Am ajuns s-o vedem si pe-asta! Dupa ce in anii trecuti au produs tigari Carpati la sud de Dunare, bulgarii recidiveaza in utilizarea marcilor sau denumirilor noastre si exporta in Spania branza de oaie cu eticheta in limba romana.
In Castellon se afla una dintre cele mai mari comunitati de romani plecati in Spania sa castige o paine. Si cum, pe langa paine, mai merge si o bucata de branza, romanii din localitatea iberica s-au bucurat cand in magazine au descoperit o serie de produse aduse din Romania. Sau asa credeau ei, deoarece, la o analiza mai atenta, unul dintre „capsunari” a descoperit ca pe eticheta „Branza de oaie”, la sectiunea producator era indicata o firma din… Bulgaria. Potrivit portalului Agrointeligenta, branza cu pricina se comercializeaza in magazinele cu specific arabesc si este mult mai ieftina decat branza de oaie din magazinele romanesti din Castellon. Romanii de acolo suspecteaza ca firma bulgareasca speculeaza piata si vrea sa se impuna prin pret, folosindu-se de faima branzei de oaie din Romania, renumita pentru gustul sau si pentru faptul ca nu este falsificata cu uleiuri, precum unele branzeturi si alte lactate bulgaresti.
Lactate bulgaresti fara… lapte
E de notorietate scandalul izbucnit in urma cu cativa ani, cand mai multe tipuri de lactate din Bulgaria au fost analizate in laboratoare din Romania, la cererea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor. Conform agrointel.ro, telemeaua de vaca din Bulgaria avea 80% soia si ulei de palmier, branza de oaie era „dreasa” cu grasime de balena, iar untul bulgaresc avea 0% continut de lapte. Producatorii bulgari s-au justificat, atunci, afirmand ca produsele respective erau „specialitati”. Sa le manance ei sanatosi!