Soferii care folosesc des DN 1 mai au de asteptat trei ani pana cand vor circula pe tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov, cel putin asta promit guvernantii. Planul acestora ar putea fi insa dat peste cap de unele banci finantatoare, implicate in mari scandaluri financiare.
Premierul Victor Ponta a anuntat, ieri, inceperea lucrarilor la tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov, in martie 2014. Autostrada va avea 53 de kilometri, va costa 1,8 miliarde de euro (28 de milioane de euro/km). Lucrarea va fi executata de consortiul Vistrada Nord, compus din companiile Vinci (Franta), Strabag (Austria) si Aktor (Grecia). Ponta a anuntat ca pe tronsonul respectiv se va circula cu plata, fiecare sofer avand de achitat putin peste sapte lei. Ca tot veni vorba de bani, ministrul Dan Sova a mentionat ca finantarea acestui proiect va fi oferita de banci straine, fara a mentiona insa vreuna. Conform unor surse, ar fi vorba de Banca Mondiala, BEI, BERD si se aude ca ar „cotiza” si Erste Bank, precum si Deutsche Bank. Aceasta din urma are insa probleme cu carul in intreaga lume.
Manipularea dobanzilor, pierderi uriase
Potrivit datelor oficiale, Deutsche Bank ar avea active de 2.000 de miliarde de euro, fiind cea mai mare banca din Germania. Tot oficial, autoritati bancare de pe cel putin doua continente ancheteaza marile banci ale lumii, inclusiv pe Deutsche Bank, implicate in manipularea Euribor si Libor. De asemenea, Centrul de Management al Riscului, de la Universitatea din Lausanne, Elvetia, a elaborat recent un studiu privind bancile cu risc de colaps in caz de criza, pe lista aflandu-se si banca germana. Totodata, autoritatea bancara din Germania (Bafin), a luat la puricat Deutsche Bank, deoarece banca ar fi ascuns pierderi de 12 miliarde de euro. Pe de alta parte, autoritatea bancara din SUA a deschis mai multe investigatii privind bancile straine de pe teritoriul federal, sustinand ca Deutsche Bank ar fi „oribil de subcapitalizata”, respectiv „cea mai slaba banca la nivel mondial” din punct de vedere al indatorarii. Nu-i nimic, pentru Romania e buna si-asa!