AcasăSOCIALAcademia Română: Învățământul on-line afectează sănătatea copiilor!

Academia Română: Învățământul on-line afectează sănătatea copiilor!

Vești groaznice pentru elevi: învățământul on-line se va permanentiza

Președintele Academiei Române a avertizat, într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Educației, că învățământul on-line creează probleme grave de sănătate elevilor, în special celor din ciclul preșcolar și primar. Acesta a solicitat, în numele Academiei Române, revenirea urgentă la învățământul în sala de clasă.

Școala exclusiv on-line pune în pericol dezvoltarea psiho-socială și intelectuală a copiilor, atrage atenția Academia Română, într-o scrisoare adresată ministrului Educației și Cercetării, în care se solicită întoarcerea la învățământul față în față. ”Am înțeles cu toții, firește, condițiile restrictive impuse de actualul context pandemic și necesitatea utilizării extinse a învățământului la distanță, mediat de tehnologie, dar acceptabil doar pe o perioadă scurtă de timp și doar ca soluție de avarie, subliniem, doar ca soluție de avarie. Așa cum v-am mai semnalat, trebuie acordată o atenție specială învățământului preșcolar și primar, deoarece pentru copiii cu vârste între 3 și 11 ani educația on-line este departe de a fi o opțiune și poate avea efecte dăunătoare, în sensul periclitării bunei lor dezvoltări psiho-sociale și intelectuale. După experimentarea primelor trei luni de învățământ exclusiv on-line, Academia Română a primit numeroase solicitări și plângeri în care părinții, învățătorii și profesorii reclamă atât dificultăți majore în procesul de educație on-line, cât și consecințe nefaste asupra sănătății copiilor, cum ar fi probleme de concentrare, migrene, oboseală, probleme de vedere, cu deosebire la ciclul primar, dar și la elevii din gimnaziu și liceu. Problemele semnalate sunt numeroase și suntem convinși că și Ministerul Educației și Cercetării a primit astfel de solicitări și informări”, se arată în scrisoarea semnată de acad. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române.

Opriți experimentul!

Conducerea Academiei Române a cerut, indirect, și oprirea experimentului școlii on-line, care a avut, deja, efecte catastrofale nu numai asupra sănătății, ci și asupra educației copiilor. ”Vă rugăm să luați în considerare consecințele acestui experiment și să apelați la specialiști competenți pentru identificarea soluțiilor de revenire la învățământul în sala de clasă, cu întâlnirea directă dintre elevi și educatori, cel puțin pentru ciclul primar. Suntem convinși că se pot găsi modalități de a nu sacrifica sănătatea fizică și mentală a copiilor acestei țări și a nu periclita procesul de educare și formare a tinerei generații. Necesitatea regândirii întregului sistem național de educație este o evidență pentru toată lumea, după cum este clar că o strategie națională nu poate fi făcută superficial, fără efectuarea de studii și analize competente, cu implicarea specialiștilor. Academia Română își manifestă încă o dată disponibilitatea de a se implica în acest proces și de a colabora cu Ministerul Educației și Cercetării pentru fundamentarea științifică a acestui demers”, a mai scris acad.Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române.

On-line și după pandemie

Reprezentanții Academiei Române și-au manifestat îngrijorarea față de intențiile viitorului Guvern de a extinde învățământul on-line și după terminarea pandemiei, fapt considerat o gravă eroare. ”Învățământul on-line nu trebuie să înlocuiască cu totul învățământul față în față, nici măcar în perioadele critice. Școala trebuie făcută pe criterii de socializare directă, copiii trebuie să se vadă între ei, să se vadă cu profesorii. Omul este o ființă socială, dar unii nu înțeleg și vor să profite de ocazie și să spună că și în vremurile obișnuite să facem învățământ on-line, ceea ce este o eroare. Acum am auzit că noii guvernanți vor să facă un minister al digitalizării, în care să cuprindă Educația și Cercetarea, or, după părerea mea, digitalizarea este o chestie transversală, care trebuie să cuprindă toate domeniile vieții. Plus că este o metodă, nu este un scop în sine”, ne-a declarat acad. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.