Liberalizarea pieței de energie electrică a pus românii pe drumuri pentru a încheia noi contracte. Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a obligat consumatorii casnici să încheie contracte de furnizare a energiei pe piaţa concurenţială.
Dar mulți clienți au întâmpinat probleme! Mai ales cei care au ales ca furnizor de energie electrică ENEL. Contractele (in)existente, telefoanele închise în nas, misterioasele baze de date, iată doar câteva dintre abuzurile pe care le reclamă oamenii. La ANRE se cunoaște situația, scrie Hotnews. Au fost depuse de la începutul anului până pe data de 20 august nu mai puţin de 2.993 de reclamaţii la adresa Enel Energie şi Enel Energie Muntenia.
Aspectele reclamate au vizat, cu preponderenţă: încheierea contractelor de energie electrică/gaze naturale pe piața concurențială, facturarea energiei electrice /gazelor naturale pe piata concurențială, precum şi procedura de schimbare furnizor energie electrică/gaze natural.
ANRE a dat 91 de amenzi
După ce au fost în control, inspectorii ANRE au aplicat companiei 91 de amenzi în valoare totală de 1,47 milioane de lei.
Compania a primit aceste amenzi pentru nerespectarea termenelor aferente procesului de schimbare a furnizorului; nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare; imposibilitatea sau contactarea anevoioasă a furnizorului de către clienți; întârzieri în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienți; facturarea unor consumuri care nu corespund cu realitatea; facturarea unor consumuri pentru consumatori care au schimbat furnizorul; neemiterea/netransmiterea facturilor de energie electrică; nerestituirea sumelor rezultate ulterior regularizărilor.
Poziția ENEL
Reprezentanții companiei de electricitate admit că au fost nevoiți să suplimenteze personalul care gestionează serviciul telefonic de relații cu clienții.
„Companiile Enel Energie şi Enel Energie Muntenia au venit în întâmpinarea numărului crescut de solicitări din partea clienţilor în contextul liberalizării complete a pieţei de energie, prin accelerarea procesului de digitalizare, prin campanii de informare şi prin măsuri suplimentare de reducere a timpului de aşteptare pentru obţinerea de informaţii sau încheierea de contracte de furnizare. Furnizorii Enel continuă eforturile pentru a soluţiona în cel mai scurt timp solicitările venite din partea clienţilor şi pentru a le oferi cele mai bune produse şi servicii în domeniul furnizării”, au răspuns reprezentanţii companiei, potrivit Hotnews.
Aceştia au adăugat că, din cei aproximativ 3 milioane de clienți aflați în portofoliul furnizorilor Enel, 81% sunt pe piaţa concurenţială.