AcasăOldRecuperatorii nu mai au voie sa hartuiasca datornicii

Recuperatorii nu mai au voie sa hartuiasca datornicii

Recuperatorii de creante care sunt membri ai Asociatiei de Management al Creantelor Comerciale (AMCC) sunt obligati sa respecte Codul de Conduita emis de aceasta organizatie. Datornicii pot fi contactati doar in anumite intervale orare si nu pot fi sunati la telefon de catre recuperatori dupa ora 21 sau duminica.

Agentii de colectare trebuie sa poarte discutii civilizate cu datornicii si nu au voie sa-i hartuiasca

Conform codului de Conduita al AMCC, corespondenta catre debitor trebuie trimisa la adresa acestuia intr-un plic sigilat, fara insemnari sau semne pe plic care sa indice faptul ca scrisoarea se refera la debitul destinatarului. Cat priveste apelurile telefonice, acestea  pot fi efectuate atat timp cat nu ii vor aduce neplaceri debitorului, respectiv in zilele de lucru, intre orele 8.00 si 21.00, si sambata, intre orele 9.00 si 14.00.

Doar doua apeluri telefonice

Convorbirile trebuie desfasurate intr-un mod politicos, care sa asigure protejarea si nedivulgarea catre terti a informatiilor privind obligatiile de plata ale debitorului si datele personale ale acestuia. Frecventa convorbirilor telefonice cu debitorul nu trebuie sa reprezinte un factor perturbator pentru acesta si nici sa ia forma unei hartuiri. Sunt permise maximum doua apeluri pe saptamana cu debitorul, exceptand cazul in care are loc o negociere activa cu datornicul si situatiile in care acesta solicita sa fie contactat in alt interval orar.

Colectarea creantelor, cu discretie

Agentii de colectare pe teren ii pot vizita pe debitori in zilele de lucru, intre orele 8.00 si 21.00, si sambata, intre orele 9.00 si 14.00, la adresa indicata, astfel incat sa nu-i provoace neplaceri acestuia, exceptand situatiile in care debitorul solicita sa fie contactat in alt interval orar. Daca la activitatile de colectare a creantelor iau parte si alte persoane decat debitorul, iar acesta doreste ca agentul de colectare sa pastreze discretia, o astfel de cerere poate fi indeplinita. Exceptie face cazul in care evaluarea circumstantelor indica faptul ca debitorul incearca sa il induca in eroare pe agentul de colectare sau sa se sustraga convorbirii.

Practici interzise

Codul AMCC interzice agentilor de colectare urmatoarele:

a) utilizarea fortei, amenintarilor cu sanctiuni inexistente sau a altor actiuni care atenteaza la demnitatea debitorului;

b) utilizarea unui limbaj vulgar sau a unui ton nepoliticos;

c) utilizarea oricaror altor metode menite sa hartuiasca debitorul;

d) dezvaluirea informatiilor despre debit si despre evolutia activitatilor de colectare a creantelor unor terti neautorizati, mai ales membrilor minori ai familiei debitorului etc.

author avatar
Arpad Dobre
589 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger