AcasăRecomandariEfectul on-line: profesorii predau la clasă materia de anul trecut

Efectul on-line: profesorii predau la clasă materia de anul trecut

Școala on-line a creat goluri majore în cunoștințele copiilor

Conștienți că în cele aproape trei luni de învățământ on-line din perioada stării de urgență elevii nu au acumulat mai nimic, profesorii au început să predea acum materia din anul școlar trecut. Sindicatele din Educație cer Ministerului să se ia măsuri pentru ca învățământul să se desfășoare față în față, sistemul on-line fiind un obstacol în acumularea de cunoștințe a elevilor.

Profesorii au intrat într-un fel de maraton al predării, în care încearcă cu disperare să recupereze materia pierdută în lunile stării de urgență. Golurile în acumularea de cunoștințe a elevilor trebuie acoperite rapid pentru a se putea trece la materia nouă, ne spun reprezentanții Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI). ”Toți profesorii, când și-au planificat materia, au pus în primele săptămâni de școală reactualizarea cunoștințelor și, acolo unde nu au fost acoperite conținuturile, predarea conținuturilor. Își asigură ideile ancoră așa cum trebuie, astfel încât noile cunoștințe să aibă continuitate, să nu fie goluri în pregătirea elevilor. Deci recuperează materia și apoi vor preda materia nouă. Nimic nu poate înlocui învățarea față în față și noi tot sperăm că se vor lua toate măsurile care sunt necesare pentru a se asigura învățarea direct la școală, în scenariul verde. Trebuie să apelăm la acest scenariu roșu doar în situații extreme, când nu putem altceva.

Pentru că este important să recupereze copiii materia, să consolideze acolo unde a fost predată în anul școlar trecut și să poată să înceapă noul an cu baze solide, astfel încât aceștia să nu piardă. Nu vreau să aud că este o generație de sacrificiu. Eu cred că putem să ne unim eforturile, astfel încât copiii să beneficieze de tot ce înseamnă formarea competențelor. Am speranța și am mare încredere în profesori că vor ști să esențializeze conținuturile, astfel încât elevii să nu fie văduviți de învățarea propriu-zisă și să nu ajungem la ducerea în derizoriu a testărilor. Să scazi nivelul testărilor doar pentru a înregistra promovabilitate nu este o soluție. Soluția este să punctăm acele conținuturi relevante, care să ducă la formarea competențelor elevilor pe disciplinele respective. Analiza acestor programe trebuia făcută până acum la nivelul Ministerului Educației, la nivelul comisiilor de specialitate”, ne-a declarat prof.Cornelia Popa, secretar general al FSLI.

Copiii, scoși din școli

Nici nu a început bine noul an școlar în diverse scenarii, că se trece din nou în on-line. Alegerile au fost considerate prioritare, astfel că aproape toate școlile, liceele și grădinițele din țară se închid pentru copii și se deschid pentru urnele de vot din data de 25 septembrie până pe 30 septembrie. ”Acum sigur că se va face predarea on-line în măsura în care și profesorii și elevii vor avea dotarea tehnică necesară. Unde nu, probabil că se va folosi în continuare telefonul, așa cum s-a întâmplat și anul școlar trecut, pentru că nu s-au rezolvat toate aceste probleme tehnice. Mi se părea corect ca Ministerul Educației să-și pună întrebarea dacă nu au nici profesorii, nici elevii un mijloc tehnic cât de cât performant pentru comunicare ce se întâmplă? Nu este un cotext foarte optimist în care se desfășoară acest an școlar și sunt foarte multe lucruri care trenează, printre care și această tehnologizare rapidă a sistemului. Vrem să digitalizăm, dar nu spunem cum grăbim acest proces de achiziții, cum accesăm fondurile, cine se ocupă de scrierea proiectelor, pentru că nu este suficient să spui că ai două linii de finanțare pentru achiziții”, a afirmat secretarul general al FSLI, prof.Cornelia Popa.

Riscurile on-line

Referitor la discuțiile apărute în spațiul public care au culpabilizat profesorii pentru refuzul de a permite fimările cursurilor on-line, sindicatele acuză Ministrul Educației că nu a luat măsurile necesare pentru a proteja cadrele didactice. ”Avem articolul 272 din Legea Educației, care stipulează faptul că orice filmare și distribuire a activității didactice se face doar cu acordul cadrului didactic. În plus, avem și Regulamentul UE privind protecția datelor, care spune foarte clar că imaginea și vocea reprezintă date cu caracter personal pentru care se cere consimțământul scris. Iar acest lucru nu s-a întâmplat până acum. Acum, elevii din liceu au dat link-urile și altor copii, care nu făceau parte din clasa respectivă și aceștia au intrat, au deranjat ora, au spus vorbe urâte la adresa profesorilor. Nu sunt lucrurile chiar atât de ușoare în on-line, trebuia dată o legislație clară, foarte bine definită, în care să se spună ce se întâmplă dacă distribui link-ul, ce se întâmplă dacă filmezi, dacă scoți din context filmarea respectivă. Și niciun profesor nu este dispus să-și lase imaginea târâtă în tot felul de scandaluri. Într-o jumătate de an Ministerul Educației trebuia să știe clar ce trebuie să legifereze până la începutul acestui nou an școlar. Dar au tratat cu foarte mare ușurință niște aspecte grave și atunci să nu ne mirăm că oamenii refuză să fie filmați”, ne-a mai precizat prof.Cornelia Popa, secretar general al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
310 afisari

1 COMENTARIU

  1. Te vei convinge foarte usor! Oferim un viitor stabil! Noi vrem sa ajungem la Hollywood! Lucrezi comod, acasa la tine! Munca fara stres! Oferta pentru cei seriosi! Special pentru castiguri online! Sansa ta de a te apropia de Hollywood! Cu toate fortele spre Hollywood! Castigi bani cu cel mai spectaculos subiect de film! Solicita acum detalii la adresa de email muncadeacasa08@gmail.com

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger