Voci superbe, costume desprinse parca din spectacolele de cabaret si, pe alocuri, un pic de striptease, de asta au parte spectactatorii care ajung sa vada trista poveste a bufonului Rigoletto si a credulei sale fiice, Gilda, in montarea nonconformistului Robert Carsen, pe scena Operei Nationale a Rinului, din Strasbourg.
Si daca parerile sunt impartite atunci cand vine vorba de montarea in sine, considerata de unii mult prea indrazneata si cu niste dispensabile accente sexy inspre porno, cand vine vorba de prestatia lui George Petean, interpretul rolului Rigoletto, lucrurile sunt clare.
“Personajul Rigoletto, interpretat cu somptuozitate de George Petean, confirma faptul ca trebuie sa il includem pe baritonul din Romania in galeria celor mai straluciti interpreti ai personajelor verdiene”, au scris entuziasmati criticii de specialitate la finalul prestatiei lui Petean, laudat pentru “vocea splendida”, “tehnica desavarsita” si naturaletea cu care se misca pe scena. Care scena, in viziunea canadianului Robert Carsen, se transforma intr-o arena de circ. Rigoletto insusi devine un clovn, iar fiica lui, Gilda, isi canta aria, “Caro nome”, cocotata pe un trapez. Dar asta nu e nimic, daca ne gandim la faptul ca aventurierul duce de Mantua se plimba pe scena in chiloti ( tot e bine, pentru ca in vara, atunci, cand spectacolul s-a prezentat la Festivalul de la Aix-en-Provence, tenorul care il juca pe duce era silit sa defileze in fundul gol prin fata publicului) si este inconjurat de femei mai mult dezbracate decat imbracate, care si-ar gasi locul cu usurinta intr-un show de la Crazy Horse, de exemplu. Pudicii care ajung sa vada spectacolul imaginat de Carsen cu siguranta nu vor aprecia prea tare momentul cand Monterone dezvaluie cadavrul dezgolit al fiicei sale ori cand o balerina topless se pravaleste din tavan. Daca, insa, vor reusi sa treaca peste aceste mici detalii si vor izbuti sa se bucure de vocile superbe ale lui Geerge Petean si ale colegilor sai, atunci vor pleca acasa fericiti.
[youtube]4A4N2raEv_k[/youtube]