Facebook a instituției marea realizare a sa, și anume mutarea serviciului peste Prut, postare cu vreo 70 de vizualizări, și ale cu critici.
”Suni la 021 9393? Îți răspundem în 30 de secunde! Compania Națională Poșta Română a decis să mute Serviciul de Relații cu Clienții în Republica Moldova, pentru a îmbunătăți rapiditatea și calitatea răspunsurilor oferite clienților noștri. De ce această schimbare? Zilnic, primim aproximativ 2.000 de apeluri și peste 200 de e-mail-uri, iar cu ajutorul unui partener specializat, acum putem răspunde mai repede și mai eficient – timpul mediu de așteptare este de doar 30 de secunde! Tehnologie avansată – Folosim un software telefonic performant și un sistem CRM avansat pentru a identifica și soluționa rapid problemele clienților”, se arată în postarea de pe Facebook. Mai mult, postarea este însoțită și de o declarație a directorului general al Poștei Române, Valentin Ștefan, care susține că este un pas esențial în strategia de modernizare și adaptare la nevoile clienților.
”Suntem încrezători că, alături de parteneri profesioniști și respectați pe piața de profil, reușim să oferim un nivel superior de servicii și să consolidăm încrederea clienților în Poșta Română”, a afirmat Valentin Ștefan. Ca să ne îndepărteze de ideea vreunei legături cu alegerile din România, în care cetățenii Republicii Moldova au votat masiv, directorul general al Poștei Române spune că externalizarea ar face parte din planul de modernizare și extindere, început odată cu deschiderea primei subsidiare externe la Chișinău, Republica Moldova, în decembrie 2022.
Extinderea se micșorează
Sindicaliștii din Poșta Română atrag atenția că nu se pune problema extinderii Poștei Române, atâta vreme cât se închid și se comasează sediile instituției din țara noastră. ”În fiecare lună, directorul general propune în AGA desființări și comasări de oficii și vedem efectele în teritoriu. Poșta Română se retrage de pe piață și sunt localități întregi, cel puțin în zona rurală e jale, unde un singur poștaș acoperă 5 sate sau, efectiv, sunt aduse cutiile cu corespondența, lăsate și fiecare să-și aleagă de acolo. Mai mult, au externalizat serviciul de transport cu camioane. În loc ca Poșta să aibă camioanele ei să facă transport interregional, a cedat unei firme private această operațiune”, ne-a precizat Florin Daniel Gheorghiu, președintele Sindicatului Lucrătorilor Poștali din România.