AcasăOldLucrarile la autostrazi si drumuri, facute in batjocura

Lucrarile la autostrazi si drumuri, facute in batjocura

Firmele straine si subcontractantii romani care au castigat licitatiile pentru efectuarea lucrarilor la drumuri nationale si tronsoane de autostrazi muncesc in dorul lelii si intrerup lucrarile cu lunile. Statul roman poate pierde banii europeni alocati infrastructurii, daca lucrarile nu sunt finalizate in timpul stabilit.

Narcis Stefan Neaga (medalion) a gasit doar vraiste - nu si muncitori - pe santierele autostrazilor si drumurilor nationale

Seful Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Narcis Stefan Neaga, a efectuat o vizita neanuntata pe santierele de pe DN 76, Deva – Oradea. Pe primele doua tronsoane pe care lucreaza firmele Selina si Porr stateau cu „spor” opt muncitori. Pe tronsonul urmator, gestionat de compania Viales, nu era  niciun lucrator, iar pe cel operat de firma Construct Mod erau 18 muncitori, dar nu lucra nimeni. si nici urma de inginerul reprezentant al DRDP Timisoara.  Neaga a convocat o sedinta pentru luni si i-a avertizat (asa cum a facut-o de multe ori, dar fara efect) pe responsabilii pentru aceasta situatie ca vor fi sanctionati.

Rezilierea contractelor

Pe tronsonul DN 76 gestionat de AZVI se lucreaza lent, iar pentru ultimul tronson, cel gestionat de SCT, caruia i s-a reziliat contractul, in urmatoarele zile se va relua licitatia pentru continuarea lucrarilor la partea carosabila. „Saptamana viitoare voi avea o sedinta cu toti constructorii de pe DN 76, care vor fi avertizati ca, in cazul in care lucrurile nu intra pe un fagas normal va urma rezilierea contractelor”, a spus Neaga. El crede ca, in ritmul actual, lucrarile pe DN 76 nu vor fi finalizate nici in 2017 si se vor pierde bani europeni din aceasta cauza.

Amanari inacceptabile

Neaga, a vizitat si santierul  Autostrazii Orastie – Sibiu, lotul 3, zona Aciliu. Cunoscute fiind defectele (fisurile) pe acest tronson, CNADNR ceruse constructorului Salini Impregilo inceperea remedierii acestor defecte, cel mai tarziu pe data de 29 iunie. „Cu toate ca se stia ca voi veni pe santierul de la Aciliu, nu am reusit sa ma intalnesc cu niciun reprezentant al constructorului, iar pe santier erau doar doi-trei oameni.  Dar, tocmai astazi (1 iulie – n.r.), constructorul ne-a trimis un program de incepere a remedierii fisurilor, dupa 15 iulie”, a spus Neaga, precizand ca, pana la urma, reparatia s-a facut de CNADNR,  pe cheltuiala Salini Impregilo.

 

author avatar
Arpad Dobre
869 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger